MUST_READPINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Hyundai Santa Fe Plug-in Hybrid [test drive]

Και εκεί που νομίζεις πως τα έχεις δει όλα από την Hyundai και η εξέλιξη της δεν μπορεί να πάει πιο πάνω, εμφανίζεται το Santa Fe. Η ναυαρχίδα της κορεατικής εταιρείας αποτελεί ακόμη ένα αποδεικτικό στοιχείο στην -κατά γενική ομολογία- πρόοδο της Hyundai σε όλους τους τομείς.

Η αλήθεια είναι πως η σειρά «Ν» ξάφνιασε αρκετό κόσμο που δεν περίμενε από τη Hyundai να είναι σε θέση να παρουσιάσει τόσο καλά σπορ αυτοκίνητα όπως το i30 N, αργότερα το αντίστοιχο i20 ή ακόμη και το Kona.

Στη συνέχεια το Tucson ήρθε να επιβεβαιώσει την ακραία άνοδο στην ποιότητα και στις τεχνολογίες που φέρουν τα καινούργια Hyundai και κάπου εκεί περιμένεις από τους Κορεάτες να βάλουν μία άνω τελεία και να απολαύσουν τα βραβεία, τις πωλήσεις και τα καλά λόγια του αγοραστικού κοινού. Αμ, δε. Η αντεπίθεση συνεχίστηκε και αυτή τη φορά είχε να κάνει με μία κατηγορία που ελάχιστες εταιρείες τολμούν να κοιτάξουν στα μάτια τον γερμανικό ανταγωνισμό.

Τα μεγάλα premium SUV (κατηγορία D SUV) που απευθύνονται όχι μόνο σε αυτούς που αναζητούν άπλετους χώρους από ένα αυτοκίνητο, όχι μόνο ικανότητες εκτός πόλης, αλλά και μπόλικες δόσεις πρεστίζ, ταξικής επιβεβαίωσης και επαγγελματικής επιτυχίας. Μα όλα αυτά μπορεί να τα βρει κάποιος σε ένα Hyundai; Γιατί όχι είναι η απάντηση, βλέποντας την τέταρτη γενιά του Santa Fe να κρύβει τον όγκο της πίσω από τη μεγάλη γρίλια, τις καθαρές γραμμές και τη φιλοσοφία με το «κυριλέ» design και τα ελάχιστα σχεδιαστικά ρίσκα.

Για αυτό το λόγο οι ομοιότητες σε σχέση με το μικρότερο Tucson δεν είναι πολλές, καθώς στο μήκους 4,780 μέτρων Santa Fe κυριαρχεί η σοβαρότητα που παραπέμπει στην Mercedes GLC ή και ακόμη και στην BMW X3. Παρεμπιπτόντως, είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις και από τα δύο γερμανικά μοντέλα, όπως αντίστοιχα και σε σχέση με το Mazda CX-60 ή την Jaguar F-Pace.

Στο εσωτερικό φυσικά δεν θα μπορούσε και δεν χρειάζεται να συνεχιστεί η διαφοροποίηση σε σχέση με αυτό του Tucson. Πίνακας οργάνων μεγέθους 12,3 ιντσών, οθόνη multimedia αφής 10,5 ιντσών, μπόλικοι φυσικοί χρωμιομένοι διακόπτες και η κονσόλα ανάμεσα στα καθίσματα με πληθώρα επιλογών (πλήκτρα του επιλογέα ταχυτήτων και περιστροφικός για τα οδηγικά modes), συνθέτουν ένα hi-tech σκηνικό.

Παρά την πληθώρα διακοπτών, είναι όλα άριστα τοποθετημένα χωροταξικά, σε βαθμό που να εξοικειώνεσαι πολύ γρήγορα. Ίσως παίζει το ρόλο της και η συμβίωση στο παρελθόν με το Tucson, όπως και να έχει όμως το να νιώθεις άνετα με τόσα κουμπάκια δεν είναι λίγο πράγμα.

Οι άνθρωποι της Hyundai έχουν προικίσει το Santa Fe με δεκάδες τεχνολογίες ασφάλειας και άνεσης, κάτι που κάνει απαραίτητη την παρουσία τόσων διακοπτών. Από κάμερες περιμετρικά του αυτοκινήτου, βοηθήματα για την αλλαγή κατεύθυνσης, ψυχόμενα καθίσματα, παρκάρισμα χωρίς να βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι ή ακόμη και το κορυφαίο ηχοσύστημα Krell, δε φθάνει μισό βιβλίο για να καταγράψει κανείς όλα τα καλούδια που συνοδεύουν τη ναυαρχίδα της εταιρείας.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Αυτή είναι διαθέσιμη μονάχα σε δύο υβριδικές εκδοχές, μια κλασσική hybrid και αυτή της δοκιμής μας (plug in hybrid), με αποδόσεις 230 και 265 ίππους αντίστοιχα. Και στις δύο περιπτώσεις κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνωστός τετρακύλινδρος 1.600άρης βενζινοκινητήρας τεχνολογίας smartstream με απόδοση 180 ίππους και 265 Nm ροπής. Στο Santa Fe της δοκιμής μας, ένας ηλεκτροκινητήρας 66,9 kW και μία μπαταρία που τον τροφοδοτεί (χωρητικότητας 13,9 kWh), συνεργάζονται με αποτέλεσμα η συνολική απόδοση να φθάνει τους 265 ίππους και η ροπή τα 350 Nm.

Η μέγιστη απόδοση (και κυρίως η μέγιστη οικονομία) προϋποθέτει πλήρη φόρτιση διάρκειας 3,5 ωρών σε wallbox 11 kW ή 6 ώρες σε απλή οικιακή πρίζα (on board φορτιστής 3,7 kW). Σε αυτό το σημείο ο οδηγός καλείται να επιλέξει αν θέλει να κινηθεί μέχρι και 58 χλμ. αποκλειστικά με ηλεκτρικό ρεύμα, ή αν θέλει να πετύχει χαμηλή κατανάλωση για μεγαλύτερη απόσταση μέσω της λειτουργίας Smart στον περιστροφικό διακόπτη. Υπάρχουν επίσης οι Eco, Comfort και Sport, με την τελευταία πάντως να μην… νοιάζεται ιδιαίτερα για οικονομία αφού προϋποθέτει την ταυτόχρονη λειτουργία ηλεκτροκινητήρα και βενζινοκινητήρα.

Ανάλογα πάντα το πόσο συχνά φορτίζει κανείς, μπορεί να πετύχει εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καύσιμου (7,6 λίτρα/100 χλμ. ακόμη και με μία φόρτιση σε 500 χλμ. διαδρομής). Αριθμοί που παραπέμπουν σε… i10 και όχι σε θηριώδες SUV που φιλοξενεί 6 ή 7 άτομα και πάρα πολλές αποσκευές.

Από τον περιστροφικό διακόπτη μπορεί κανείς να επιλέξει ανάμεσα σε προγράμματα για την εκάστοτε συνθήκη του δρόμου. Άμμος, χιόνι ή λάσπη θεωρητικά είναι μέρος της ρουτίνας του Santa Fe που διαθέτει ένα έξυπνο σύστημα τετρακίνησης (HTRAC), μέσω ενός πολύδισκου συμπλέκτη.

Το αυξημένο βάρος του κορεατικού μοντέλου, καθώς και η φύση των εργοστασιακών ελαστικών, βάζουν εμπόδια στην περίπτωση που κάποιος όντως έχει στο νου του να πάει πέρα από τα συνηθισμένα. Πάντως, μία χωμάτινη διαδρομή, λίγο χιόνι ή ένα πετρώδες μονοπάτι, είναι ευπρόσδεκτα για το φινετσάτο SUV της Hyundai που έχει σαν σύμμαχο στις δύσκολες διαδρομές την εντυπωσιακή ανάρτηση (Mc Pherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω).

Σίγουρα ο ρόλος της δεν είναι να εκμηδενίζει τις κλίσεις στις στροφές σε υψηλές ταχύτητες, αλλά αυτό που περιμένεις από ένα τέτοιο premium SUV το κάνει και με το παραπάνω αφού αποσβένει «αρχοντικά» σχεδόν όλες τις αναποδιές της ασφάλτου και αφήνει την αίσθηση στους επιβάτες πως δεν θα χαλάσει τίποτα την ηρεμία τους.

Γενικότερα οι επιβάτες έχουν στη διάθεση τους πληθώρα ανέσεων και πολυτέλειες που δύσκολα τις συναντάς όλες μαζί σε ένα μοντέλο που δεν χαρακτηρίζεται λιμουζίνα εξ’ ορισμού. Από τα ειδικά κουρτινάκια για τους πίσω, τον κορυφαίο κλιματισμό ή την ανάκλιση της δεύτερης σειράς με ένα κουμπί, όλα λίγο ή πολύ σε κερδίζουν.

Περιττό να σταθούμε στο πόσο εύκολη μπορεί να γίνει η καθημερινότητα για τον οικογενειάρχη, με τα 571 λίτρα του χώρου αποσκευών να μετατρέπονται σε 1.641 λίτρα για να χωρέσεις κάθε είδους παιδική νοοτροπία ή ακόμη και τεράστια τηλεόραση για το φίλο που πάντα ζητάει χάρες.

Η ευρυχωρία αυτή είναι και κάποιου είδους αντιστάθμισμα για τον μεγάλο όγκο του Santa Fe, που όσο ευκολοδήγητο και ευέλικτο και αν είναι (κοφτερό τιμόνι, έξυπνα συστήματα) δεν παύει να είναι ένα SUV 4,78 μέτρων που πρακτικά απαιτεί χώρο για στάθμευση και ελιγμούς.

Εν πάση περιπτώσει, για να «ζαχαρώνει» κανείς ένα τέτοιο μοντέλο, έχει κάνει τον χωροταξικό προγραμματισμό του, καθώς και έχει υπολογίσει τον «φουσκωμένο» λογαριασμό που έπεται. Στην επταθέσια έκδοση Distinctive θα χρειαστούν 61.590 ευρώ για να μπει το Santa Fe στο γκαράζ σας, ενώ στην περίπτωση του 6θέσιου και κάπως πιο premium στα σημεία, θα πρέπει να εκταμιευθούν επιπλέον 6.100 ευρώ. 

Σαφώς και ακούγονται αρκετά. Σίγουρα παραπέμπουν σε φίρμες όπως Audi, Volvo ή BMW. Ποιος είπε όμως ότι η τέταρτη γενιά του Santa Fe έχει να ζηλέψει κάτι από τους παραπάνω;

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HYUNDAI

Hyundai Santa Fe 1.6 PHEV 4WD 6DCT – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,6 x 89,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/ τετρακύλινδρος
Ισχύς βενζινοκινητήρα
Συνδυαστική ισχύς
132 kW (180 PS) / 5.500 rpm
265 PS
Ροπή βενζινοκινητήρα
Συνδυαστική ροπή
265 Nm (27,5 kgm) / 1.500-4.500 rpm
350 Nm (36,9 kgm)

Τροφοδοσία
Μπαταρία 
Φόρτιση

Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό + ηλεκτροκινητήρας 66,9 kW (91 PS)
13,8 kWh (net χωρητικότητα)
1,7 ώρες σε δίκτυο AC 3,7 kW / 3,4 ώρες σε AC 7,2 kW

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,8 sec
Τελική ταχύτητα 187 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,6 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 1,4 lt/100 km (WLTP)
Ρεζερβουάρ 42 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 624 km + ηλεκτρική 58 χλμ.
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 37 g/km  (WLTP)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους 4 τροχούς, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση με πολύδισκο συμπλέκτη
Κιβώτιο Αυτόματο 6 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental EcoContact6 V XL, 235/55 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
Γωνία προσέγγισης/ διαφυγής
4.785 x 1.900 x 1.710 mm
180 mm
17,4 / 25,7 εκατοστά
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.646 / 1.656 mm
Μεταξόνιο 2.765 mm
Χώρος αποσκευών 574/782 – 1.649 lt
Απόβαρο 2.005 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 61.590€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!