NEA

Κίνα: Οι εξαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνονται

Μπορεί τα κινεζικά ηλεκτρικά να θεωρούνται απειλή για τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες της Δύσης, όμως τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι αυτή η απειλή ίσως δεν είναι τόσο ασταμάτητη όσο φαινόταν.

Τον Φεβρουάριο του 2025, οι εξαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την Κίνα μειώθηκαν κατά 18% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2024, φτάνοντας τις 92.625 μονάδες, σύμφωνα με στοιχεία του τελωνείου της Κίνας που επεξεργάστηκε το Bloomberg.

Η πτώση δεν ήταν ομοιόμορφη. Σε ορισμένες βασικές αγορές, όπως η Νότια Κορέα και η Ισπανία, οι εξαγωγές μειώθηκαν κατά περίπου 50%, ενώ στο Βέλγιο καταγράφηκε πτώση 41%. Αντίθετα, κάποιες χώρες συνέχισαν να αυξάνουν τις εισαγωγές τους, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα το Μεξικό, όπου οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 623%, φτάνοντας τα 7.847 αυτοκίνητα.

Η συνολική εικόνα επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες: την αύξηση των δασμών στην Ευρώπη, τη σταδιακή κατάργηση των κρατικών επιδοτήσεων, την αυξημένη ζήτηση για επαναφορτιζόμενα υβριδικά, καθώς και τη μείωση των πωλήσεων της Tesla. Η τελευταία οφείλεται εν μέρει στην αναμονή για την ανανεωμένη έκδοση του Model Y, αλλά και στη γενικότερη αποστασιοποίηση από τον διευθύνοντα σύμβουλο Elon Musk.

Σε επίπεδο ηπείρων, η Ασία παραμένει ο βασικός προορισμός των κινεζικών ηλεκτρικών, απορροφώντας περίπου τα μισά από τα εξαγόμενα μοντέλα, με πτώση μόλις 2,7%. Στην Ευρώπη, όμως, που καλύπτει σχεδόν το ένα τρίτο των εξαγωγών, η πτώση άγγιξε το 30%, ενώ στη Βόρεια Αμερική περιορίστηκαν σχεδόν στο μηδέν, με μόλις 163 μονάδες (-97%).

Η Τουρκία και η Ινδονησία ήταν δύο ακόμη αγορές με σημαντική άνοδο – 131% και 79% αντίστοιχα. Στον αντίποδα, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα κατέγραψαν πτώση 20%. Παρά την περιορισμένη σημασία της σε απόλυτα νούμερα, η Αφρική παρουσίασε αύξηση 87%, αλλά παραμένει σε πολύ χαμηλά επίπεδα (1.275 αυτοκίνητα τον Φεβρουάριο).

Παρά την αύξηση των εξαγωγών σε λίγες αγορές, η γενική τάση δείχνει κόπωση, με πολλές παραδοσιακές αγορές να περιορίζουν τη ζήτησή τους. Αν η τάση αυτή συνεχιστεί, ενδέχεται να επηρεάσει τις στρατηγικές των κινεζικών κατασκευαστριών, ιδίως απέναντι στις ρυθμιστικές πιέσεις που αυξάνονται σε Ευρώπη και Αμερική.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!