MUST_READNEAPINED

Πως το ηλεκτρικό αυτοκίνητο του Πανεπιστημίου Πατρών πλησίασε το όνειρο

Το EV του Πανεπιστημίου Πατρών που παρουσιάστηκε το 1986 πλησίασε το όνειρο για την παραγωγή ενός ελληνικού αυτοκινήτου. Ωστόσο, βγήκε και αυτό από την πρίζα…

Έχουν περάσει 35 και πλέον χρόνια από τότε που η ΤΕΟΚΑΡ (γνωστή από τη συναρμολόγηση των Nissan Sunny & Cherry στην Ελλάδα) σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πατρών εξέλιξαν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης. Ναι, καλά διαβάζετε, επρόκειτο για ένα  «EV πόλης» που δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα από αυτά τα κινέζικα και μη… που ήδη κυκλοφορούν με άδειες μοτοποδηλάτου…

Ήταν το 1986 όταν ξεκίνησε αυτή η συνεργασία της ελληνικής αυτοκινητοβιομηχανίας με το πανεπιστημιακό ίδρυμα και μετά από λίγα χρόνια παρουσίασε το EV με την κωδική ονομασία «Ε240», το οποίο είχε διαστάσεις 2,4 μέτρα μήκος 1,4 σε πλάτος και 1,37 σε ύψος.

Μάλιστα προβλεπόταν η χρήση δύο ηλεκτρικών κινητήρων 5 ίππων ενός σε κάθε εμπρόσθιο τροχό με τελική ταχύτητα γύρω στα 65 χιλιόμετρα και αυτονομία στα 100 χιλιόμετρα. Στο μεταξύ υπήρχε και πρόβλεψη για χρήση συμβατικού βενζινοκινητήρα, για να γίνει κατανοητό πόσο μπροστά για την εποχή της ήταν η ΤΕΟΚΑΡ αλλά και η εκπαιδευτική κοινότητα της Ελλάδας.

Από τη φωτογραφία που ήδη βλέπετε γίνεται σαφές ότι επρόκειτο για ένα EV που θα τάραζε τα νερά της εποχής, αν κυκλοφορούσε στην αγορά. Ειδικά η κλειστή έκδοση θα έλεγε κανείς ότι παραπέμπει σε ένα Fiat Punto σε μικρογραφία. Να σημειωθεί ότι το πρώτο Punto εμφανίστηκε μια 10ετία αργότερα.

Την ίδια στιγμή το πανεπιστήμιο της Πάτρας είχε αναπτύξει  συνεργασία και με άλλους φορείς με στόχο την δημιουργία  ηλεκτρικού ποδηλάτου αλλά και ηλεκτρικού υβριδικού λεωφορείου.

Τη συνέχεια την ξέρετε! Τίποτα από τα παραπάνω δεν προχώρησε… και ένα ακόμη όραμα έμεινε στα εργαστήρια. Τόσο κοντά στο να γίνει πράξη αλλά και τόσο μακριά από την ελληνική πραγματικότητα…

Στο caroto ανά τακτά χρονικά διαστήματα θα κάνουμε μια αναδρομή στους πρωτεργάτες της ελληνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, που κάθε άλλο παρά ανύπαρκτη υπήρξε. Πηγή φωτογραφίας: εγκυκλοπαίδεια αυτοκινήτου Made in Greece, το ελληνικό αυτοκίνητο.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!