NEA

Ποια είναι η πρώτη πόλη στον κόσμο που έχει μόνο ηλεκτρικά λεωφορεία

Πρωτοστατεί η Κίνα στην καταπολέμηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης παγκοσμίως διαθέτοντας μάλιστα μια παγκόσμια πρωτιά.

Μια πόλη της Κίνας, η Shenzhen είναι πρώτη μεγάλη πόλη στον κόσμο που άλλαξε τα λεωφορεία της σε πλήρως ηλεκτρικά το 2017. Και αφήστε την Ευρώπη να χαράζει σχέδια επί σχεδίων για το πως θα απαγορεύσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035…

Η ιστορία της Shenzhen

Ένα βροχερό απόγευμα στο Shenzhen, μια τεχνολογική μητρόπολη στη νότια Κίνα, τα λεωφορεία μεταφέρουν τους επιβάτες τους αθόρυβα, χωρίς εκπομπές CO2 ή καυσαέρια.  Το Shenzhen, με σχεδόν 18 εκατομμύρια κατοίκους, ήταν η πρώτη μεγάλη πόλη στον κόσμο που άλλαξε τα λεωφορεία της σε πλήρως ηλεκτρικά το 2017.

Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη πηγή εκπομπής αερίων θερμοκηπίου στον κόσμο και παραμένει πολύ εξαρτημένη από τον άνθρακα. Αλλά η χώρα είναι επίσης αυτή που επενδύει τα περισσότερα σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Η πόλη, που συνορεύει με το Χονγκ Κονγκ και όπου πολλές start-up έχουν την έδρα τους, έχει επίσης ηλεκτροδοτήσει την πλειοψηφία των ταξί της.

Μετά από αυτήν, άλλες κινεζικές πόλεις ακολούθησαν το παράδειγμά τους με στόχο να έχουν καθαρές μεταφορές πριν από το 2025. Ένα μήνα πριν από το COP28, το κινεζικό παράδειγμα δείχνει ότι είναι δυνατή η γρήγορη ηλεκτροδότηση των δημόσιων συγκοινωνιών, σε αντίθεση με τη βραδύτητα της μετάβασης στις δυτικές χώρες.

Τα λεωφορεία συμβάλλουν λιγότερο στην υπερθέρμανση του πλανήτη από τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά, αλλά ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) εξακολουθεί να εκτιμά την πιθανή μείωση των εκπομπών λόγω των λεωφορείων σε 5% σε ένα σενάριο ουδετερότητας άνθρακα το 2050 – για να μην αναφέρουμε ότι τα ηλεκτρικά λεωφορεία βελτιώνουν αμέσως την ποιότητα του αέρα που αναπνέουν οι κάτοικοι.

Όμως η Κίνα παραμένει παγκόσμια εξαίρεση. Η χώρα αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 90% των ηλεκτρικών λεωφορείων και φορτηγών στον κόσμο, σύμφωνα με στοιχεία του 2021 από το Διεθνές Συμβούλιο για τις Καθαρές Μεταφορές (ICCT).

Η πολιτική βούληση απαραίτητη για την μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα

Η ρύπανση στις κινεζικές πόλεις και η ευαισθητοποίηση του πληθυσμού για τους κινδύνους για την υγεία ώθησαν τις αρχές να επιταχύνουν τη μετάβαση στις μεταφορές, εξηγεί ο Tu Le, της εξειδικευμένης εταιρείας Sino Auto Insights. Στη μελέτη της, η Παγκόσμια Τράπεζα παρατηρεί ότι αυτό «εξαρτάται όχι μόνο από την τεχνολογία, αλλά και από την πολιτική βούληση».

Έτσι, η χώρα έχει επενδύσει μαζικά σε αυτόν τον τομέα, επιτρέποντας σε ηλεκτρικούς γίγαντες να αναδυθούν, όπως η αυτοκινητοβιομηχανία BYD, ο κορυφαίος κατασκευαστής στον κόσμο σε αυτή τη θέση και με έδρα το Shenzhen. Αυτή η κατάσταση ώθησε την Ευρωπαϊκή Ένωση να ξεκινήσει έρευνα για εικαζόμενη παράνομη βοήθεια από το Πεκίνο, η οποία θα επέτρεπε στους κατασκευαστές της να διατηρήσουν τεχνητά χαμηλές τιμές προκειμένου να κερδίσουν μερίδιο αγοράς.

Στο Γκουανγκντόνγκ, την επαρχία της οποίας ανήκει το Shenzhen, περίπου δέκα πόλεις έχουν ήδη στραφεί σε 100% ηλεκτρικά λεωφορεία. Η πρωτεύουσα Πεκίνο και η Σαγκάη είναι κοντά. Η Κίνα σίγουρα εξακολουθεί να εξαρτάται κατά 60% από τον άνθρακα για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.

Αλλά όπως δείχνει το δίκτυο Shenzhen, ακόμη και τα λεωφορεία που κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται εξ ολοκλήρου με άνθρακα θα έχουν χαμηλότερες εκπομπές από εκείνες των λεωφορείων ντίζελ, επιμένει ο David Fishman, σύμβουλος ενέργειας στο Lantau Group.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!