Το Opel Astra υποδέχεται την έκτη γενιά της ιστορίας του και μοιάζει να αποτελεί κάτι πραγματικά νέο και πρωτοποριακό. Το γερμανικό μικρομεσαίο ταράζει τα νερά σε τέτοιο βαθμό που θυμίζει το μακρινό 1991 όταν από Kadett μετατράπηκε στο πρώτο Astra, με τη συνέχεια να είναι γνωστή…
Μία συνέχεια με πολλές επιτυχίες και εκατομμύρια πωλήσεις στο παλμαρέ της μάρκας, ενώ υπήρξε σίγουρα για κάποιες περιόδους το πιο αγαπητό μικρομεσαίο που κυκλοφορούσε παγκοσμίως. Όλα αυτά βεβαίως ανεβάζουν τον πήχη αρκετά ψηλά για το νέο Astra που συνοδεύεται για πρώτη φορά από δύο μεγάλα μυστικά. Το ένα δεν είναι και τόσο μεγάλο μυστικό, και αφορά τη μεταστροφή του κόσμου στα SUV. Ο πάλε ποτέ έρωτας με τα hatchbacks έχει μετατραπεί σε λατρεία για τα ψηλά αμαξώματα, κάτι που αλλάζει τα δεδομένα όσον αφορά τις απαιτήσεις σε αριθμούς από τη νέα γενιά και βάζει έξτρα δυσκολίες στην εμπορική πορεία του Astra.
Το δεύτερο μυστικό έχει να κάνει με την ομπρέλα του ομίλου Stellantis και τη συμμαχία του ομίλου που επηρεάζει για πρώτη φορά και το Astra. Αν σκεφτεί κανείς την επιτυχία του Peugeot 308 και τα θετικά σχόλια που έχει εισπράξει η πλατφόρμα EMP2, η συμμετοχή στον μεγάλο όμιλο μόνο καλό μπορεί να κάνει στο Astra. Εξάλλου βρισκόμαστε στην εποχή των συμμαχιών και μόνο έτσι θα μπορούσαν να επιβιώσουν πολλά ιστορικά μοντέλα και να διατηρήσουν τις τιμές αγοράς σε σχετικά φυσιολογικές τιμές.
Πώς νοιώθει όμως κάποιος που βλέπει για πρώτη φορά το νέο Astra; Σοκ και δέος θα μπορούσαμε να πούμε με μία μεγάλη δόση υπερβολής, και μας το επιτρέπει τόσο η ιδιαιτερότητα και ο διαχωρισμός με την προηγούμενη γενιά του, όσο και η έκπληξη στα πρόσωπα των περαστικών. «Είναι αυτό το νέο Astra; Μα δε βλέπω πουθενά το λογότυπο», και η αλήθεια είναι ότι η μάσκα Vizor, σήμα κατατεθέν από το Mokka και έπειτα, σε κατάμαυρο χρώμα κρύβει ακόμα και το λογότυπο της εταιρείας.
Αγριεμένο, σπορτίφ και τολμηρό, το γερμανικό μικρομεσαίο δείχνει χαμηλωμένο στο μάτι, έχει έντονες γραμμές σχεδιαστικά και σε άλλες εποχές θα λέγαμε ότι ξέχασαν να βάλουν το λογότυπο OPC στην γρήγορη εκδοχή του. Και όμως έτσι είναι το νέο Astra, φουτουριστικό σαν ένα ηλεκτρικό, φανταχτερό με τα LED παντού (168 μονάχα στο εμπρός φανάρι) και πρωτοποριακό ειδικά στο πίσω μέρος, με το σκαλοπάτι να μην περνάει απαρατήρητο και τα φωτιστικά σώματα να κάνουν τα δικά τους… παιχνιδίσματα.
Μέχρι και το φως του φρένου έχει τοποθετηθεί στο κέντρο και κάτω από τον αριθμό κυκλοφορίας, σε μία κίνηση που δείχνει την προσπάθεια για κάτι πραγματικά καινούργιο στην κατηγορία. Οι καθαρές γραμμές και η minimal αισθητική θα λέγαμε ότι συνθέτουν το πιο ενδιαφέρον μικρομεσαίο αυτή τη στιγμή στην ελληνική αγορά, με τους ανθρώπους της Opel να καταφέρνουν όλο αυτό το εντυπωσιακό σύνολο χωρίς να προβούν σε μεγάλη αύξηση των διαστάσεων.
Συγκεκριμένα, το νέο Astra είναι μακρύτερο μόλις κατά 4 χιλιοστά (4,374 μέτρα) σε σχέση με τον προκάτοχο του, 51 χιλιοστά πιο φαρδύ και 15 χιλιοστά χαμηλότερο. Δεν ήταν ιδέα μας δηλαδή ότι έχει έρθει πιο κοντά στο έδαφος, αλλά και οι αριθμοί μαρτυρούν πως είναι το πιο σπορτίφικο και ριζοσπαστικό Astra όλων των εποχών, με μία προσέγγιση που δε θυμίζει κανένα μοντέλο της κατηγορίας στην mainstream εκδοχή του.
Περνώντας στο εσωτερικό, θα λέγαμε πως ξεκινούν να αναφαίνονται οι ομοιότητες με τον όμιλο Stellantis και ειδικά με το Peugeot 308. Οι δύο ευμεγέθεις ψηφιακές οθόνες βρίσκονται μέσα σε ένα ενιαίο μαύρο γυαλιστερό πάνελ, το οποίο περιλαμβάνει και τους αεραγωγούς και έχει κλίση προς τον οδηγό. Ομολογουμένως το τοπίο είναι σύγχρονο και αισθητικά εντυπωσιακό, ακόμη και αν έχεις ήδη κάποιες αναμνήσεις από το γαλλικό ξαδελφάκι του.
Ο μικρός επιλογέας σε στυλ πλήκτρου αφήνει αρκετό χώρο για να ξεκουράσεις το χέρι σου, αλλά και να τοποθετήσεις αντικείμενα μπροστά από αυτόν (ασύρματη φόρτιση κινητού στην έκδοση δοκιμής μας), ενώ στο υποβραχιόνιο κρύβεται ένας ψυχόμενος χώρος που φιλοξενεί άνετα δύο μπουκαλάκια νερό 500 ml. Χαμηλά αμέσως πάνω από την ασύρματη φόρτιση βρίσκεται ακόμη μία κρυφή θήκη που πρέπει να την πιέσεις για να εμφανιστεί και συμπληρώνει έναν ικανοποιητικό βαθμό πρακτικότητας.
Στα καθίσματα (δέρμα και αλκαντάρα στην έκδοση δοκιμής μας) κάθεσαι άνετα παρά τη χαμηλή τους θέση, αφού είπαμε το Astra έχει σπορ προσανατολισμό, ενώ το ηλεκτρικό κάθισμα του οδηγού αφήνει χώρο αυτόματα κάθε φορά που θέλεις να μπεις ή να βγεις από το αυτοκίνητο.
Αυτό θα ενοχλήσει ενδεχομένως τον πίσω επιβάτη εφόσον είναι ενήλικας και ψηλός, ενώ γενικότερα δε λείπουν οι χώροι για τα γόνατα ή το ύψος τους, παρά μόνο εφόσον ξεπερνάνε το μέσο όρο αναστήματος στη χώρα μας. Στα υπέρ πάντως τα 422 λίτρα του χώρου αποσκευών, θα καλύψουν τις ανάγκες μίας μέσης οικογένειας χωρίς ακραίες παραχωρήσεις.
Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος
Μιλήσαμε ήδη αρκετές φορές για σπορ χαρακτήρα στο Astra και το ζητούμενο ήταν εδώ και ώρα να δούμε αν περνάει κάτι τέτοιο και στο οδηγικό κομμάτι. Η πρώτη εικόνα με τη χαμηλή θέση οδήγησης σε βάζει για τα καλά στο κλίμα, έπειτα το μικρό τιμόνι σε προδιαθέτει για όμορφες στιγμές, ενώ τα paddles πίσω από αυτό βάζουν και αυτά το λιθαράκι τους για τα καλά στο να ξεκινήσεις να χαμογελάς.
Βάζεις μπροστά τον τρικύλινδρο PureTech των 1.200 κ.εκ. με ένα άγγιγμα και αμέσως καταλαβαίνεις ότι οι εποχές… OPC ανήκουν στο παρελθόν. Αθόρυβο και smooth που θυμίζει ηλεκτρικό στις χαμηλές στροφές, σε προκαλεί να βυθίσεις το δεξί πεντάλ για να δεις ότι όντως εφοδιάζεται με 130 «ολοζώντανους» ίππους. Σε εκείνο το σημείο το μοτέρ βγάζει ένα καλοδεχούμενο γρύλισμα και μία τραχύτητα που δε μας χάλασε καθόλου.
Σε όλη τη διαδρομή, ειδικά εφόσον αυτή είναι εκτός πόλης, βάζεις στοίχημα ότι αποδίδει περισσότερο, και πως αποκλείεται τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 9,7 δευτερόλεπτα αλλά πιο σύντομα. Οι αριθμοί φυσικά δεν ψεύδονται, όμως οι smooth αλλαγές του αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων (ακόμη και με τα paddles δεν νιώθεις το παραμικρό lag) σε ξεγελούν και δημιουργούν ένα σύνολο με σπορ κορδέλα ακόμη και αν στην πράξη το Astra της δοκιμής μας δεν είναι και τόσο γρήγορο.
Το ταξίδι και οι μεγάλες διαδρομές εκτός του αστικού ιστού θα λέγαμε πως είναι… βούτυρο στο ψωμί του μικρού turbo κινητήρα, καθώς εκεί είναι που μπορεί να καταναλώνει σαν diesel με 5 λίτρα/100 χλμ. και σταθερά 1.900 σ.α.λ. στα 110-120 χλμ./ώρα. Στη γενικότερη εξαιρετική εικόνα δε βοηθά η αίσθηση του τιμονιού, όμως αυτό είναι πολύ κοφτερό και κάνει εξαιρετικά εύκολη τη ζωή του οδηγού μέσα στην πόλη.
Εκεί το Astra θα περάσει από τις κακοτεχνίες χωρίς να ακούγεται ο παραμικρός ήχος ή να δυσανασχετεί μέσω του ημιάκαμπτου στο πίσω μέρος, δείγμα σαφώς του εξαιρετικού πλαισίου. Το χαμηλό αμάξωμα σε κάνει να θες να βρεις κλειστές διαδρομές και να στρίψεις, γεγονός που γίνεται με μεγάλη χαρά και σιγουριά πίσω από το τιμόνι, με την πλευρική στήριξη και την κατανάλωση καυσίμου σε κάτι τέτοιες στιγμές παραφροσύνης να σου υπενθυμίζει πως δεν είναι εποχή για… τρέλες.
Το Astra, με turbo κινητήρα βενζίνης και αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, καταναλώνει λίγο πάνω από 7,5 λίτρα/100 χλμ. στην περίπτωση που πιεστεί όπως προαναφέραμε, ενώ με οικονομική οδήγηση και ακόμη και με κλιματισμό, μπορούμε να δούμε έναν αριθμό κοντά στα 6,5 λίτρα/100 χλμ. Αυτό είναι και το ζητούμενο στις μέρες μας, η λογική κατανάλωση καυσίμου σε ένα πακέτο που τα έχει όλα όσο αυτό είναι εφικτό.
Το νέο Astra είναι λοιπόν ένα ολόφρεσκο μοντέλο με έντονο τον άνεμο αλλαγής στο παρουσιαστικό του. Η εμφάνιση του θα σε κάνει να το βαρεθείς μετά από πολλά χρόνια (αν κιόλας συμβεί ποτέ αυτό), μπορεί να σε καλύψει άνετα σε θέματα χώρων και επιδόσεων εφόσον έχεις λογικές απαιτήσεις, ενώ και το κόστος μεταφοράς (κατανάλωση) δεν είναι υπερβολικό σε καμία περίπτωση. Τί μένει λοιπόν; Η τιμή αγοράς.
Το Astra έχει φτιαχτεί σχεδόν για όλα τα πορτοφόλια, και για αυτό και θα το συναντήσουμε σε τόσο πολλές εκδόσεις. Βενζινοκίνητο με 110 και 130 ίππους, αυτόματο ή χειροκίνητο, diesel ή PHEV, είναι ένα ευχάριστο μικρομεσαίο που αρέσει και το κόστος του ξεκινά από 23.900 ευρώ.
Όσο ανεβαίνουν οι απαιτήσεις ανεβαίνει φυσικά και η τιμή αγοράς για να φθάσουμε στα 29.300 ευρώ στην εξαιρετική έκδοση της δοκιμής μας με αυτόματο κιβώτιο και κάτι παραπάνω από πλούσιο εξοπλισμό. Οι καιροί άλλαξαν λοιπόν και στο οικονομικό κομμάτι αλλά και όσον αφορά το Astra που είναι αναμφισβήτητα το καλύτερο μικρομεσαίο της Opel που έγινε ποτέ.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων OPEL
Τεχνικά χαρακτηριστικά – Opel Astra 1.2T PureTech 130 PS EAT 8 | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.199 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 75,0 x 90,5 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/ τρικύλινδρος | |||
Ισχύς | 96 kW (131 PS) / 5.500 rpm | |||
Ροπή | 230 Nm (23,4 kgm) / 1.750 rpm | |||
Τροφοδοσία | Υπερτροφοδοτούμενος με άμεσο ψεκασμό | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 9,7 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 210 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 8,0 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη μεικτή (WLTP) | 5,7 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 52 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 650 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6d | |||
Εκπομπή CO2 | 128 g/km (WTLP) | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο 8 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Michelin Pilot Alpin5, 215/55 R16 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.374 × 1.860 × 1.441 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.551 / 1.546 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.675 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 422 -1.339 λίτρα με κάτω τα πίσω καθίσματα | |||
Απόβαρο | 1.371 kg | |||
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 29.300€ |