NEA

Τι ισχύει με τις ασφαλιστικές καλύψεις αυτοκινήτων σε σημεία χωρίς μέτρα ασφάλειας

Τι παγίδες κρύβει μια πληρωμένη θέση πάρκινγκ στην Αθήνα; Ασφαλιστικές δεν αναλαμβάνουν ζημιές σε πάρκινγκ;

Καθημερινή αναστάτωση για τους οδηγούς στο κέντρο της Αθήνας προκαλεί η αναζήτηση μιας θέσης πάρκινγκ με ή χωρίς πληρωμή. Καταφύγιο ωστόσο για τους περισσότερους είναι μια θέση στάθμευσης επί πληρωμή, που ξεκινάει από 8 ευρώ και φτάνει κατά μέσο όρο και τα 20 ευρώ στη διάρκεια της ημέρας. Ωστόσο το κόστος αυτό είναι “αστείο” μπροστά στους κινδύνους που κρύβονται σε έναν χώρο στάθμευσης.

Αλήθεια, ξέρατε ότι οι χώροι αυτοί δεν παρέχουν καμία ευθύνη σε κάποια ζημία που θα προκληθεί; Ακολουθεί ανάρτηση κάποιων από τους όρους που δημοσιοποιεί στους πελάτες τους, γνωστό πάρκινγκ της Περιφέρειας και πραγματικά πρέπει να γίνει γνωστό τοις πάσι, ότι στάθμευση σε χώρο επί πληρωμή κάθε άλλο παρά σε ξεγνοιάζει από μπελάδες.

Η Εταιρεία σε καμία περίπτωση δεν θα αναλαμβάνει από τον Χρήστη να φυλάσσει τα κλειδιά του Οχήματός του. Σε καμία περίπτωση η διάθεση των Χώρων Στάθμευσης Οχημάτων δεν θα συνεπάγεται ουδεμία δυνατότητα επέμβασης σε Οχήματα Χρηστών από την Εταιρεία. 

 Σε καμία περίπτωση η διάθεση των Χώρων Στάθμευσης Οχημάτων δεν θα συνιστά οποιαδήποτε υποχρέωση, περί φυλάξεως, κύριας ή παρεπόμενης, των Οχημάτων καθώς οι Χώροι Στάθμευσης Οχημάτων δεν αποτελούν φυλασσόμενους και υπό συνεχή επίβλεψη Χώρο. Ναι, καλά διαβάζετε, δεν υπάρχει καμία ευθύνη για τυχόν ζημία κλπ.

 Τι πρέπει να ξέρω για τα πάρκινγκ – Που θα παρκάρω με ασφάλεια;

Προχωρώντας ένα βήμα παρακάτω, θα πρέπει να είμαστε και ενημερωμένοι στο τι καλύψεις μπορούν να προσφέρουν οι ασφαλιστικές στην περίπτωση ζημιάς/ κλοπής κλπ σε ένα πάρκινγκ επί πληρωμή. Υποθέτω ότι γνωρίζετε ότι πρόσφατη απόφαση του Αρείου Πάγου δικαίωσε ασφαλιστική που δεν κάλυψε το ποσό της κλοπής ενός αυτοκινήτου (BMW αξίας 70.000 ευρώ). Το δικαστήριο δέχτηκε ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο στάθμευσε σε ένα πάρκινγκ ανοιχτό, που δεν διέθετε κανένα επίπεδο ασφάλειας, οπότε δικαίωσε την ασφαλιστική και επέρριψε την ευθύνη για το που πάρκαρε το αυτοκίνητο.

Πράγματι, υπάρχει διαχωρισμός των θέσεων στάθμευσης επί πληρωμή άρα και η ευθύνη του πάρκινγκ για ζημία αυτοκινήτου. Έτσι, η στάθμευση αυτοκινήτου σε parking (ή garage) εμφανίζεται με δύο νομικές μορφές, με διαφορετικές νομικές συνέπειες κάθε μορφή.

1) Ως μίσθωση χώρου, του άρθρου 574 ΑΚ.

Στην περίπτωση αυτή η στάθμευση του αυτοκινήτου γίνεται συνήθως με αντάλλαγμα, σε χώρο ανοικτό, ή κλειστό parking, που διατίθεται στον κάτοχο του αυτοκινήτου και επιλέγεται από αυτόν, αλλά χωρίς επίβλεψη του αυτοκινήτου από τον εκμεταλλευόμενο το parking. Ο κάτοχος του αυτοκινήτου μετά την στάθμευσή του παραλαμβάνει μαζί του τα κλειδιά του αυτοκινήτου.  

α) Σύμφωνα με τις διατάξεις της μίσθωσης πράγματος των άρθρων 574, 575 ΑΚ, η υποχρέωση του εκμεταλλευομένου το parking εξαντλείται στην παραχώρηση του χώρου και στην διατήρησή του κατάλληλου για τη στάθμευση του αυτοκινήτου, χωρίς να ευθύνεται για φθορές, ή καταστροφή του.

β) Στην περίπτωση αυτή (μίσθωση χώρου) ο εκμεταλλευόμενος το parking δεν ευθύνεται σε αποζημίωση του κατόχου του αυτοκινήτου στην περίπτωση αδυναμίας αποδόσεως του αυτοκινήτου, ή βλάβης του, ή κλοπής, ή απώλειας, των πραγμάτων που είχαν αποτεθεί σ’ αυτό.

2) Ως σύμβαση αμειβόμενης παρακαταθήκης, του άρθρου 822 ΑΚ.

Στην περίπτωση αυτή η στάθμευση του αυτοκινήτου γίνεται με  αντάλλαγμα σε υπαίθριο (ή κλειστό parking) και ο κάτοχος του αυτοκινήτου, χωρίς να επιλέγει ο ίδιος την θέση στάθμευσης, αφήνει σε αυτό τα κλειδιά του, δίνοντας έτσι την δυνατότητα στον εκμεταλλευόμενο το parking για, ανάλογα με τις περιστάσεις, μεταβολές της θέσεως του αυτοκινήτου.

α) Σύμβαση παρακαταθήκης αποτελεί η σύμβαση, η οποία καταρτίζεται με την παραλαβή από τον εκμεταλλευόμενο το parking του αυτοκινήτου,  που δίδεται σε αυτόν προς φύλαξη από τον κάτοχό του.

β) Κύρια υποχρέωση του εκμεταλλευόμενου το parking είναι η φύλαξη του αυτοκινήτου και του περιεχομένου του. Τούτο γιατί ο εκμεταλλευόμενος το parking αποκτά δυνατότητα επεμβάσεως στο αυτοκίνητο, όπως προξένηση βλαβών, αποτροπή κινδύνου κλοπής κ.λπ. ως και στα πράγματα που είναι αποτεθειμένα σε αυτό.

γ) Στην περίπτωση αυτή  ο εκμεταλλευόμενος το parking ευθύνεται σε αποζημίωση του κατόχου του αυτοκινήτου στην περίπτωση αδυναμίας αποδόσεως του αυτοκινήτου, ή βλάβης του, ή κλοπής, ή απώλειας, των πραγμάτων που είχαν αποτεθεί σ’ αυτό.    

Από τα παραπάνω γίνεται σαφές ότι αν αφήσεις σε ανοικτό χώρο, χαμηλής φύλαξης και έχεις πάρει εσύ το κλειδί του αυτοκινήτου, τότε τα πράγματα αρχίζουν και περιπλέκουν σε περίπτωση ζημιάς κλπ.

Αν από την άλλη επιλέξεις έναν καλό φυλασσόμενο χώρο, με κάμερες και σχετική ασφάλεια, ό,τι και να συμβεί το δίκιο θα το βρεις. Βέβαια, ευχή είναι να μην τύχει τέτοια κατάληξη γιατί τελικά τα παράθυρα που εφευρίσκονται στην πορεία μιας υπόθεσης είναι πολλά… και ανοίγουν εύκολα.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!