NEAPINED

Οι εξυπνάκηδες που αντί να φορτίζουν… παρκάρουν!

Ένα από τα πιο συχνά φαινόμενα είναι οι εξυπνάκηδες που αντί να φορτίζουν τα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα τα παρκάρουν στις προνομιακές θέσεις.

Οι θέσεις φόρτισης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι αυτό για το οποίο προορίζονται και όχι για να σταθμεύουν. Με άλλα λόγια προορίζονται για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που χρειάζονται φόρτιση και όταν γεμίσει η μπαταρία τους θα πρέπει ο οδηγός τους να απομακρύνει και να απελευθερώσει την θέση.

Ωστόσο, σχεδόν κανείς δεν κάνει κάτι τέτοιο. Ακόμη χειρότερο είναι όταν ο κάτοχος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου καπαρώνει την θέση φόρτισης και απλά βάζει την πρίζα τάχαμου πως το φορτίζει. Και όχι μόνο δεν κοροϊδεύει όλους τους υπόλοιπους, αλλά καταλαμβάνει και μια παροχή που ενδεχομένως άλλος κάτοχος EV να την έχει πραγματικά ανάγκη.

Πώς θα μπορούσε να ελεγχθεί η όλη κατάσταση; Μία λύση θα ήταν όταν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο ξεκινά να φορτίσει το σύστημα του παρόχου να αναγνωρίζει πότε ολοκληρώνεται η διαδικασία. Και όταν αυτή ολοκληρωθεί να υπάρχει π.χ. διπλή ή πολλαπλάσια χρέωση παροτρύνοντας τον οδηγό να απελευθερώσει τον φορτιστή.

Η δυνατότητα αυτή υπάρχει σε αρκετά δίκτυα φορτιστών σε χώρες του εξωτερικού ενώ στην Ελλάδα ξεκίνησε να εφαρμόζεται από 1η Απριλίου και στους φορτιστές της ΔΕΗ blue, με χρέωση overstay όταν ολοκληρωθεί η φόρτιση.

Φυσικά, η όλη ιδέα θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα έξυπνη αφού μπορεί κάποιος απλά να τοποθετήσει το καλώδιο στην υποδοχή του ηλεκτρικού του αυτοκινήτου δίχως καν να ξεκινήσει την εφαρμογή για την φόρτιση.

Το πρόβλημα είναι ότι για την σωστή λειτουργία των φορτιστών και την χρήση τους δεν υπάρχει κάποιο ξεκάθαρο καθεστώς λειτουργίας. Υπάρχουν περιπτώσεις που μπορεί να επέμβει η Τροχαία, με πρόστιμο 40 ευρώ για παράνομη στάθμευση και αφαίρεση πινακίδων και άδεις κυκλοφορίας για 20 ημέρες.

Αυτό όμως είναι πρακτικά ανεφάρμοστο όταν την θέση έχει καταλάβει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ενώ παράλληλα θα πρέπει να υπάρχει και η πινακίδα της απαγόρευσης της στάθμευσης ώστε να μπορεί να επέμβει η Τροχαία. Κάτι το οποίο στην πράξη δεν συμβαίνει σε πολλούς ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης, κυρίως των μεγάλων σούπερ-μάρκετ.

Αυτό που πρακτικά πρέπει να γίνει είναι να αντιληφθούν όλοι όσοι έχουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα ότι η δημόσια φόρτιση είναι αγαθό κοινής χρήσης που υπόκειται σε κανόνες καλής συμπεριφοράς. Γιατί την επόμενη φορά που θα έχεις εσύ ανάγκη μερικές κιλοβατώρες για να συνεχίσεις το ταξίδι σου, θα υπάρχει ένας άλλος εξυπνάκιας που θα απολαμβάνει την τζάμπα θέση στάθμευσης εις βάρος σου.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!