NEAPINED

H Dacia κράζει τα βαριά ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η ρουμανική εταιρία υποστηρίζει πως οι μεγάλες και βαριές μπαταρίες στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν νόημα. Έχει δίκιο;

Είναι γνωστό πως η Dacia έχει προσανατολιστεί στο να πουλά αυτοκίνητα με τα «βασικά» ώστε να συγκρατεί όσο το δυνατόν χαμηλότερα τις τιμές πώλησης. Για αυτό άλλωστε τα μοντέλα της δεν διαπρέπουν με πολλά αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης, αφού στην ρουμανική εταιρία θεωρούν πως ο πελάτης προτιμά ένα αυτοκίνητα με καλύτερη τιμή πώλησης και λιγότερα ραντάρ.

Σε αυτή τη λογική προσανατολίζεται και με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Όπως είναι το πρώτο της μάρκας, το Spring, ένα μικρό ηλεκτρικό SUV που ζυγίζει κάτω από τον ένα τόνο και κοστίζει με τις επιδοτήσεις κάτω από τις 20.000 ευρώ.

«Εάν θέλουμε να είμαστε σοβαροί σχετικά με τη συλλογική μείωση των εκπομπών ρύπων, τότε το υπερβολικό βάρος στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι απλά απαράδεκτο» είπε μεταξύ άλλων ο Xavier Martinet, αντιπρόεδρος πωλήσεων και μάρκετινγκ στην Dacia.

«Είναι μία φιλοσοφία που έχουμε δείξει με το Spring, το οποίο ζυγίζει 975 κιλά, και σκοπεύουμε να μείνουμε σε αυτή και στο μέλλον. Τα στοιχεία μας δείχνουν πως αυτό είναι ένα αυτοκίνητο που οδηγείται κατά μέσο όρο 40 χιλιόμετρα την ημέρα με μέση ταχύτητα τα 30 χλμ./ώρα. Δεν υπάρχει ανάγκη για μεγάλη, βαριά μπαταρία ή έναν ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα».

Σχετικά με τα μεγαλύτερα EV (π.χ. BMW i7) και ιδιαίτερα τα SUV (π.χ. Mercedes EQS) που λανσάρονται από ορισμένους ανταγωνιστές, είπε: «Δεν υπάρχει νόημα. Είναι παράνοια να επιτρέπεται να κατασκευάζουν αυτοκίνητα δύο ή τριών τόνων που συνήθως χρησιμοποιούνται από ένα άτομο και την ημέρα διανύουν μόλις 50 χιλιόμετρα».

Η αλήθεια δεν απέχει και πολύ από τα όσα λέει η Dacia. Για παράδειγμα, θα ήταν προτιμότερο να υπήρχαν ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μικρές μπαταρίες π.χ. για 200 χλμ. και που να είναι π.χ. 30% φτηνότερα. Φυσικά, για να γίνει αυτό θα πρέπει να υπάρχει ένα ολοκληρωμένο και πυκνό δίκτυο φόρτισης.

Αξιοσημείωτο είναι πως στην Γαλλία και σε κάποιες άλλες χώρες δεν υπάρχει επιδότηση για EV που το βάρος του ξεπερνά τους 2,3 τόνους. Μάλιστα, στην Γαλλία εξετάζουν το όριο αυτό να πέσει στους δύο τόνους.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button