PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Με τη νέα Skoda Fabia στην Πολωνία [first drive]

Ανάμεσα στις σημαντικότερες αφίξεις νέων μοντέλων στην χώρα μας αναμένεται να είναι και αυτή της νέας Fabia. Για πολλούς και ευνόητους λόγους.

Η Skoda συνεχίζει να ενισχύει την πολύ εικόνα που έχει δημιουργήσει ειδικότερα την τελευταία δεκαετία. Και θα συνεχίσει να το κάνει και με τη νέα Fabia, την οποία οδηγήσαμε πριν από μερικές μέρες στην Πολωνία και την περιμένουμε στην χώρα μας προς τα τέλη του έτους. Τιμές μέσα στο Νοέμβριο.

Μέχρι τότε μπορώ να πω πως η Fabia είναι ένα πολύ ενδιαφέρον αυτοκίνητο. Παρόλο που η σχεδίαση του αμαξώματος είναι αναμενόμενα συγκρατημένη, είναι τόσο ελκυστική όσο χρειάζεται για ένα Skoda. Ταυτόχρονα, οι διαστάσεις επαναπροσδιορίζουν το στίγμα του μοντέλου στην κατηγορία αφού για πρώτη φορά το μήκος ξεπερνά τα τέσσερα μέτρα.

Για την ακρίβεια η Fabia μετρά 4,108 μέτρα σε μήκος (11 εκ. μακρύτερη από το προηγούμενο μοντέλο) και πλέον το μέγεθος της είναι όσο ενός Golf 4η γενιάς. Και εδώ τα πράγματα γίνονται ακόμη πιο ενδιαφέροντα αφού δεν μιλάμε για ένα κανονικό supermini, αλλά για ένα με οικογενειακούς χώρους που θα μπορεί να εξυπηρετήσει τις ανάγκες μιας νεαρής οικογένειας.

Πράγματι, οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας (το μεταξόνιο των 2.654 χλστ. είναι αυξημένο +94 χλστ.), ενώ χαρακτηριστικό είναι πως το πορτμπαγκάζ πλέον φτάνει τα 380 λίτρα (+50). Παιδικό καροτσάκι δύσκολα θα χωρέσει αλλά ακόμη και έτσι η Fabia αναμένεται να είναι ότι πιο ευρύχωρο και πρακτικό θα υπάρχει σε μέγεθος -και το κυριότερο σε τιμή- supermini. Εννοείται πως υπάρχουν διάφορες πρακτικές simply clever ευκολίες, από τις θήκες για τις ομπρέλες μέχρι και τις ειδικές θήκες για smartphones.

Όσο για το ταμπλό υιοθετεί την κλασική διάταξη με τις δύο οθόνες, αυτή του πίνακα οργάνων 10,25’’ και εκείνη της touch-screen 9,2’’. Αυτός ο συνδυασμός ισχύει για τις πλουσιότερες εκδόσεις αφού η βασική ξεκινά με αναλογικά όργανα και trip computer 3,5’’ και οθόνη αφής 6,5’’. Τα σκληρά πλαστικά είναι περισσότερα από τα μαλακά, αλλά η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή και στα γνωστά εξαιρετικά πρότυπα της Skoda.

Από εκεί και πέρα η Fabia είναι ένα πολύ ευχάριστο οδηγικά αυτοκίνητο με ποιότητα κύλισης και χαρακτηριστικά που παραπέμπουν σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Λογικό λόγω και των μεγαλύτερων διαστάσεων, αλλά και της πλατφόρμας MQB-A0 που βασίζεται από το VW Polo έως το Audi A1.

Όσον αφορά στην γκάμα των κινητήρων οι βασικές εκδόσεις κινούνται από τους τρικύλινδρους 1.0 MPI με τους 65 και τους 80 ίππους. Για ευνόητους λόγους το ενδιαφέρον μετατοπίζεται στις ισχυρότερες εκδόσεις TSI με τον τρικύλινδρο 1.0 TSI να αποδίδει 95 ίππους (με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο) ή 110 ίππους (με 6άρη ή DSG-7). Περιορισμένο ενδιαφέρον θα έχει η τετρακύλινδρη έκδοση 1.5 TSI των 150 ίππων, ενώ ντίζελ ή εξηλεκτρισμένες εκδόσεις δεν υπάρχουν.

Αυτά τα ολίγα έχω να πω για τις πρώτες μου εντυπώσεις από την Fabia στο όμορφο Γκντανσκ, ένα μέρος με μεγάλη ιστορική σημασία, από το λιμάνι του Λένιν μέχρι και την χερσόνησο της Βεστερπλάτε, το σημείο απ’ όπου ξεκίνησε ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος. Τώρα, η… μάχη της νέας Fabia στην κατηγορία των supermini ξεκινά από τον Δεκέμβριο.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!