NEAPINED

Lexus LBX: Η premium εκδοχή του υβριδικού Toyota Yaris Cross

Εξελιγμένο ειδικά για την ευρωπαϊκή αγορά, το LBX μοιράζεται την πλατφόρμα TNGA-B της Toyota με το εξαιρετικά επιτυχημένο Yaris Cros. Παραγγελίες από τα τέλη του έτους, διαθεσιμότητα από τις αρχές 2024.

Η Lexus παρουσίασε το LBX, ένα μικρό πολυτελές SUV που αποτελεί το νέο entry-level μοντέλο της μάρκας. Απευθυνόμενο κυρίως στην ευρωπαϊκή αγορά, το LBX που βασίζεται στην πλατφόρμα GA-B (όπως την μετονομάζει η Lexus) ακολουθεί το νέο σχεδιαστικό πρότυπο της μάρκας και διαφοροποιείται από το Toyota, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό.

H πλατφόρμα TNGA-B έχει υποστεί κάποιες τροποποιήσεις. Το μεταξόνιο του LBX επιμηκύνθηκε κατά 20 χλστ., ενώ οι πρόβολοι μειώθηκαν και τα μετατρόχιο αυξήθηκαν.

Με μήκος στα 4,19 μέτρα, πλάτος στα 1,825 μέτρα και ύψος στα 1,545 μέτρα, όταν το μεταξόνιο είναι στα 2.580 χιλιοστά, το LBX είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από το Yaris Cross.

Στο εσωτερικό του LBX, οι επιβάτες θα βρουν έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών που συμπληρώνεται από μια προαιρετική head-up οθόνη, μαζί με ένα σύστημα infotainment 9,8 ιντσών με οθόνη αφής.

Το σύστημα infotainment υποστηρίζει τόσο το Apple CarPlay όσο και το Android Auto, ενώ για το Apple CarPlay διατίθεται ασύρματη συνδεσιμότητα. Η Lexus συνεργάστηκε και πάλι με τον Mark Levinson για να προσφέρει μια κορυφαία ηχητική εμπειρία, προσφέροντας ένα ηχοσύστημα 13 ηχείων με subwoofer.

Με τα πίσω καθίσματα στη θέση τους, το προσθιοκίνητο LBX προσφέρει χωρητικότητα 332 λίτρων. Η τετρακίνητη έκδοση μπορεί να έχει ελαφρώς μειωμένη πρακτικότητα λόγω του πρόσθετου υλικού στο πίσω μέρος.

Παρά το γεγονός ότι πρόκειται για το εισαγωγικό μοντέλο, η Lexus τονίζει ότι το LBX διατηρεί τη δέσμευση της μάρκας στην ποιότητα και την προσοχή στη λεπτομέρεια. Αξίζει να σημειωθεί ότι το LBX είναι το πρώτο μοντέλο της Lexus που αναπτύχθηκε κυρίως στην Ευρώπη.

Η ισχύς του LBX προέρχεται από ένα υβριδικό σύστημα κίνησης που βασίζεται στον τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα του 1,5 λίτρων και συνδυάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα και μία μπαταρία νικελίου-μετάλλου-υδριδίου, γνωστή για την υψηλότερη πυκνότητα ισχύος και απόδοσης σε σύγκριση με τις παραδοσιακές κυψέλες ιόντων λιθίου.

Αυτή η διάταξη αποδίδει συνδυασμένη ισχύ 136 ίππων με μέγιστη ροπή 185 Nm, ενώ επιταχύνει το SUV από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9,2 δευτερόλεπτα.

Εξοπλισμένο με τροχούς 18 ιντσών στο βασικό εξοπλισμό, το κόμπακτ SUV ζυγίζει 1.280 κιλά. Το LBX θα είναι διαθέσιμο τόσο σε προσθιοκίνητες όσο και σε τετρακίνητες διαμορφώσεις, ενώ όλες οι εκδόσεις θα διαθέτουν κιβώτιο CVT.

Το LBX διαθέτει εμπρός ανάρτηση με δοκούς MacPherson και πίσω είτε ημιάκαμπτο (για τα μοντέλα με κίνηση στους εμπρός τροχούς), είτε διπλά ψαλίδια (για τα μοντέλα με τετρακίνηση).

Αν και οι τεχνικές προδιαγραφές για την τετρακίνητη έκδοση δεν έχουν ακόμη αποκαλυφθεί, θα υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρα στο πίσω μέρος.

Η παραγωγή του Lexus LBX έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, ενώ οι ευρωπαϊκές πωλήσεις και η διαθεσιμότητα σε επιπλέον αγορές αναμένεται στις αρχές του 2024.


Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!