Μακρύς και δύσκολος φαίνεται πως είναι ακόμα ο δρόμος για την καθιέρωση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, όπως αυτό αποτυπώνεται σε Πανελλαδική Έρευνα της Focus Bari – YouGov.
Το υψηλό κόστος αγοράς και η ανησυχία του ανεφοδιασμού παραμένουν στα μειονεκτήματα, όπως επίσης και το μη «ξεκάθαρο τοπίο» σχετικά με τις οικονομικές βελτιώσεις / ελαφρύνσεις. Μάλιστα τα σημαντικότερα αντί-κίνητρα ή εμπόδια για την προτίμηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι τα εξής:
- Ψηλό κόστος αγοράς 74%
- Λίγα σημεία φόρτισης 66%
- Άγχος για διάρκεια μπαταρίας 66%
- Ψηλό κόστος φόρτισης στο σπίτι 52%
- Μη διαθέσιμα μεταχειρισμένα 31%
- Άγνωστα τα οικονομικά οφέλη 30%
- Συγκριτικά χαμηλότερη απόδοση 25%
- Περιορισμένη ποικιλία μαρκών/μοντέλων 20%
- Εσωτερικός/εξωτερικός σχεδιασμός 8%
- Η διαφορά στον ήχο vs. βενζινο/πετρελαιοκίνητα 6%
Μάλιστα στο ερώτημα της έρευνας που αφορά τι σκέφτονται να πάρουν στην επόμενη αγορά αυτοκινήτου, οι Έλληνες οδηγοί θα εξέταζαν:
- Υβριδικό 76%,
- Diesel 58%,
- Βενζίνη 48%
- ηλεκτρικό 54%,
- CNG & LPG 53%
Παρ’ όλα αυτά, πάνω από ένας στους δύο Έλληνες οδηγούς θεωρούν πως η ηλεκτροκίνηση αποτελεί το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας, με κορωνίδα την Tesla, ακολουθούμενη από την Toyota και τις μεγάλες γερμανικές μάρκες.