Γνωστή για τα smartphones και τις οικιακές συσκευές της, η Xiaomi εισήλθε φέτος στην πυκνή αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας, ως μέρος της στρατηγικής της να διαφοροποιήσει το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της.
Απόφαση της διοίκησης Trump να επιβάλει κυρώσεις στην κινεζική εταιρεία Xiaomi στις αρχές του 2021 ήταν ο καταλύτης για την απόφαση της εταιρείας να εξελίξει το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Lei Jun.
Μιλώντας σε ετήσια εκδήλωση στο Πεκίνο πριν από μερικές μέρες, ο Lei δήλωσε ότι η Xiaomi άρχισε να εξετάζει το ενδεχόμενο κατασκευής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μετά από αυτό που αποκάλεσε «ένα ατύχημα», δηλαδή την ανακοίνωση τις τελευταίες ημέρες της διοίκησης Trump ότι η κινεζική εταιρεία μπήκε σε λίστα κυρώσεων των Η.Π.Α.
«Έλαβα ένα τηλεφώνημα από έναν φίλο που μου έλεγε ότι είχαμε δεχθεί κυρώσεις. Ήταν σαν κεραυνός εν αιθρία», δήλωσε ο Lei, προσθέτοντας ότι η Xiaomi συγκάλεσε έκτακτη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου την ίδια ημέρα, η οποία αποτέλεσε την αφετηρία για την ανάπτυξη ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
«Αν δεν ήταν ο τεράστιος αντίκτυπος των απροσδόκητων κυρώσεων των ΗΠΑ, δεν θα είχαμε εισέλθει βιαστικά στη σύνθετη αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε ο Lei, ο οποίος έχει αναπτύξει μια φήμη στην Κίνα για εντυπωσιακές διαδικτυακές παρουσιάσεις προϊόντων.
Η εκδήλωση, όπου ο Lei παρουσίασε την προσπάθεια της Xiaomi να κυκλοφορήσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα προσελκύσει αγοραστές από την Tesla και καθιερωμένες μάρκες πολυτελείας όπως η BMW, η Audi και η Mercedes, παρακολουθήθηκε από περισσότερους από 1,5 εκατομμύρια ανθρώπους στο WeChat.
Η Xiaomi αμφισβήτησε τις κυρώσεις του 2021 σε ομοσπονδιακό δικαστήριο και κέρδισε την ανατροπή της απόφασης που θα είχε περιορίσει τις επενδύσεις των ΗΠΑ τον Μάιο εκείνου του έτους. Μέχρι τότε, ο Lei είχε ξεκινήσει την εξέλιξη αυτού που έγινε το SU7, ένα σπορ ηλεκτρικό αυτοκίνητο που μοιάζει με Porsche και ξεκινά από κάτω από 30.000 δολάρια.
Ο Lei δήλωσε ότι η Xiaomi είχε απορρίψει μια προσφορά από venture capital για τη χρηματοδότηση των αρχικών δραστηριοτήτων της στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που θα είχε αποτιμήσει την επιχείρηση στα 10 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η Xiaomi σχεδιάζει να παραδώσει τουλάχιστον 100.000 ηλεκτρικά SU7 φέτος, με στόχο 120.000 πωλήσεις. Τα τελευταία σχέδια αντιπροσωπεύουν σημαντική αύξηση από τις αρχές του έτους, όταν η εταιρεία αρχικά είχε θέσει ως στόχο πωλήσεων πρώτου έτους τις 76.000 αυτοκίνητα, ενώ καθόριζε τη δυνατότητα παραγωγής της.
Ο Lei δήλωσε ότι η εταιρεία είχε παραδώσει πάνω από 25.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι τα τέλη Ιουνίου και αναμενόταν να φτάσει τον στόχο των 100.000 μονάδων μέχρι τον Νοέμβριο.
«Πρέπει να ευχαριστήσω το ατύχημα πριν από τρία χρόνια», είπε αναφερόμενος στις κυρώσεις, που ώθησαν την εταιρεία να διαφοροποιηθεί λόγω ανησυχιών ότι θα έβλαπταν τη δραστηριότητα των smartphones της.
Το SU7 είναι διαθέσιμο μόνο στην Κίνα. Ο Lei δήλωσε ότι στόχος του ήταν η Xiaomi να γίνει μια από τις πέντε κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως.
Ο Donald Trump αφιέρωσε μέρος της ομιλίας του για την αποδοχή της υποψηφιότητάς του από το Ρεπουμπλικανικό κόμμα την Πέμπτη στη βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων, λέγοντας ότι θα καταργήσει τους αυστηρούς κανονισμούς εκπομπών οχημάτων που οδηγούν σε μεταστροφή στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ο Trump δήλωσε επίσης ότι, αν εκλεγεί τον Νοέμβριο, θα επιβάλει δασμούς εισαγωγής έως και 200 τοις εκατό στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στο Μεξικό, αν και έχει δηλώσει ότι θα υποστήριζε τις κινεζικές επενδύσεις σε εργοστάσια στις Ηνωμένες Πολιτείες.