NEAPINED

Νέο Peugeot 308 & 308 SW: Χωρίς «κυνόδοντες», αλλά με έξυπνες αναβαθμίσεις

To ριζικά ανανεωμένο Peugeot 308 φέρνει αλλαγές στην εμφάνιση, τεχνολογικές βελτιώσεις και πλούσια γκάμα κινητήρων, παραμένοντας στο επίκεντρο της ευρωπαϊκής κατηγορίας των μικρομεσαίων.

Το Peugeot 308 περνά το απαραίτητο facelift της μέσης ζωής του, τέσσερα χρόνια μετά την παρουσίαση της τρίτης γενιάς. Η αισθητική ανανέωση αφορά κυρίως τη μάσκα και τα φωτιστικά σώματα, με το χαρακτηριστικό σχέδιο τύπου «κυνόδοντα» να αποσύρεται υπέρ μιας πιο σύγχρονης προσέγγισης, με διπλά φωτιστικά σώματα και λεπτομέρειες που θυμίζουν τα τελευταία σχεδιαστικά δείγματα της μάρκας.

Η βασική έκδοση Allure διαθέτει φώτα LED, ενώ στις GT και GT Premium προστίθενται τεχνολογία Matrix LED και δυναμικά φλας. Νέα είναι και η φωτιζόμενη εμπρός μάρκα, η οποία αναμένεται να καθιερωθεί σε επόμενα μοντέλα της Peugeot. Ελαφρώς τροποποιημένοι είναι και οι εμπρός αεραγωγοί, με σκοπό τη βελτίωση της αεροδυναμικής.

Στο προφίλ συναντάμε νέες ζάντες 17 και 18 ιντσών, ενώ προστέθηκαν δύο νέα χρώματα: Lagoa Blue για το hatchback και Ingaro Blue για το estate. Στο πίσω μέρος, το σχήμα παραμένει αμετάβλητο, όμως οι εκδόσεις πλέον φέρουν όλες LED φωτιστικά με το σχέδιο «νυχιών», ανεξαρτήτως εξοπλισμού.

Περνώντας στο εσωτερικό, το 308 δεν υιοθετεί το νέο ψηφιακό κόκπιτ των 3008 και 5008, αλλά παραμένει στο γνώριμο i-Cockpit με ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 ιντσών και νέες 3D γραφικές απεικονίσεις.

Στις πιο πλούσιες εκδόσεις υπάρχουν επενδύσεις αλκαντάρα, premium ηχοσύστημα Focal με 10 ηχεία, περιμετρικός φωτισμός οκτώ χρωμάτων και καθίσματα με λειτουργία μασάζ. Το infotainment υποστηρίζει πλέον αναβαθμίσεις μέσω διαδικτύου.

Στην έκδοση 308 SW διατηρείται ο πρακτικός χαρακτήρας, με μήκος μεγαλύτερο από του hatchback και πορτμπαγκάζ χωρητικότητας 598 έως 1.487 λίτρων, ανάλογα με τη θέση της πίσω πλάτης, η οποία διαιρείται σε αναλογία 40:20:40. Η ηλεκτρική πίσω πόρτα προσθέτει επιπλέον ευκολία.

Η γκάμα των κινητήρων παραμένει από τις πιο ολοκληρωμένες της κατηγορίας. Η Peugeot διατηρεί τον 1.5 BlueHDi πετρελαιοκινητήρα απόδοσης 130 ίππων (96 kW), που συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.

Για όσους προτιμούν βενζίνη, υπάρχει ο mild hybrid 1.2 PureTech των 145 ίππων (107 kW), με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων (e-DSC6) και ενσωματωμένο ηλεκτρικό μοτέρ. Σύμφωνα με την εταιρεία, το σύστημα αυτό επιτρέπει ηλεκτρική οδήγηση έως και στο 50% του χρόνου σε αστικές συνθήκες.

Η plug-in υβριδική έκδοση συνδυάζει μοτέρ 1.6 λίτρων με ηλεκτροκινητήρα για συνολική ισχύ 195 ίππων (143 kW), διαθέτει αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων (e-DCS7) και μπαταρία 17,2 kWh που εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία έως 85 χιλιόμετρα (WLTP).

Τέλος, η αμιγώς ηλεκτρική E-308 αποδίδει 156 ίππους (115 kW) και εφοδιάζεται με μπαταρία 58,4 kWh. Η επίσημη αυτονομία φτάνει τα 452 χιλιόμετρα, αυξημένη κατά 37 χιλιόμετρα σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση, χάρη στη βελτιστοποίηση του συστήματος μετάδοσης και της μπαταρίας. Η φόρτιση από 20% στο 80% ολοκληρώνεται σε 32 λεπτά με ταχυφορτιστή 100 kW. Υπάρχει επίσης δυνατότητα λειτουργίας V2L μέσω προαιρετικού αντάπτορα.

Το Peugeot 308 συνεχίζει να κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Mulhouse στη Γαλλία και αναμένεται να διατεθεί στην Ευρώπη το φθινόπωρο. Ανταγωνιστές του παραμένουν τα VW Golf, Opel Astra, Toyota Corolla και Honda Civic, με τις premium επιλογές να περιλαμβάνουν τα DS N°4, Audi A3, BMW Σειρά 1 και Mercedes A-Class.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!