H νέα 296 GTB είναι η νέα βασική Ferrari (δεν είναι η διάδοχος της F8 Tributo) και μας δείχνει τη νέα V6 εποχή της ιταλικής μάρκας. Αλά και τη νέα σχεδιαστική τάση που θα ακολουθήσει στο μέλλον. Η προ φόρων τιμή της είναι στις 269.000 ευρώ.
Τελικά το μόνο στοιχείο που συνδέει την κεντρομήχανη 296 GTB με τη Dino είναι η επιστροφή στους έξι κυλίνδρους. Από εκεί και πέρα η νέα Ferrari δεν θα είναι καθόλου «φτηνή» ή με άλλα λόγια δεν υιοθετεί την λογική της Dino ως ένα βασικό μοντέλο. Μάλιστα, δεν θεωρείται η διάδοχος της F8 Tributo, αλλά ένα νέο πρόσθετο μοντέλο στην γκάμα.
Και αυτό επειδή η 296 GTB είναι plug-in υβριδική με ένα ολοκαίνουργιο τρίλιτρο V6 (στα 2.992 κ.εκ. με περιερχόμενη γωνία 120 μοίρες) που αποδίδει 830 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. και 740 Nm στις 6.250 σ.α.λ.. Όσο για τον κόφτη, αυτός βρίσκεται στις 8.500 σ.α.λ.
Ο νέος V6 έχει αρκετά κοινά στοιχεία με τον V8 της SF90, ενώ οι δύο στροβιλοσυμπιεστές είναι ανάμεσα στα δύο τρικύλινδρα σκέλη του μοτέρ. Από εκεί και πέρα το υβριδικό σύστημα μας παραπέμπει σε αυτό της Formula 1 με το MGU-K σύστημα να έχει ένα ηλεκτρικό μοτέρ 167 ίππων. H Ferrari τονίζει πως ο νέος της V6 δεν έχει καμία σχέση με τον Nettuno της Maserati MC20.
Η 296 GTB έχει μια μπαταρία 7,45 kWh για να προσφέρει ηλεκτροκίνηση για περίπου 25 χλμ. και σε ταχύτητες έως 135 χλμ./ώρα. Την μετάδοση στους πίσω τροχούς αναλαμβάνει ένα 8άρι κιβώτιο F1 FCT. Από πλευράς επιδόσεων το 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 2,9 δευτερόλεπτα με το 0-200 να είναι στα 4,4 δλ.. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 330 χλμ./ώρα.
Το ξηρό απόβαρο της 296 GTB είναι στα 1.470 κιλά με κατανομή βάρους στα 40,5/ 59,5 μπροστά και πίσω. Αυτό ισχύει με το έξτρα πακέτο Asseto Fiorano, το οποίο διαθέτει επιπλέον στοιχεία όπως αρκετό carbon fiber σε επιφάνειες του αμαξώματος και του σαλονιου, πίσω παράθυρο από Lexan, ελαστικά Michelin Sport Cup 2 R και εμφάνιση που παραπέμπει στις ιστορικές 250 του Le Mans.
To μήκος της πανέμορφης 296 GTB είναι στα 4,565 μέτρα. Η σχεδίασή της είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή αν και αρκετά μινιμαλιστική, δημιουργώντας μία κλασική εικόνα μιας σύγχρονης Ferrari. Ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στην απλότητα και την λειτουργικότητα, έχοντας δάνεια από άλλα αυτοκίνητα της εταιρίας, όπως το ενεργό πίσω σπόιλερ που θυμίζει εκείνο της LaFerrari.
Στο εσωτερικό το ψηφιακό περιβάλλον κυριαρχεί, με δάνεια και εδώ από την αντίστοιχη σχεδίαση της SF90 με διακόπτες αφής και στάνταρ την οθόνη στην πλευρά του συνεπιβάτη. Ο έλεγχος του συστήματος πρόωσης και η επιλογή των οδηγικών προφίλ γίνεται από το γνωστό E-Manettino από το τιμόνι.
296 GTB – TECHNICAL SPECIFICATIONS
POWERTRAIN
- Type V6 – 120°
- Overall displacement 2992 cm3
- Bore and stroke 88 mm x 82 mm
- Max. power output ICE* 663 cv
- Max. power output hybrid system** 610 kW (830 cv) at 8000 rpm
- Max. torque 740 Nm at 6250 rpm
- Max. revs 8500 rpm
- Compression ratio 9.4:1
- High voltage battery capacity 7.45 kWh
DIMENSIONS AND WEIGHTS
- Length 4565 mm
- Width 1958 mm
- Height 1187 mm
- Wheelbase 2600 mm
- Front track 1665 mm
- Rear track 1632 mm
- Dry weight*** 1470 kg
- Dry weight/power ratio 1.77 kg/cv
- Weight distribution 40.5 % front / 59.5 % rear
- Fuel tanks capacity 65 litres
TYRES AND WHEELS
- Front 245/35 ZR 20 J9.0
- Rear 305/35 ZR 20 J11.0
BRAKES
- Front 398 x 223 x 38 mm
- Rear 360 x 233 x 32 mm
TRANSMISSION AND GEARBOX
- 8-speed F1 DCT
ELECTRONIC CONTROLS
- eSSC: eTC, eDiff, SCM, FDE2.0, EPS, ABS Evo, 6w-CDS; high-performance ABS/EBD with energy recovery
PERFORMANCE
- Max. speed > 330 km/h
- 0-100 km/h 2.9 s
- 0-200 km/h 7.3 s
- 200-0 km/h 107 m
- Fiorano lap time 1’ 21”
FUEL CONSUMPTION AND CO2 EMISSIONS
- Under homologation
- * With 98 RON petrol
- ** with eManettino in Qualify mode
- *** With optional lightweight content