NEAPINED

Το νέο Renault Scenic είναι ένα ηλεκτρικό SUV

Το Scenic περνά στην επόμενη γενιά του που αποκτά ένα crossover υπερυψωμένο αμάξωμα, τεχνολογίες από το Austral και το ηλεκτρικό σύστημα από το ηλεκτρικό Megane. Διαθέσιμο την άνοιξη του 2024.

Όταν το πρώτο Renault Megane Scenic κυκλοφόρησε στην αγορά το 1996, ο Γάλλος κατασκευαστής ίδρυσε μαζί την κατηγορία των κόμπακτ MPV. Το παράδειγμα ακολούθησαν αργότερα τα Opel Zafira, VW Touran κ.α.

Τώρα, τα πράγματα έχουν αλλάξει ριζικά με τα SUV σχήματα να γίνονται όλο και πιο δημοφιλή. Έτσι, η εξωτερική σχεδίαση μοιάζει πολύ με την περσινή έκδοση concept, με τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Renault, με το αμάξωμα να συνδυάζει όμορφες καμπύλες με κάποιες ακμές στο πλάι. Η μπροστινή μάσκα έχει ένα κάθετο λογότυπο της Renault που βρίσκεται πίσω από ένα πάνελ με διαμαντένιο μοτίβο, ενώ τα φώτα ημέρας μας θυμίζουν το Megane.

Το νέο Scenic έχει μήκος 4,47 μέτρα, πλάτος 1,86 μέτρα και ύψος 1,57 μέτρα. Είναι σημαντικά μακρύτερο από το Megane E-Tech μήκους 4,20 μέτρων. Με μήκος 4,51 μέτρα, το Austral είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από το Scenic, ενώ το Nissan Ariya, το οποίο βασίζεται επίσης στην πλατφόρμα CMF-EV, έχει μήκος 4,60 μέτρα.

Έτσι, το Scenic είναι ελαφρώς κοντύτερο από το Ariya, αλλά αντισταθμίζεται από το γενναιόδωρο μεταξόνιο των 2.790 χιλιοστών, προσφέροντας περισσότερους εσωτερικούς χώρους από τα συμβατικά αυτοκίνητα του μεγέθους του, συμπεριλαμβανομένων 278 χιλιοστών απόστασης για τα πόδια και 884 χιλιοστών για τα κεφάλια των πίσω.

Συγκεκριμένα, το μεταξόνιο των 2.780 χιλιοστών το τοποθετεί στην κατηγορία C και το ύψος των 1.571 χιλιοστών παρέχει άφθονο χώρο για το κεφάλι, παρόμοιο με τα προηγούμενα μοντέλα.

Στο εσωτερικό, όπου το ταμπλό μας παραπέμπει ευθέως στο Austral, υπάρχει μια ψηφιακή οθόνη 12,3 ιντσών για τον οδηγό και μια κεντρική οθόνη αφής 12,0 ιντσών με αναλογία πορτρέτου, στην οποία «τρέχει» το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας OpenR Link της Renault που βασίζεται στη Google. Η καμπίνα διαθέτει πολυάριθμους αποθηκευτικούς χώρους, συμπεριλαμβανομένης μιας ευρύχωρης κεντρικής κονσόλας.

Στο πίσω μέρος, το αναδιπλούμενο κεντρικό υποβραχιόνιο παρέχει δύο ποτηροθήκες, βάσεις για smartphone/ tablet και δύο ενσωματωμένες θύρες USB-C. Το νέο Scenic προσφέρει χώρο αποσκευών 545 λίτρων, ο οποίος επεκτείνεται σε 1.670 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.

Η προαιρετική πανοραμική οροφή “Solarbay”, που εξελίχθηκε με την Saint-Gobain, διαθέτει τεχνολογία Polymer Dispersed Liquid Crystals (PDLC), η οποία επιτρέπει σε μεμονωμένα τμήματα να σκουραίνουν, προσφέροντας διαφορετικά επίπεδα φωτισμού στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Το Scenic θα διατίθεται με δύο εκδόσεις μπαταριών με έναν κινητήρα τοποθετημένο μπροστά. Οι εκδόσεις Standard Range διαθέτουν έναν κινητήρα 170 ίππων σε συνδυασμό με μια μπαταρία 60 kWh, επιτυγχάνοντας στα 0-100 χλμ./ώρα σε 9,3 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα στα 150 χλμ./ώρα και μια εργοστασιακή αυτονομία άνω των 420 χιλιομέτρων.

Οι εκδόσεις High Range έχουν ισχύ 215 ίππων, μπαταρία 87 kWh που με μία φόρτιση προσφέρει αυτονομία άνω των 610 χιλιομέτρων, τελική ταχύτητα στα 170 χλμ./ώρα και σπριντ για τα 0-100 ταχύτερο κατά 0,9 δευτερόλεπτα.

Και οι δύο μπαταρίες χρησιμοποιούν τεχνολογία νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου της LG Chem με 6% υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα από τις μπαταρίες του Megane. Η Renault έχει βελτιώσει τις λειτουργίες και έχει μειώσει τη βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας της μπαταρίας. Όλα τα μοντέλα θα συνοδεύονται από αντλία θερμότητας, σε αντίθεση με το Megane, ενώ υπάρχουν τέσσερα επίπεδα αναγέννησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα.

Τα στάνταρ μοντέλα υποστηρίζουν ταχυφόρτιση έως 130 kW, η οποία αυξάνεται στα 150 kW για τη μεγαλύτερη μπαταρία. Οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ on board φορτιστών εναλλασσόμενου ρεύματος 7 kW ή 22 kW.

Η Renault δίνει έμφαση στη βιωσιμότητα, με έως και 24% των υλικών του Scenic να ανακυκλώνονται, συμπεριλαμβανομένου έως και 80% του αλουμινίου στις πόρτες και το καπό. Στόχος είναι το 90% του αυτοκινήτου, συμπεριλαμβανομένης της μπαταρίας, να είναι ανακυκλώσιμο στο τέλος της ζωής του.

Το ταμπλό περιέχει 26% ανακυκλωμένο πλαστικό, ενώ το 80% των υλικών είναι ανακυκλωμένα. Δέρμα δεν χρησιμοποιείται, καθώς η Renault στοχεύει να το καταργήσει σταδιακά μέχρι το 2025. Το τιμόνι διαθέτει ένα σαγρέ επικαλυμμένο ύφασμα με 51% βιολογικά προερχόμενο υλικό, ενώ η επένδυση Esprit Alpine χρησιμοποιεί ύφασμα που προέρχεται από 80% επαναχρησιμοποιημένα μπουκάλια και 20% παλιές ζώνες ασφαλείας.

Το νέο Scenic θα κατασκευάζεται στο Douai της Γαλλίας, στις εγκαταστάσεις «ElectriCity» της Renault. Οι τιμές δεν έχουν ακόμη επιβεβαιωθεί, αλλά αναμένεται να είναι ανταγωνιστικές απέναντι σε μοντέλα όπως το Tesla Model Y.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!