PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Hyundai Ioniq 6 AWD 325 PS 77 kWh [test drive]

Το πιο εντυπωσιακό -ίσως- μοντέλο στην ιστορία της Hyundai, κρύβει πέρα από ντιζάιν, σπουδαίες καινοτομίες και μεγάλο τεχνολογικό υπόβαθρο, καθιστώντας το ένα ηλεκτρικό αριστούργημα.

Ποια ήταν η τελευταία φορά που πιάσατε τον εαυτό σας να «παγώνει» στο δρόμο αντικρίζοντας ένα αυτοκίνητο που σου κόβει την ανάσα, και μάλιστα δεν ανήκει στην κατηγορία των υπεραυτοκινήτων που τιμολογούνται με εξαψήφια νούμερα; Για να το κάνουμε ακόμη πιο δύσκολο, πόσο πιθανό είναι αυτό το μοντέλο να μην έχει θερμικό κινητήρα;

Για να μη σπάτε το κεφάλι σας καλοκαιριάτικα, θα σας θυμίσουμε σύντομα την περίπτωση του Ioniq 5, του ηλεκτρικού SUV της Hyundai που έκοψε πρώτο το νήμα των εντυπώσεων. Η όμορφη ηλεκτρική μπερλίνα Ioniq 6 ωστόσο, πηγαίνει την επαναστατικότητα σε θέμα σχεδίασης -και όχι μόνο- σε άλλο level.

Οι Κορεάτες πάτησαν στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα E-GMP και δημιούργησαν ένα τολμηρό κουπέ με μήκος 4,855 μέτρα και μεταξόνιο 2,95 μέτρα (5 εκατοστά λιγότερο μεταξόνιο από το Ioniq 5).

Το… Electrified Streamliner όπως το αποκαλούν οι άνθρωποι της εταιρείας, με αυτή του τη μοναδική σχεδίαση πέτυχαν αεροδυναμικό συντελεστή 0,219, με τη φιλοσοφία της… σταγόνας.

Χαμηλό ρύγχος, αεροτομές τύπου duck tail (είναι και ένας από τους λόγους που το πίσω μέρος παραπέμπει σε Porsche 911), ενεργές εισαγωγές αέρα και αναδυόμενες χειρολαβές, είναι πολλά από τα στοιχεία που βοήθησαν ώστε να επιτευχθεί αυτός ο κορυφαίος αριθμός σε θέμα αεροδυναμικής.

Εκτός από τις παραπάνω πινελιές ουσίας, τα παραμετρικά pixels (700 στο σύνολο τους παρακαλώ), οι όμορφες ζάντες αλουμινίου (20άρες στην περίπτωση της δοκιμής μας) ή ακόμη και το αλουμινένιο logo της εταιρείας, δίνουν έναν premium αέρα με σπορ υπογραφή.

Άλλο ένα δείγμα του ότι η Hyundai μπορεί όποτε θέλει να κατασκευάσει μοντέλα που ξεφεύγουν είτε σε στιλ ή σε πρωτοποριακές τεχνολογίες.

Εσωτερικά, το σκηνικό είναι ολίγον πιο γνώριμο σε σχέση με το Ioniq 5, μια και μέχρι στιγμής δεν είδαμε και πολλά κοινά στο εξωτερικό κομμάτι (πέρα από τα pixels). Τόσο ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών, όσο και η οθόνη multimedia σε κερδίζουν με την εύκολη λειτουργία τους αλλά και την υψηλή ευκρίνεια.

Παρακάτω υπάρχει πληθώρα από φυσικούς διακόπτες για τα υπομενού, ενώ και το τιμόνι είναι πολυλειτουργικό και το μεγάλο στρογγυλό πλήκτρο βοηθά αρκετά για την εναλλαγή των drive modes (sport/normal/eco) χωρίς να αποσπάς την προσοχή σου από το δρόμο.  

Η μεγαλύτερη αλλαγή σε σχέση με το Ioniq 5 είναι η ύπαρξη κεντρικής κονσόλας ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό. Στο επάνω μέρος υπάρχει χώρος για δύο ποτηροθήκες και όλα τα πλήκτρα για τα ηλεκτρικά παράθυρα, ενώ στο κάτω μέρος υπάρχει μεγάλο αποθηκευτικό κενό για αντικείμενα όπως μπουκάλια νερού του ενός λίτρου ή και μεγαλύτερα.

Στο βάθος της κονσόλας, τέλος, θα βρει κανείς θέση για το smartphone αλλά και ασύρματη φόρτιση με ειδικά led που ανάβουν έτσι ώστε να καταλάβεις αμέσως ότι γίνεται σωστά η φόρτιση (η οθόνη δεν είναι εύκολα αντιληπτή λόγω θέσης).

Στο κομψό κορεατικό κουπέ τίποτα δεν είναι απλό και συμβατικό σε σχέση με τα συνηθισμένα. Κρυφός φωτισμός, όμορφα πιασίματα για τις πόρτες και βιώσιμα υλικά σχεδόν σε όλο το εσωτερικό, περνούν το μήνυμα για το περιβάλλον χωρίς να κλέβουν τμήμα της πολυτέλειας και του μοντέρνου στοιχείου που εκπέμπει το Ioniq 6 σε κάθε σπιθαμή.

Επιπλέον, οι διαθέσιμοι χώροι για τα πόδια των επιβατών είναι εντυπωσιακοί, αφού το κενό ανάμεσα στα καθίσματα είναι τεράστιο.

Ο κουπέ σχεδιασμός όμως και η μεγάλη μπαταρία 77,4 kWh (τοποθετημένη αριστοτεχνικά στο δάπεδο) έχουν περιορίσει το διαθέσιμο ύψος του αμαξώματος.

Σε περίπτωση που οι πίσω επιβάτες δεν ξεπερνούν το 1,78 δεν υπάρχει περίπτωση να ενοχληθούν, σε αντίθεση με το χώρο αποσκευών που αν και αρκετά βαθύς (401 λίτρα και 15 εμπρός στο frunk) έχει τη συνηθισμένη για σεντάν αμαξώματα δυσκολία σε ψηλές αποσκευές.

Το Ioniq 6 διατίθεται στην ελληνική αγορά με σχετικά μεγάλη γκάμα για ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ξεκινά ως πισωκίνητο με 151 ίππους και μπαταρία 53 kWh, ισχυρότερο με 230 ίππους- μεγάλη μπαταρία και φθάνει στην κορυφαία τετρακίνητη εκδοχή του με δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας για κάθε άξονα) συνολικής απόδοσης 325 ίππους, μεγάλη μπαταρία 77,4 kWh και ηλεκτρικό κύκλωμα 800V.

Η περίπτωση του μοντέλου δοκιμής μας λοιπόν αποδίδει εκτός από 239 kW (325 PS) 605 Nm ροπή και φθάνει τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε μόλις 5,1 δευτερόλεπτα (τελική ταχύτητα 185 χλμ./ώρα).

Είναι δηλαδή ένας… οικολογικός πύραυλος που, όσο και αν φαίνεται περίεργο, δεν είναι στις προτεραιότητες του να εντυπωσιάσει με τις καυτές επιδόσεις του, αλλά περισσότερο με την οικονομία στο ηλεκτρικό ρεύμα, συνεπώς και στην αυτονομία που είναι το ζητούμενο για τους περισσότερους.

Η εταιρεία αναφέρει για την έκδοση της δοκιμής μας μία αυτονομία της τάξης των 519 χιλιομέτρων (WLTP), η οποία δεν απέχει και τόσο από την πραγματικότητα. Στα δικά μας χέρια είδαμε κατανάλωση από 14,8 kWh/100 χλμ. μέχρι και 18 kWh/100 χλμ. με κλιματισμό και κίνηση σε μεγάλο αυτοκινητόδρομο μέχρι τη Χαλκίδα και πίσω (120-130 χλμ./ώρα).

Οι αριθμοί αυτοί μεταφράζονται σε περίπου 480-490 χλμ. ρεαλιστικής αυτονομίας σε μεικτές συνθήκες, γεγονός που περιορίζει στο ελάχιστο το περιβόητο range anxiety. Ειδικά αν λάβουμε υπόψη μας ότι το Ioniq 6 υποστηρίζει εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση, μπορούμε σε ανάλογο φορτιστή να ανακτήσουμε από το 10% στο 80% της μπαταρίας σε 18 μόλις λεπτά.

Σε DC 50 kW χρειαζόμαστε 73 λεπτά της ώρας, ενώ σε AC 11άρι θα χρειαστούμε 7 ώρες συνολικά. Είναι δηλαδή μία περίπτωση ηλεκτρικού μοντέλου που σε καθησυχάζει σε θέματα αυτονομίας και δε χρειάζεται να τρως τα νύχια σου κάθε φορά που ενεργοποιείς τον κλιματισμό ή βγαίνεις σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας.

Η ανάρτηση της κορεατικής μπερλίνας (Mc Pherson εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω) είναι πιο σφιχτή σε σχέση με το Ioniq 5, πράγμα που επισφραγίζει τον σπορ χαρακτήρα και την εξαιρετική συμπεριφορά σε δρόμο με στροφές. Αυτό δεν σημαίνει πως στερείται άνεσης στις λακκούβες ή σε χωμάτινο τερέν, ίσα ίσα που είναι ισορροπημένο και κρύβει εντέχνως τα 2.113 κιλά του συνολικού αμαξώματος.

Στα υπέρ και οι επιλογές για πιο σφιχτό τιμόνι, τετρακίνηση, αυτόματη τετρακίνηση ή και κίνηση μονάχα στους πίσω τροχούς, που δίνουν στον οδηγό τη δυνατότητα για να έχει περισσότερο τον έλεγχο, ενώ μετατρέπεται και σε ένα ηλεκτρικό με μπόλικο ενδιαφέρον και μεγάλα περιθώρια παρέμβασης από τον οδηγό.

Το πακέτο του Ioniq 6 στην τετρακίνητη εκδοχή του με 325 ίππους μοιάζει σούπερ επιλογή για κάποιον που θέλει να ξεχωρίσει, να κινείται γρήγορα και οικονομικά με χώρους λιμουζίνας. Πόσο στοιχίζει όμως; Στην έκδοση premium και χωρίς την κρατική επιδότηση (-8.000 ευρώ) ζητά 58.490 ευρώ, ενώ στην κορυφαία distinctive φθάνουμε στα 63.790 ευρώ. Υπολογίστε βέβαια ότι ισχύει 5ετής εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων, αλλά και 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση για τη μπαταρία. 

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HYUNDAI

Hyundai Ioniq 6 AWD 325 PS, 77 kWh – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ
Τύπος, τροφοδοσία 2 ασύγχρονοι κινητήρες μόνιμου μαγνήτη
Μέγιστη ισχύς, ροπή 239 kW (325 PS), 605 Nm
Θέση εμπρός εγκάρσια: 74 kW / 255 Nm
πίσω εγκάρσια: 165 kW/ 340 Nm
Μπαταρία λιθίου-ιόντων (li-on) 77,4 kWh, 11 kW (on-board charger), υγρόψυκτη
Θέση στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο
Χρόνος φόρτισης σε Wallbox (11 kW): 7,5 ώρες
μέγιστη φόρτιση AC: 11 kW,
μέγιστη ταχυφορτιστή DC: 240 kW σε 18 λεπτά 0-80%
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,1 sec
Τελική ταχύτητα 185 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Εργοστασιακή WLTP, Μέση δοκιμής 16,9 kWh/100 km, -18,1 kWh/100 km
Εργοστασιακή αυτονομία 507 km (WLTP)
Χωρητικότητα μπαταρίας 77,4 kWh
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 480-490 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή
Εκπομπή CO2 0 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 1 σχέσης
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα ΜacPherson / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / Αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli Scorpion Elect 235/50 R20 (μπροστά), 255/45/R20 (πίσω)
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.855 × 1.880 × 1.495 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.630 / 1.639 mm
Μεταξόνιο 2.950 mm
Χώρος αποσκευών 401 (+15 εμπρός)
Απόβαρο 2.113 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 58.490€
Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!