PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Με το Kia EV6 στην Ισπανία [first drive]

Το EV6 είναι ένα πραγματικά ξεχωριστό όσο και ολοκληρωμένο ηλεκτρικό crossover που κάνει την διαφορά στο είδος του. Στην Ελλάδα θα είναι διαθέσιμο από τα τέλη του έτους, όταν θα ανακοινωθούν και οι τιμές πώλησης.

Μπορεί το σύνολο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας να περνά δύσκολες ημέρες λόγω της “τέλειας καταιγίδας” από την πανδημία και την έλλειψη ημιαγωγών, όμως για τους Κορεάτες, και ιδίως για την Kia τα πράγματα κάθε άλλο παρά δυσοίωνα είναι αυτή την χρονιά. Έχοντας περάσει ένα εξάμηνο-ρεκόρ στις ευρωπαϊκές αγορές και με μερίδιο αγοράς που φθάνει σε ιστορικό ρεκόρ, η Kia αντιμετωπίζει το μέλλον με μία γενικευμένη αίσθηση αισιοδοξίας και δημιουργικού δυναμισμού.

Και αυτό γίνεται ιδιαίτερα εμφανές από τον τρόπο που αντιμετωπίζει τις προκλήσεις της ηλεκτροκίνησης. Ήδη τα υπάρχοντα μοντέλα της όπως το e-Niro μας έχουν αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις (ιδίως για τον τρόπο διαχείρισης της ενέργειας της μπαταρίας και την “ατελείωτη” αυτονομία τους), κερδίζοντας την θέση που τους αξίζει ανάμεσα στο ευρωπαϊκό κατεστημένο στους πίνακες των πωλήσεων σε όλες τις μεγάλες αγορές.

Και τώρα έρχεται το επόμενο και σημαντικό βήμα, η είσοδος στην πιο πάνω κατηγορία, εκεί που κρίνονται όλοι οι μεγάλοι παίχτες της αυτοκινητοβιομηχανίας. Kαι εκεί όπου η βιτρίνα των νέων τεχνολογιών θα κατατάξει τους κυρίαρχους της επόμενης ημέρας. Και από την πρώτη στιγμή που βλέπεις το EV6 στο πάρκινγκ του αεροδρομίου στην Μάλαγα της Ισπανίας, ένα πράγμα είναι αμέσως ξεκάθαρο: η Kia έχει αλλάξει “πίστα” και βρίσκεται για τα καλά στην κεντρική σκηνή της νέας εποχής.

Το EV6 λοιπόν είναι το αδελφό μοντέλο του Hyundai Ioniq 5 με το οποίο μοιράζονται -με μικρές διαφοροποιήσεις- τη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα E-GMP πάνω στην οποία θα στηριχθεί η γενικότερη πορεία της μετάβασης της Kia (και ολόκληρου του γκρουπ) προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό. Όμως στην περίπτωση του EV6 οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί αποφάσισαν να ακολουθήσουν έναν διαφορετικό δρόμο, τόσο στην σχεδίαση όσο και στην γενικότερη φιλοσοφία της οδηγικής και κατασκευαστικής του παρουσίας.

Ακολουθώντας διαφορετική στρατηγική από τους Γερμανούς κατασκευαστές, στην Kia αποφασίζουν να ρισκάρουν και να ξεφύγουν από την πεπατημένη, δημιουργώντας ένα φρέσκο και πολύ εντυπωσιακό όσο και ισορροπημένο σχήμα. Αποφεύγοντας τις αισθητικές υπερβολές, το EV6 τραβάει τα βλέμματα με τις φουτουριστικές του λεπτομέρειες και τις πολύ μελετημένες αναλογίες του. Με τους τροχούς στις άκρες του αμαξώματος και το πολύ όμορφο “κουπέ” τελείωμα στο πίσω μέρος, το EV6 δίνει μία σπορ διάσταση στην αναπόφευκτη crossover φιλοσοφία. Ξεκαθαρίζοντας με αυτόν τον τρόπο και μέσω του design ότι πρόκειται για κάτι πραγματικά καινούργιο και απόλυτα μοντέρνο.

Το μήκος του φθάνει στα 4,68 μέτρα, κάτι που καταφέρνει να το κρύβει σε ικανοποιητικό βαθμό. Αυτό που δεν μπορεί να κρύψει είναι το τεράστιο μεταξόνιο των 2,9 μέτρων, ιδίως αν ανοίξεις την πίσω πόρτα και μείνεις και με το στόμα ανοιχτό για το “γήπεδο” που υπάρχει ανάμεσα στην πλάτη των πίσω και των εμπρός καθισμάτων. Χάρη και στο επίπεδο δάπεδο λόγω της μπαταρίας, οι χώροι για τους επιβάτες είναι από τα πράγματα που πρέπει να δεις από κοντά για να το πιστέψεις, θυμίζοντας VIP λιμουζίνα πολύ μεγαλύτερων διαστάσεων. Ενώ και το πορτμπαγκάζ βρίσκεται στα 520 λίτρα, τιμή εξαιρετική (αν και όχι κορυφαία), η οποία συνδυάζεται με έναν έξτρα χώρο στο εμπρός μέρος με χωρητικότητα είτε στα 52 λίτρα για τις εκδόσεις με έναν κινητήρα (τοποθετημένο πίσω), είτε στα 20 λίτρα για τις εκδόσεις με δύο ηλεκτροκινητήρες.

Πέρα από τους κορυφαίους χώρους, αυτό που επίσης εντυπωσιάζει είναι η φοβερή δουλειά που έχουν κάνει στην Kia έτσι ώστε να ανέβουν κλάση στην αίσθηση του σαλονιού και την ουσιαστικά premium αύρα που αυτό αποπνέει. Η πολύ μοντέρνα σχεδίαση είναι αυτό που σε κερδίζει με την πρώτη ματιά, με τις δύο οθόνες των 12,5 ιντσών πίσω από μία ενιαία επιφάνεια να προσδίδουν την απαραίτητη high-tech ταυτότητα.

Παράλληλα υπάρχουν και πολλές έξυπνες σχεδιαστικές ιδέες (όπως η “αιωρούμενη” κεντρική κονσόλα) που εντυπωσιάζουν τόσο με την ευρηματικότητα όσο και με την πρακτικότητα που εξασφαλίζουν. Μαζί με όλα αυτά στην Kia φρόντισαν να τονίσουν τον upper class χαρακτήρα του EV6 επιλέγοντας εξαιρετικά στην όψη υλικά, με σύγχρονες υφές στις επιφάνειες και πολύ “ζεστά” χρώματα που δημιουργούν μία φιλική και οικεία ατμόσφαιρα στους επιβάτες.

Και όντως έτσι είναι, καθώς από την πρώτη στιγμή που θα βρεθείς στο σαλόνι του νιώθεις μία απίστευτη ευρυχωρία και άνεση κινήσεων και μαζί ένα συνολικά upper class περιβάλλον ποιότητας και μοντέρνας σχεδίασης. Αυτή η new age ατμόσφαιρα ενισχύεται από την πληθώρα του εξοπλισμού για την άνεση και την καλοπέραση των επιβατών. Ενώ για τους οικολογικά ανήσυχους υπάρχει και η διαβεβαίωση ότι πολλά από τα υλικά που θα βρούμε στο σαλόνι του EV6 έχουν κατασκευαστεί από ανακυκλωμένα υλικά.

Κάτω από αυτό το σούπερ μοντέρνο αμάξωμα κρύβεται ένα εξίσου εντυπωσιακό ηλεκτρικό υπόβαθρο. Και μάλιστα αρκετά πληθωρικό σε επιλογές και “διασταυρώσεις” μπαταριών και κινητήρων, έτσι ώστε να καλύπτεται όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος της αγοράς. Αρχικά υπάρχουν δύο εκδόσεις μπαταριών, μία στις 77,4 kWh και μία στις 58 kWh. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα για επιλογή ανάμεσα σε δικίνητη ή τετρακίνητη έκδοση (η δεύτερη με δύο κινητήρες, έναν σε κάθε άξονα).

Με την μπαταρία των 58 kWh το EV6 Standard Range φθάνει στους 170 ίππους στην δικίνητη και 235 ίππους στην τετρακίνητη έκδοση. Στην τελευταία περίπτωση κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 6,2 δευτερόλεπτα. Με την μπαταρία των 77,4 kWh ξεκινά από τους 229 ίππους στην έκδοση με τον έναν κινητήρα και 325 ίππους στην τετρακίνητη, με την τελευταία να επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε μόλις 5,2 δευτερόλεπτα. Σε ότι αφορά την αυτονομία της κάθε έκδοσης είναι σε κάθε περίπτωση στην κορυφή της εκάστοτε κατηγορίας, με μία ενδεικτική τιμή τα 528 χιλιόμετρα για την έκδοση με τον έναν κινητήρα και την μπαταρία των 77,4 kWh.

Στα ήδη επιβεβαιωμένα πλάνα της εταιρίας όμως έρχεται και το κερασάκι στην τούρτα. Η έκδοση EV6 GT με προδιαγραφές που ήδη κάνουν τους μεγάλους Ευρωπαίους και την Tesla να ανησυχούν, καθώς με την μπαταρία των 77,4 kWh και δύο πιο ισχυρά ηλεκτρικά μοτέρ θα φθάνει σε απόδοση τα 585 άλογα και θα έχει το 0-100 χλμ./ώρα κάπου στην περιοχή των 3,5 δευτερολέπτων και τελική ταχύτητα στα 260 χλμ./ώρα.

Από εκεί και πέρα το EV6 διαθέτει ένα από τα πιο πλήρη ηλεκτρικά συστήματα σε όλη την βιομηχανία, με ηλεκτρικό κύκλωμα στα 800V ή στα 400V, στοιχείο που του εξασφαλίζει ιδιαίτερα μικρούς χρόνους φόρτισης, στα επίπεδα των πολύ πιο ακριβών Porsche και Tesla. Μάλιστα μπορεί να δεχτεί φόρτιση έως και 350 kW που του επιτρέπει να φθάσει στο 80% της μπαταρίας σε 18 λεπτά ή να αποκτήσει αυτονομία 100 χιλιομέτρων σε λιγότερο από 4 λεπτά.

Το EV6 είναι έτσι σχεδιασμένο να μπορεί να δώσει ρεύμα σε μικρές οικιακές συσκευές με ισχύ μέχρι 3,6kW ενώ μπορεί να φορτίσει και ένα άλλο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Διαθέτει πολλές έξυπνες λειτουργίες αξιοποίησης της ενέργειας, όπως το Utility Mode που επιτρέπει σε συστήματα όπως ο κλιματισμός ή το σύστημα ψυχαγωγίας να παίρνουν ρεύμα από την μπαταρία υψηλής τάσης και όχι από αυτή των 12V. Υπάρχει και ένα σύστημα ανάκτησης της ενέργειας με δυνατότητα και i-Pedal, το οποίο είναι ίσως το πιο εξελιγμένο και αποδοτικό της αγοράς όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε για άλλη μια φορά σε ένα ηλεκτρικό μοντέλο της Kia στην σύντομη οδηγική επαφή μας στην Ισπανία.

Εκτός από το ηλεκτρικό σύστημα, οι μηχανικοί της Kia έσκυψαν με αρκετό μεράκι πάνω στο πλαίσιο και τις αναρτήσεις, θέλοντας το EV6 να αποκτήσει έναν πιο σπορ χαρακτήρα. Έτσι έχουν καταφέρει να εξασφαλίζουν μία σχεδόν τέλεια κατανομή του βάρους 53/47 εμπρός/πίσω ενώ εξέλιξαν την ήδη υπάρχουσα διάταξη των αναρτήσεων, χρησιμοποιώντας διαφορετικά αμορτισέρ και υποπλαίσια με υδραυλικούς συνδέσμους, έτσι ώστε να εξασφαλίζουν κορυφαία οδηγικά χαρακτηριστικά τόσο σε ότι αφορά την άνεση όσο και τον σωστό έλεγχο του 2 και πλέον τόνων αμαξώματος στην γρήγορη οδήγηση.

Αυτές τις δύο συνθήκες είχαμε την ευκαιρία να τις διαπιστώσουμε από κοντά σε μία πρώτη επαφή μας με το EV6 στη Νότια Ισπανία. Εκεί σε πρώτη φάση οδηγήσαμε την δικίνητη έκδοση με τα 229 άλογα και από την πρώτη στιγμή έγινε ξεκάθαρο ότι με αυτό το αυτοκίνητο η Kia ανεβάζει ταχύτητα και μπαίνει σε άλλη τροχιά. Απίστευτα άνετο και με μοναδική ποιότητα κύλισης, βγάζει μία φουλ αίσθηση πολυτέλειας και premium χαρακτήρα που θυμίζει έντονα γερμανικό σεντάν πολυτελείας. Ευθύβολο και σούπερ άνετο στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, εκμεταλλεύεται ιδανικά την συνθήκη της ηλεκτροκίνησης και την απουσία μηχανικών θορύβων, δημιουργώντας ένα απολαυστικό σύνολο μέσα στο οποίο μπορείς να ταξιδεύεις με τις ώρες.

Στην τετρακίνητη έκδοση GT Line με τους 325 ίππους τα πράγματα γίνονται αρκετά πιο σοβαρά. Κινούμενοι σε ορεινό δρόμο με ανοιχτές καμπές και μικρές ευθείες, το EV6 έδειξε ξεκάθαρα ότι το σπορ στοιχείο δεν είναι απλά ευσεβής πόθος του τμήματος μάρκετινγκ αλλά μία απτή πραγματικότητα. Όσο ελαφρύ χρειάζεται σε αίσθηση αλλά απόλυτα ακριβές το τιμόνι, στιβαρό και ακλόνητο το πλαίσιο, σοφά ρυθμισμένες οι αναρτήσεις αποκτούν την έξτρα “ένταση” που χρειάζονται στο σπορ πρόγραμμα. Όλα αυτά δημιουργούν ένα απολαυστικό αυτοκίνητο που κρύβει επιμελώς τον όγκο και το βάρος του και βγάζει έναν καθαρόαιμο σπορ χαρακτήρα.

Η επιτάχυνση των 325 ίππων είναι καθηλωτική και χρειάζεται προσοχή και σύνεση για να μην ξεχαστείς (δεν υπάρχει και ήχος!) αν και τα φρένα έδειξαν να αντέχουν αρκετά σε αυτή την συνθήκη, χωρίς να έχουν τόσο έντονη την “ηλεκτρική” αίσθηση που συνηθίζεται σε άλλα μοντέλα του ανταγωνισμού. Ξεχωριστής μνείας σε αυτή την διαδικασία χρήζει το εξαιρετικό σύστημα ανάκτησης της ενέργειας, αφού μετά από ένα πολύ σβέλτο ανέβα/ κατέβα σε μία ορεινή διαδρομή 50 χιλιομέτρων, η ένδειξη για την φόρτιση της μπαταρίας δεν είχε αλλάξει καθόλου!

Συνοψίζοντας, είναι προφανές ότι με το EV6 η Kia αλλάζει εντελώς ρότα, βάζοντας πλώρη για την κορυφή της κατηγορίας δίχως κόμπλεξ απέναντι σε πρωτοκλασάτα ονόματα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Διαθέτοντας ένα εξαιρετικό σε προδιαγραφές και απόδοση ηλεκτρικό σύστημα, ένα σούπερ μοντέρνο αλλά και ελκυστικό design, premium ποιότητα και κορυφαίες ψηφιακές τεχνολογίες, έρχεται να προσθέσει και ένα σπορτίφ οδηγικό χαρακτήρα που ενθουσιάζει. Πρόκειται για μία πραγματική υπέρβαση, ένα σημαντικό άλμα της Kia και μία ξεκάθαρη δήλωση ότι ανήκει δικαιωματικά στους λίγους κατασκευαστές που δεν ακολουθούν απλά αλλά δημιουργούν την επόμενη ημέρα.

Περισσότερα και πιο αναλυτικά προς τα τέλη της χρονιάς, σε πλήρη δοκιμή επί ελληνικού εδάφους, όταν το EV6 θα ξεκινήσει να έρχεται στην χώρα μας. Η τιμή του δεν έχει διαμορφωθεί οριστικά την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, αλλά σε κάθε περίπτωση θα είναι άκρως ανταγωνιστική απέναντι στον premium ανταγωνισμό στον οποίον δικαιωματικά ανήκει το EV6. 

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!