MUST_READPINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Nissan X-Trail 1.5 Hybrid 163 PS M-CVT [test drive]

Η θετική αύρα που μας άφησε η έλευση της τέταρτης γενιάς X-Trail με την κορυφαία έκδοση e-4ORCE e-Power, δημιούργησε προσδοκίες και για την πιο… γήινη με τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 163 ίππων. Είναι το ίδιο καλό άραξε ή υστερεί σε σχέση με το υβριδικό «αριστούργημα» που δοκιμάσαμε προ μερικών εβδομάδων;

Αναμφίβολα η περίπτωση του X-Trail χρήζει μπόλικης μελέτης και ανάλυσης. Πριν από δύο και πλέον δεκαετίες η Nissan τόλμησε να μπει δυναμικά στη νεοσύστατη κατηγορία των SUV, κοντράροντας στα ίσα μοντέλα όπως το Toyota RAV4, Mitsubishi Outlander ή το Subaru Forester.

Από τότε είχαμε πολλές εξελίξεις, με κυριότερη αυτή της πρωτοφανής επιτυχίας του Qashqai, που άφησε στη σκιά ή μάλλον στο σκοτάδι το μεγαλύτερο SUV. Η τέταρτη γενιά του X-Trail ωστόσο έρχεται αποφασισμένη να διασχίσει το δικό της μονοπάτι, με όπλα της την συνολική πληρότητα, τις τεχνολογίες και την εμφάνιση.

Τα περισσότερα από αυτά τα αναφέραμε στην δοκιμή της έκδοσηςe-Power, ωστόσο αξίζει να υπενθυμίσουμε σχετικά με τη διαφορετική προσέγγιση που είχε το σχεδιαστικό τμήμα της Nissan σε σχέση με το… χαϊδεμένο Qashqai. Πιο αιχμηρό και επιβλητικό, διαθέτει λιγότερες καμπύλες και έντονες ακμές που το κάνουν να αρέσει και να τραβάει τα βλέμματα. Αν συνυπολογίσει κάποιος και το εντυπωσιακό χρώμα (Orange B) του μοντέλου δοκιμής μας, τότε θα λέγαμε πως το αποτέλεσμα συγκεντρώνει το μεγαλύτερο σχεδιαστικό ενδιαφέρον στη γκάμα της ιαπωνικής εταιρείας, με εξαίρεση, φυσικά το Ariya.

Το μήκος του φθάνει τα 4,680 μέτρα (πλάτος 1,870 και ύψος 1,710 μέτρα), αριθμός που το κατατάσσει πάνω από το Toyota RAV4 (κατά 8 εκατοστά) και 10 εκατοστά κάτω από Hyundai Santa Fe.

Παρόλα αυτά, από τη θέση του οδηγού νιώθεις πως ελέγχεις ένα αρκετά πιο κόμπακτ μοντέλο, καθώς η σωστά τοποθετημένη θέση οδήγησης, η μεγάλη οπτική και τα δεκάδες συστήματα υποβοήθησης, συμβάλλουν στο να γίνονται όλα εύκολα. Οι δύο ψηφιακές οθόνες μεγέθους 12,3 ιντσών προσδίδουν στιλ και εκσυγχρονισμό, ενώ δεν λείπουν οι ποτηροθήκες και οι θέσεις για μικροαντικείμενα.

Οι άνθρωποι της Nissan έχουν δώσει έμφαση στις λεπτομέρειες, τόσο από πλευράς πρακτικότητας (οι πόρτες ανοίγουν σχεδόν σε γωνία 90 μοιρών για εύκολη πρόσβαση), όσο και σε θέματα ποιότητας υλικών. Οι Ιάπωνες έχουν συνηθίσει τη «μουρμούρα» σε αυτό το ζήτημα, κάτι όμως που δεν ισχύει σε καμία περίπτωση όσον αφορά την τέταρτη γενιά του πολύ προσεγμένου X-Trail.

Ειδική μνεία αξίζει να γίνει στην κονσόλα ανάμεσα στις μπροστινές θέσεις, με το πρακτικό κενό στο κάτω μέρος να προσφέρει άνεση και το πάνω μέρος με το στρογγυλό e-shifter και τον όμορφο επιλογέα που θυμίζει ακριβό mouse από ηλεκτρονικό υπολογιστή.

Το X-Trail λοιπόν είναι ένα SUV που έχει φτιαχτεί για να κυνηγάς τις εξορμήσεις. Διαθέτει χώρους (πορτμπαγκαζ 585 λίτρα) άνετα καθίσματα και 21 εκατοστά απόστασης από το έδαφος που είναι υπεραρκετά για πολλών ειδών μονοπάτια. Είναι όμως αρκετό το τρικύλινδρο κινητήριο σύνολο για να υποστηρίξει όλο το υπόλοιπο πακέτο;

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Φυσικά και είναι. Αν δεν σας το μαρτυρήσει κάποιος δύσκολα θα γίνει αντιληπτή η παραπάνω πληροφορία, καθώς ο turbo 1.500άρης βενζινοκινητήρας τεχνολογίας VCR αποδίδει 163 ίππους με τη μικρή βοήθεια του ήπια υβριδικού συστήματος (+Nm στις χαμηλές στροφές).

Η έξυπνη τεχνολογία διαρκώς μεταβαλλόμενης διαδρομής εμβόλων αλλάζει τη σχέση συμπίεσης από 8:1 μέχρι και 14:1, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα το επιβλητικό και βαρύ αμάξωμα του ιαπωνικού SUV να μην αποτελεί πρόβλημα στην συνολική εκρηκτικότητα και ευελιξία. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9,6 δευτερόλεπτα, ενώ το Xtronic αυτόματο κιβώτιο τεχνολογίας CVT 8 σχέσεων-διαβαθμίσεων (υπάρχουν και paddles πίσω από το τιμόνι) δίνει ρέστα με την αμεσότητα του, τόσο στην απλή λειτουργία όσο κυρίως με το sport ενεργοποιημένο.

Με λίγα λόγια ούτε ο μικρός αριθμός κυλίνδρων αποτελεί ζήτημα, ούτε το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων, με τα δύο αυτά να αποτελούν προτερήματα ευκολίας, χαμηλού κόστους και φυσικά καλύτερης κατανάλωσης καυσίμου. Στα δικά μας χέρια, το «απλό» υβριδικό X-Trail δεν «έκαψε» περισσότερα από 7,3 λίτρα/100 χλμ. ακόμα και μέσα στην πόλη, ενώ σε κατάσταση ταξιδιού θα δει κανείς έναν αριθμό πολύ κοντά στα 6 λίτρα/100 χλμ.

Η ευχάριστη νότα κατά το ταξίδι με το X-Trail της δοκιμής μας δεν έχει να κάνει μονάχα με την κατανάλωση (που είναι και το μεγάλο ζητούμενο), αλλά και με την ευκολία που πηγάζει από τα πολλαπλά συστήματα υποβοήθησης. Το adaptive cruise control, η προειδοποίηση στις διασταυρώσεις για πεζούς ή ποδηλάτες, και το emergency lane assist, αποτελούν το κερασάκι στην… τούρτα της άνεσης και της ασφάλειας (κεντρικός αερόσακος ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό).

Η πλατφόρμα CMF-C είναι η βάση για να νιώσουν οι επιβάτες τη στιβαρότητα του X-Trail και επιτρέπει στον οδηγό είτε να οδηγήσει με λίγο περισσότερη σπιρτάδα, χωρίς να ταλαιπωρούνται ιδιαίτερα οι υπόλοιποι, είτε να του ξεφύγει και καμία λακκούβα παραπάνω χωρίς γκρίνιες. 

Ο συνδυασμός Mc Pherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω, είναι ο ενδεδειγμένος για την περίπτωση του ιαπωνικού SUV, που δείχνει ολοκληρωμένο και ικανό εντός και εκτός πόλης, και ας μην διαθέτει σύστημα τετρακίνησης όπως η κορυφαία του version e-4ORCE.Ας βάλουμε κάτω λοιπόν τα οικονομικά δεδομένα και να έχουμε ένα αξιόπιστο συμπέρασμα για το τι αξίζει περισσότερο.

Το X-Trail με τον βασικό -αλλά εξαιρετικό- κινητήρα της δοκιμής μας ξεκινά από 38.590 ευρώ στην έκδοση Energy. Το επίσης προσθιοκίνητο με φουλ υβριδικό σύστημα και απόδοση 204 ίππους ζητά 44.990 ευρώ στην ίδια έκδοση εξοπλισμού, ενώ με την προσθήκη συστήματος τετρακίνησης e-4ORCE, απόδοση 213 ίππους και έκδοση εξοπλισμού N-Connecta, ανεβαίνουμε στα 52.390 ευρώ.

Σχεδόν 14 χιλιάρικά λοιπόν για να μπορείς να ανέβεις δύο βραχάκια παραπάνω, να είσαι λίγο πιο σβέλτος και να κερδίσεις 1-1,5 λίτρο/100 χλμ. μέσα στην πόλη. Εμείς ψηφίζουμε την πρώτη περίπτωση που κυμαίνεται κάτω από το όριο των 40.000 ευρώ, έστω και αν χρειάζεται και… δεύτερος γύρος για να βγει αυτοδυναμία.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων NISSAN

Nissan Χ-Trail mild Hybrid M-CVT 163PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.498 cc
Διάμετρος x διαδρομή 84 x 90,1 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια / τρικύλινδρος
Ισχύς 120 kW (163 PS) / 4.800 rpm
Ροπή 300 Nm / 2.800 – 3.600 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης άμεσου ψεκασμού + ήπια υβριδική υποβοήθηση 12V (2,3kW)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,7 sec
Τελική ταχύτητα 200 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,0 lt/100 km
Τυποποιημένη μέση (WLTP) 6,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 55 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 785 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6-d
Εκπομπή CO2 143 g/km (WLTP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους μπροστινούς τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο CVT
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα MacPherson / πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental EcoContact6, 235/55 R19
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.680 x 1.840 x 1.710 mm
201 mm

Μετατρόχιο (εμπρός/ πίσω)

1.585 / 1.590 mm

Μεταξόνιο 2.705 mm
Χώρος αποσκευών 575 -1.396 lt
Απόβαρο 1.362 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 38.590€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

  1. Η έκδοση που αναφέρεστε έχει εμπρός κίνηση και όχι στους τέσσερις τροχούς όπως γράφετε στα τεχνικά χαρακτηριστικά του….ευχαριστώ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!