Παρά την παγκόσμια πίεση για στροφή στα αμιγώς ηλεκτρικά, η Toyota παραμένει προσηλωμένη στην υβριδική τεχνολογία, θεωρώντας την πιο ρεαλιστική και περιβαλλοντικά αποδοτική λύση.
Ο Akio Toyoda, πρόεδρος της Toyota και εγγονός του ιδρυτή της, συνεχίζει να εκφράζει ανοιχτά τις επιφυλάξεις του απέναντι στην καθολική εγκατάλειψη των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Όπως τονίζει, η μετάβαση σε μια αμιγώς ηλεκτρική κινητικότητα μπορεί να οδηγήσει σε κοινωνικές και οικονομικές αναταράξεις, επηρεάζοντας εκατομμύρια θέσεις εργασίας στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας και των προμηθευτών της.
Ο ίδιος υποστηρίζει ότι τα υβριδικά μοντέλα είναι σήμερα πιο φιλικά προς το περιβάλλον από τα ηλεκτρικά, ειδικά σε χώρες όπως η Ιαπωνία, όπου η παραγωγή ρεύματος εξακολουθεί να βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε θερμικές μονάδες.
Μάλιστα, επικαλείται στοιχεία που δείχνουν πως τα 27 εκατομμύρια υβριδικά που έχει διαθέσει η Toyota από το 1997 έχουν περιορίσει τις εκπομπές CO₂ όσο περίπου 9 εκατομμύρια ηλεκτρικά. Με απλά λόγια, κατά την άποψή του, ένα ηλεκτρικό «ρυπαίνει» όσο τρία υβριδικά, όταν ληφθεί υπόψη το συνολικό ενεργειακό αποτύπωμα.
Παρότι η Toyota δέχεται πίεση και επικρίσεις για την πιο συντηρητική της στάση, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η στρατηγική της αποδίδει: για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά, το 2024, κατέκτησε την πρώτη θέση στις παγκόσμιες ταξινομήσεις, κυρίως χάρη στην επιτυχία των υβριδικών και θερμικών μοντέλων της.
Η Toyota, πάντως, δεν αγνοεί τις εξελίξεις. Συνεχίζει να επενδύει σε εξηλεκτρισμένες τεχνολογίες, όπως τα ηλεκτρικά της σειράς bZ και τα οχήματα υδρογόνου σε συνεργασία με τη BMW. Παράλληλα, δεν εγκαταλείπει τη σπορ πλευρά της με μοντέλα όπως Supra, Celica και MR2, επιμένοντας ότι η οδήγηση πρέπει να παραμένει απολαυστική. Όπως είπε χαρακτηριστικά ο CEO της εταιρείας, «ένα αυτοκίνητο που δεν είναι διασκεδαστικό, δεν είναι πραγματικό αυτοκίνητο».
Η Toyota δείχνει αποφασισμένη να ακολουθήσει τη δική της διαδρομή, συνδυάζοντας τεχνολογική πολυμορφία και ρεαλισμό, ακόμη κι αν αυτό σημαίνει ότι δεν ακολουθεί τον ρυθμό των εξελίξεων στην ηλεκτροκίνηση με τον ίδιο ενθουσιασμό που δείχνουν άλλες εταιρείες.