Οι φήμες υποτίθενται ότι προέρχονται από τη Γαλλία και συγκεκριμένα τη γαλλική κυβέρνηση η οποία ως ο μεγαλύτερος μέτοχος της Renault, εξέταζε μια τέτοια κίνηση για να ενισχύσει τη θέση της απέναντι στον ανταγωνισμό από την Κίνα και τη Γερμανία.
Ωστόσο, η Stellantis, ο γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας που προέκυψε από τη συγχώνευση του γαλλικού ομίλου PSA Group και της Fiat Chrysler Automobiles το 2021, διέψευσε κατηγορηματικά τις πρόσφατες εικασίες σχετικά με μια πιθανή συγχώνευση με τη Renault.
Ο πρόεδρος της Stellantis, John Elkann, απάντησε στις εικασίες, δηλώνοντας απερίφραστα ότι δεν υπάρχουν σχέδια συγχώνευσης που εξετάζονται με άλλους κατασκευαστές. Τόνισε τη δέσμευση της Stellantis σε ένα στρατηγικό σχέδιο που περιλαμβάνει συνεργασία με την ιταλική κυβέρνηση και τους ενδιαφερόμενους φορείς της αυτοκινητοβιομηχανίας για την αντιμετώπιση των προκλήσεων που θέτει η ηλεκτρική μετάβαση.
Οι φήμες κέρδισαν έδαφος μετά από δημοσιεύματα στα ιταλικά μέσα ενημέρωσης, συμπεριλαμβανομένης της Il Messaggero, που ανέφεραν ότι η γαλλική κυβέρνηση, η οποία κατέχει σημαντικό μερίδιο τόσο στη Renault όσο και στη Stellantis, διερευνούσε τη συγχώνευση των δύο κολοσσών της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η προοπτική αυτής της πιθανής συμμαχίας οδήγησε αρχικά σε αύξηση άνω του 4% στις μετοχές της Renault, λόγω των εικασιών των μέσων ενημέρωσης, αλλά τα κέρδη μετριάστηκαν στο 1% μετά τις διευκρινίσεις του Elkann.
Η Renault έχει θεωρηθεί ως πιθανός στόχος για συγχωνεύσεις και εξαγορές, ιδίως μετά την αποχώρησή της από τη ρωσική αγορά και τη μείωση της παγκόσμιας συνεργασίας με τη Nissan. Η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας, παρά την οικονομική ανάκαμψη, παραμένει σχετικά χαμηλή, λίγο πάνω από τα 10 δισ. ευρώ.
Η Stellantis, από την άλλη πλευρά, αναγνωρίζεται ως ένας από τους πιο κερδοφόρους ομίλους του κλάδου, διαθέτοντας κεφαλαιοποίηση που ξεπερνά τα 85 δισεκατομμύρια ευρώ, όταν συνυπολογίζονται οι μη εισηγμένες μετοχές.
Παρά την οικονομική της ευρωστία, οι αναλυτές αμφισβητούν τη λογική πίσω από μια πιθανή συγχώνευση Stellantis-Renault, επικαλούμενοι ανησυχίες σχετικά με την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα στην Ευρώπη.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, τόνισε πρόσφατα ότι παράγοντες όπως η άνοδος των κινεζικών κατασκευαστών, η ώθηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να καταργήσει σταδιακά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και οι προκλήσεις που θέτουν οι δαπανηρές συνδικαλιστικές συμβάσεις, συμβάλλουν στο ενδεχόμενο αύξησης των συγχωνεύσεων και εξαγορών στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Ο Tavares, προβλέποντας μια περίοδο ενοποίησης, αναγνώρισε ότι παρακολουθεί στενά την Renault, αλλά δεν απέκλεισε το μελλοντικό ενδιαφέρον για άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Η απάντηση της ιταλικής κυβέρνησης στις φήμες περιλαμβάνει τον υπουργό Βιομηχανίας Adolfo Urso που προτείνει το ενδεχόμενο η Ιταλία να πάρει μερίδιο στη Stellantis για να αντισταθμίσει τη γαλλική επιρροή. Ωστόσο, η Renault και το υπουργείο Οικονομικών της Γαλλίας απέφυγαν να σχολιάσουν τις εικασίες.
Καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία συνεχίζει να αντιμετωπίζει τις προκλήσεις και τις αλλαγές στη δυναμική της αγοράς, το τοπίο παραμένει ώριμο για στρατηγικές κινήσεις και συνεργασίες.