Πολλές φορές η κατηγοριοποίηση των αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων μπερδεύει, καθώς συχνά βασίζεται σε ασαφείς ορισμούς και όρους που καθορίζονται από τη βιομηχανία και τους κατασκευαστές.
Ωστόσο, υπάρχουν γενικά αποδεκτά χαρακτηριστικά που διαχωρίζουν αυτές τις κατηγορίες, όπως η ισχύς, τα υλικά κατασκευής, ο αριθμός παραγωγής και το κόστος. Παρακάτω παρουσιάζονται οι κύριες κατηγορίες με τα βασικά χαρακτηριστικά τους.
Τα σπορ αυτοκίνητα (sportscars) είναι οι πρόποδες για τα μοντέλα υψηλών επιδόσεων. Ξεκίνησαν στις αρχές του 20ού αιώνα και εξακολουθούν να είναι δημοφιλή λόγω του συνδυασμού επιδόσεων και της καθημερινής χρηστικότητας. Και το κυριότερο λόγω της «χαμηλής» τιμής τους.
Συνήθως διαθέτουν κινητήρες με ισχύ κάτω από 500 ίππους, δύο θέσεις ή διάταξη 2+2 και είναι προσιτά σε σχέση με άλλες κατηγορίες. Σε γενικές γραμμές η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα κυμαίνεται γύρω στα 5 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα δεν υπερβαίνει τα 300 χλμ./ώρα. Μερικά παραδείγματα είναι από η Toyota GR Supra, η Porsche 911 κ.α.
Τα υπεραυτοκίνητα (supercars) ανεβάζουν την απόδοση και την πολυτέλεια σε ψηλότερα επίπεδα. Με ισχύ μεταξύ 500-800 ίππων, ζυγίζουν πολύ λιγότερο από δύο τόνους και διαθέτουν προηγμένα υλικά κατασκευής.
Τα υπεραυτοκίνητα είναι συνήθως διθέσια, με διάταξη κινητήρα στο κέντρο, και οι τιμές τους ξεκινούν από 300.000 ευρώ, συχνά φτάνοντας ή ξεπερνώντας το μισό εκατομμύριο. Έχουν τελική ταχύτητα άνω των 300 χλμ./ώρα και επιτάχυνση για τα «0-100» σε περίπου 4 δευτερόλεπτα. Μερικά παραδείγματα είναι η Lamborghini Temerario, η Ferrari 296 κ.α..
Τα hypercars αντιπροσωπεύουν την κορυφή της αυτοκινητοβιομηχανίας, με απόδοση και τεχνολογία που ξεπερνούν τα υπεραυτοκίνητα. Με ισχύ άνω των 750 ίππων, ταχύτητα που ξεπερνά τα 350 χλμ./ώρα και επιτάχυνση πάνω-κάτω στα 3 δευτερόλεπτα, είναι περιορισμένης παραγωγής και κατασκευασμένα με τα πιο αποκλειστικά υλικά.
Παραδείγματα περιλαμβάνουν την Lamborghini Revuelto, τη Ferrari F80, τη McLaren W1, την Pagani Huayra… μέχρι την Alfa Romeo 33 Stradale ή την πιο ακραία Mercedes-AMG One κ.α.
Τα megacars είναι ορόσημα στην αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς διαθέτουν ισχύ άνω του 1 megawatt (1.360 ίπποι).
Αυτά τα μοντέλα είναι εξαιρετικά σπάνια, με παραγωγή συνήθως σε διψήφιο αριθμό μονάδων και τιμές που ξεπερνούν τα 3 εκατομμύρια ευρώ. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Koenigsegg One:1, η Ferrari όπως και η νέα Bugatti Chiron των 1.500 ίππων κ.α.
Τα υπεραυτοκίνητα πίστας (track-only supercars) είναι σχεδιασμένα αποκλειστικά για χρήση σε πίστες, προσφέροντας επιδόσεις παρόμοιες με αγωνιστικά αυτοκίνητα.
Επειδή δεν είναι οδικής κυκλοφορίας, οι κατασκευαστές έχουν τη δυνατότητα να παρακάμψουν τους κανονισμούς για να δημιουργήσουν οχήματα με ακραία χαρακτηριστικά, όπως είναι οι Ferrari FXX-K, McLaren P1 GTR, Red Bull RB17 κ.α.
Τέλος, τα grand tourers (GTs) συνδυάζουν άνεση και επιδόσεις, σχεδιασμένα για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων με υψηλές ταχύτητες.
Διαθέτουν μπροστινή διάταξη κινητήρα, κίνηση στους πίσω τροχούς, δύο θέσεις ή διάταξη 2+2, και προσφέρουν πολυτέλεια σε συνδυασμό με δυναμικά χαρακτηριστικά. Παραδείγματα είναι η Bentley Continental GT, η Aston Martin DBS Superleggera, η Maserati GranTurismo κ.α..
Αυτές οι κατηγορίες προσφέρουν ένα εντυπωσιακό φάσμα επιλογών για τους λάτρεις των αυτοκινήτων, καλύπτοντας κάθε ανάγκη από καθημερινή χρηστικότητα έως ακραία επιδόσεις και αποκλειστικότητα. Το μόνο που λείπει είναι τα «γκαφρά».
Κραυγαλεα παρελειψη στην κατηγορια των megacars το “Chaos” που αναπτυσσει ο Πανοπουλος .
Βαλτος ειστε ;
Τεσπα για να εχει το αναγνωστικο κοινο πληρη ενημερωση ,παραθετω την απαντηση του Saribal στη νυξη πο του
εκανα για την σποντα που του πεταξε ο …Καρότος : ” Σε κάθε περίπτωση και εδώ στο υπογράφω να είσαι 1.000% σίγουρος πως αν είχες δώσει προκαταβολή αυτή τη στιγμή θα καθόσουν στη θέση οδηγού (φτιαγμένη από carbon) του chaos. ”
Μηπως ηγγικεν η ωρα ο Μαρινόπουλος να παρει θεση γενικα η και γιατι εχει στο cockpit του Πανοπουλου ;