Η νέα GLC EV θα παρουσιαστεί επίσημα τον Σεπτέμβριο του 2025 στο Μόναχο και φιλοδοξεί να γίνει το κεντρικό ηλεκτρικό μοντέλο της Mercedes στην ευρωπαϊκή premium μεσαία κατηγορία.
Η GLC EV θα τοποθετείται απέναντι σε ανταγωνιστές όπως τα Audi Q6 e-tron, Porsche Macan Electric και το μελλοντικό ηλεκτρικό SUV της BMW που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα Neue Klasse. Με την αγορά της εξηλεκτρισμένης premium μεσαίας κατηγορίας να σημειώνει 137.696 πωλήσεις στο πρώτο τρίμηνο του 2025, η GLC EV έρχεται σε μια κρίσιμη χρονική συγκυρία.
Η ηλεκτρική GLC, που εξελίχθηκε για να διαδεχθεί την EQC, βασίζεται στη νέα πλατφόρμα MB-EA, η οποία προορίζεται αποκλειστικά για ηλεκτρικά μοντέλα και θα υποστηρίξει επίσης την επερχόμενη ηλεκτρική C-Class. Με αρχιτεκτονική 800V, το μεσαίο SUV της Mercedes θα υποστηρίζει ταχυφόρτιση έως και 320 kW, μια σημαντική αναβάθμιση σε σχέση με την EQC που περιοριζόταν στα 110 kW.
Η βασική έκδοση θα είναι πισωκίνητη με ηλεκτροκινητήρα κατασκευασμένο από τη Mercedes, ενώ η τετρακίνηση θα είναι προαιρετική με την προσθήκη εμπρός ηλεκτροκινητήρα. Το σύστημα μετάδοσης θα επιτρέπει την αποδέσμευση του εμπρός άξονα για καλύτερη ενεργειακή απόδοση και μεγαλύτερη αυτονομία.
Επίσης, η Mercedes έχει επιβεβαιώσει ότι και η ηλεκτρική C-Class θα παρουσιαστεί το 2026, εντασσόμενη στο πλάνο των 25 νέων ή ανανεωμένων μοντέλων μέχρι το 2027. Η αρχή γίνεται μέσα στο καλοκαίρι με τη νέα CLA, η οποία θα προσφέρεται σε υβριδικές και ηλεκτρικές εκδόσεις.
Στρατηγικά, η γερμανική εταιρεία εγκαταλείπει προοδευτικά τη σήμανση EQ, ενσωματώνοντας τα ηλεκτρικά της μοντέλα δίπλα στα θερμικά. Έτσι, η GLC EV θα διατεθεί εμπορικά μαζί με τις υπάρχουσες GLC βενζίνης, diesel και plug-in hybrid, οι οποίες στο πρώτο τρίμηνο του 2025 σημείωσαν 26.003 ταξινομήσεις, αυξημένες κατά 18%. Από αυτές, σχεδόν οι μισές αφορούσαν σε diesel εκδόσεις, καθιστώντας τη GLC το πιο εμπορικό premium SUV μεσαίας κατηγορίας στην Ευρώπη.
Τέλος, ο Ola Källenius αποκάλυψε ότι η Mercedes θα εισάγει πρώτη μεταξύ των γερμανικών κατασκευαστών την τεχνολογία steer-by-wire από το 2026. Το νέο σύστημα, που καταργεί τη μηχανική σύνδεση μεταξύ τιμονιού και τροχών, θα προσφέρει μεγαλύτερη ακρίβεια, προσαρμοστική αίσθηση στο τιμόνι και ευκολότερους ελιγμούς, ιδιαίτερα σε αστικές συνθήκες.