MUST_READPINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Hyundai Ioniq 5 RWD 230 PS 77 kWh [test drive]

Δοκιμάζουμε ένα από τα πιο ενδιαφέροντα και πιο ολοκληρωμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της αγοράς που προσφέρει απλόχερα όλα τα καλά της ηλεκτροκίνησης. Τουλάχιστον, για όσους γλυκοκοιτάζουν τα EV.

Αν τύχαινε να βρεθείτε σε κάποιο τραπέζι με τα σημαντικότερα στελέχη της ευρωπαϊκής αγοράς και τους ρωτούσατε ποιον θεωρούν ως έναν από τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές η απάντηση θα ήταν μία: οι Κορεάτες της Hyundai (και Kia)! Οι οποίοι έχουν δείξει πως είναι κατάλληλα προετοιμασμένοι και για την ηλεκτροκίνηση με τρανταχτή απόδειξη το Ioniq 5 (και το EV6). Δίχως να ξεχνάμε τα ηλεκτρικά Kona και Niro ή τα επερχόμενα Ioniq 6 και EV9.

Για την ώρα δεν έχουμε παρά να επικεντρωθούμε στο Ioniq 5 που μπορεί να άργησε, αλλά τελικά έφτασε και στα μέρη μας. Και παρόλο που δεν είθισται μία δοκιμή να ξεκινά από το συμπέρασμα της, για την περίσταση θα κάνουμε μία εξαίρεση και θα ομολογήσουμε πως το Ioniq 5 είναι ένα από τα καλύτερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχουμε οδηγήσει μέχρι τώρα.

Καταρχήν, το ντιζάιν του αμαξώματος είναι αυτό που κάνει την διαφορά από οποιοδήποτε άλλο. Ειδικότερα σε αυτό το ματ ανοιχτό γκρίζο, καταφέρνει να συνδυάζει ένα απέριττο στιλ, δίχως φανφαρισμούς και τυμπανοκρουσίες, με μία ρετρό αύρα που ενισχύεται κυρίως από τα πίσω φωτιστικά σώματα με τα έντονα pixels (τα Panametric Pixel, όπως τα ονομάζει η Hyundai). Μία ακόμη αξιοσημείωτη λεπτομέρεια έχει να κάνει με τις πτυσσόμενες χειρολαβές που αν βρεις το κόλπο τους (τις πιέζεις αρχικά με τον αντίχειρα) είναι πολύ πρακτικές και στιλάτες.

Στη συνέχεια το φαρδύ του παρουσιαστικό με την φουτουριστική του εικόνα κάνουν το Ioniq 5 να μην περνά από πουθενά απαρατήρητο. Άλλωστε, μιλάμε για ένα μεγάλο crossover που είναι μακρύτερο και φαρδύτερο από ένα Tucson κατά 13,5 και 2,5 εκατοστά, αντίστοιχα, όταν απέχει από το έδαφος 16 εκατοστά. Συνολικά φτάνει τα 4,635 μέτρα και καταφέρνει να δείχνει πολύ κόμπακτ χάρη στους μικρούς προβόλους

Περνώντας στο εσωτερικό οι θετικές εντυπώσεις ενισχύονται ακόμη περισσότερο. Το ταμπλό με το flat panel και το λευκό περίγραμμα που πλαισιώνει τις δύο 12ίντσες οθόνες σου βγάζει κάτι από Apple. Γενικότερα μπροστά σου έχεις ένα ταμπλό που σου κάνει τη ζωή εύκολα αφού τα πάντα είναι εκεί που τα περιμένεις. Το μενού του infotainment είναι εύκολο στη χρήση του, υπάρχουν όλες οι τεχνολογικές διευκολύνσεις, όλα τα συστήματα υποβοήθησης, το head-up display είναι μεγάλο και ευδιάκριτο και γενικότερα το Ioniq 5 έχει όλα όσα μπορείς να ζητήσεις από high-tech σύνολο.

Μάλιστα, υπάρχει διάχυτη η αίσθηση ενός living room με την συρόμενη κεντρική κονσόλα να τραβιέται προς τα πίσω 14 εκατοστά δημιουργώντας ένα κενό χώρο μπροστά. Το επίπεδο πάτωμα που μετρά 3.000 χιλιοστά μεταξονίου συμβάλλει στην ευρύχωρη καμπίνα με τα πολύ προσεγμένα πλαστικά και τα υψηλά ποιοτικά στάνταρ. Πολύ άνετα είναι τα καθίσματα, το πορτμπαγκάζ προσφέρει 531 λίτρα (1.600 όταν πέσουν οι πίσω πλάτες), ενώ υπάρχει και το μπροστινό frunk 57 λίτρων για τα καλώδια φόρτισης.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

To Ioniq 5 δεν εντυπωσιάζει μόνο με τον σχεδιασμό και τους χώρους του, αλλά και με την ουσία. Είναι ένα ηλεκτρικό με τα όλα του αφού προσφέρει άνετες διαδρομές με μεγάλη αυτονομία. Η έκδοση της δοκιμής μας είναι από τις πιο συμφέρουσες αφού είναι η πισωκίνητη με τους 218 ίππους του ασύγχρονου ηλεκτροκινητήρα και την μπαταρία των 77,4 kWh.

ΑWD πλατφόρμα E-GMP με δύο μοτέρ

Πρακτικά, η τελευταία προσφέρει τουλάχιστον 400 χιλιόμετρα από τα 507 που δίνει η μέτρηση WLTP. Και με προσεκτική οδήγηση μπορεί να φτάσει αρκετά πιο πάνω αφού οι Κορεάτες είναι γνωστοί για τις πλατφόρμες με τη σωστή ηλεκτρική διαχείριση (ειδικότερα στην E-GMP τεχνολογίας 400/800 V) και με εξαιρετικά χαμηλές καταναλώσεις. Κάπου στις 18-19 kWh/100 χλμ. υπολογίσαμε στις διαδρομές μας.

Η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη ιδανικά ώστε να μην είναι ούτε πολύ σφιχτή για να προσφέρει υψηλά επίπεδα άνεσης, ούτε πολύ μαλακή ώστε το αυτοκίνητο να είναι ευχάριστο στην οδήγησή του. Τα φρένα έχουν καλή αίσθηση, όπως και το τιμόνι με την σωστή πληροφόρηση.

Στον ανοιχτό δρόμο εκτιμάς την εξαιρετική ποιότητα κύλισης με τις ρεπρίζ να γεμίζουν άμεσα και ευτυχώς όχι τόσο εκρηκτικά (π.χ. όπως σε ένα Volvo C40) σε σημείο που να κουράζουν. Σημειώστε δε πως το «0-100» που δίνει ο κατασκευαστής είναι στα 7,3 δευτερόλεπτα με την τελική να αγγίζει τα 185 χλμ./ώρα.


Τεχνολογικά να πούμε πως η πλατφόρμα 800V επιτρέπει τη προαιρετική λειτουργία V2L, η οποία μέσω μια παροχής έως 3,6 kW μπορεί να τροφοδοτήσει εξωτερικές συσκευές. Στάνταρ είναι ο onboard φορτιστής 11 kW για γρήγορη φόρτιση σε ρεύμα AC, ενώ για την ταχυφόρτιση DC η μέγιστη ισχύς φτάνει τα 240 kW.

Συνοψίζοντας, το Ioniq 5 είναι όπως είπαμε ένα εξαιρετικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ειδικότερα για όποιον θέλει να ξεφεύγει από τα τετριμμένα και αναζητά κάτι με ψηφιακό χαρακτήρα που να αποτυπώνεται και στον σχεδιασμό, τότε η πρόταση της Hyundai ακούγεται ως η ιδανική επιλογή.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HYUNDAI

Hyundai Ioniq 5 RWD 230 PS 77 kWh – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ
Τύπος, τροφοδοσία 1 σύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη
Μέγιστη ισχύς, ροπή 168 kW (229 PS), 350 Nm
Θέση πίσω εγκάρσια
Μπαταρία λιθίου-ιόντων (li-on) 77,4 kWh, 11 kW (on-board charger), υγρόψυκτη
Θέση στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο
Χρόνος φόρτισης σε Wallbox (11 kW): 7 ώρες και 20 λεπτά (10-100%)
φόρτιση DC 50 kW: 62 λεπτά (10-80%),
μέγιστη ταχυφορτιστή DC 350 kW: 18 λεπτά (10-80%)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,3 sec
Τελική ταχύτητα 185 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Εργοστασιακή WLTP, Μέση δοκιμής 17 kWh/100 km, 19,0 kWh/100 km
Εργοστασιακή αυτονομία 507 km (WLTP)
Χωρητικότητα μπαταρίας 77,4 kWh
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 400-440 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή
Εκπομπή CO2 0 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 1 σχέσης
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα ΜacPherson / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / Αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli Scorpion Elect 235/55 R19
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.635 × 1.890 × 1.605 mm
160 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.638 / 1.647 mm
Μεταξόνιο 3.000 mm
Χώρος αποσκευών 527 (+57 εμπρός) – 1.587 lt
Απόβαρο 2.010 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 53.890€ (45.890 ευρώ με την επιδότηση)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

  1. Καλησπερα σας.
    Λετε: Στον ανοιχτό δρόμο εκτιμάς την εξαιρετική ποιότητα κύλισης με τις ρεπρίζ να γεμίζουν άμεσα και ευτυχώς όχι τόσο εκρηκτικά (π.χ. όπως σε ένα Volvo C40) σε σημείο που να κουράζουν. Σημειώστε δε πως το «0-100» που δίνει ο κατασκευαστής είναι στα 7,3 δευτερόλεπτα με την τελική να αγγίζει τα 185 χλμ./ώρα.
    Θεωρω οχι πολυ σωστη τη συγκριση με το Volvo C40 γιατι το C40 εχει ισχυ 408 hp εναντι 229hp του Hyundai Ioniq 5,οποτε ειναι λογικο να μην εχει τις ιδιες ρεπριζ. (για καποιους ενδιαφερουσες για αλλους δε κουραστικες).
    Ευχαριστω
    Γ.D.

    1. Καλησπέρα, ευχαριστούμε για την παρατήρηση. Η σύγκριση αφορά μόνο στον τρόπο που αποδίδεται η ισχύς και όχι στο σύνολο της. Αυτό που θέλουμε να πούμε είναι πως το Volvo έχει έντονο, ακαριαίο κλώτσημα (υπερβολικό, ακόμη και στο 2WD) σε αντίθεση με το Hyundai που είναι πιο ήπιο (φυσιολογικό). Δεν υπάρχει καμία πρόθεση σύγκρισης σε θέμα επιδόσεων/ ισχυός.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!