PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Hyundai Tucson Hybrid [test drive]

Εφοδιασμένο με ένα ισχυρό υβριδικό σύνολο, τετρακίνηση και φυσικά με όλες τις βελτιώσεις που περιελάμβανε η ανανέωση της τρέχουσας γενιάς, το Tucson μας δείχνει ένα ακόμα ενδιαφέρον πρόσωπο του.

Πάνε αρκετοί μήνες από την τελευταία φορά που πιάσαμε στα χέρια μας το πανευρωπαϊκό best seller στην κατηγορία C-SUV της Hyundai. Τότε οδηγούσαμε το προσθιοκίνητο Tucson 1.6T στην ήπια υβριδική διαμόρφωση 48V, τη δοκιμή του οποίου μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Τώρα τα πράγματα σοβαρεύουν, καθώς στην προκειμένη περίπτωση μιλάμε για την τετρακίνητη έκδοση, η οποία συνδυάζεται με ένα πλήρως υβριδικό σύνολο, συνολικής απόδοσης 215 PS.

Τι σημαίνει αυτό; Αρχικά περισσότερα χαμόγελα για όποιον έχει δεξί πόδι βαρύτερο του φυσιολογικού. Το 0-100 εδώ έρχεται σε 8,5 sec ενώ και η ελκτική πρόσφυση είναι σαφώς μεγαλύτερη.

Το θερμικό μοτέρ παραμένει το ίδιο, ένας τετρακύλινδρος SmartStream G1.6 T-GDi CVVD των 160 PS και 265 Nm που μάλιστα αποδίδονται χαμηλά, σε ένα ευρύ φάσμα των στροφών, 1.500-3.500 rpm.

Σε αυτά τα ήδη καλά νούμερα έρχεται να προστεθεί ένας σύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη, ισχύος 65 PS και ροπής 264 Nm. Χάρη στις τιμές αυτές αλλά και στη μπαταρία των 1,49 kWh είναι σε θέση να κινήσει αμιγώς ηλεκτρικά το αυτοκίνητο σε χαμηλά φορτία, να δώσει το κάτι παραπάνω στην επιτάχυνση αλλά και να περιορίσει την κατανάλωση, σε επίπεδα ελαφρά χαμηλότερα από αυτά της MHEV εκδοχής του ίδιου μοντέλου.

Η λειτουργία, η γραμμικότητα και τα χαρακτηριστικά NVH του υβριδικού αυτού συνόλου είναι αντάξια των προσδοκιών. Και όσο για την κίνηση, μεταδίδεται αρμονικά από το εξάρι αυτόματο κιβώτιο και το HTRAC σύστημα τετρακίνησης, σε όλους τους τροχούς. Εδώ να πούμε πως το συγκεκριμένο είναι σχεδιασμένο κυρίως για να ρυθμίζει την κατανομή της ροπής σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης και για σοβαρή εκτός δρόμου χρήση.

Που και να ήταν, βέβαια, δεν θα βοηθούσε η χρήση ασφάλτινων ελαστικών και η σχετικά χαμηλή απόσταση του πατώματος από το έδαφος, στα 170 mm. Η ύπαρξή του δεν θα γίνει αισθητή υπό κανονικές συνθήκες. Σε γλιστερό όμως οδόστρωμα ή και σε κάποιον χωματόδρομο, διακρίνεται μία βελτίωση στον έλεγχο του αυτοκινήτου.

Για όποιον θέλει να πειραματιστεί, υπάρχει πάντως και το Terrain Mode selector με τις επιλογές Mud, Sand και Snow, το οποίο επεμβαίνει αντίστοιχα για να διευκολύνει την κίνηση στο αντίστοιχο τερέν.

Στο δρόμο πάλι, το τετρακίνητο Tucson παραμένει συνολικά ένα ευχάριστο στη χρήση αυτοκίνητο, ενώ προσφέρει και τρία προγράμματα οδήγησης -Eco, Normal και Sport- για την περαιτέρω παραμετροποίηση στα γούστα του οδηγού.  

Η ανάρτησή του δεν είναι ούτε σφιχτή, ούτε χαλαρή. Προσφέρει μία ικανοποιητική ποιότητα κύλισης, διαχειρίζεται αξιοπρεπώς τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και χαρίζει στον οδηγό μία αίσθηση άνεσης και ασφάλειας.

Σε αυτό παίζει ένα ρόλο και το σύστημα διεύθυνσης, που χάρη στην τεχνολογία R-MDPS (Rack-mounted Motor Driven Power Steering) προσφέρει επαρκή πληροφόρηση και καλή αίσθηση. Επίσης, με κύκλο στροφής 11m, κόβει αρκετά για να διευκολύνει την κίνηση στα στενά της πόλης.  

Τώρα σε ό,τι αφορά στο πρόσφατο φρεσκάρισμα που υπέστη το μοντέλο, πέρα από τις όποιες διαφοροποιήσεις στην εξωτερική του εμφάνιση, οι μεγαλύτερες αλλαγές εντοπίζονται εντός. Ο ψηφιακός «τοίχος» στο ταμπλό, με τις δύο οθόνες των 12,3” είναι σίγουρα εντυπωσιακός και κερδίζει τις εντυπώσεις.

Τα χρησιμοποιούμενα υλικά σε αρκετά σημεία δείχνουν πιο μαλακά, ενώ υπάρχουν και λεπτομέρειες όπως οι νέοι, έμμεσοι αεραγωγοί που βελτιώνουν τη διάχυση της ροής του αέρα, αναβαθμίζοντας έτσι τη συνολική εμπειρία του χρήστη.

Σε επίπεδο user interface, είναι σημαντικό ότι υπάρχουν αρκετοί διακόπτες για όλες τις βασικές λειτουργίες, ώστε να μην επιβαρύνεται το έργο του οδηγού.

Και όσο για την ψηφιακή ολοκλήρωση, το “Connected Car Navigation Cockpit” της Hyundai κρίνεται πλήρες για τα σημερινά δεδομένα, με over-the-air αναβαθμίσεις, ευχάριστα γραφικά, μεγάλο όγκο λειτουργιών, ασύρματη σύνδεση Android Auto/ Apple CarPlay κ,λπ.

Πρακτικά, με βάση τα όσα βιώνεις στο εσωτερικό, είναι σαν να μην έγινε facelift αλλά να μιλάμε για μία εντελώς νέα γενιά του αυτοκινήτου.

Με βάση τα παραπάνω και με δεδομένη την ευρυχωρία που προσφέρει, τις επιδόσεις, την πενταετή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων και, φυσικά, την ανταγωνιστική τιμή, το Tucson δεν είναι τυχαίο που έχει τέτοια εμπορική εξέλιξη.

Και είναι ακόμα πιο σημαντικό το γεγονός ότι προσφέρεται σε μία ευρεία γκάμα εκδόσεων, δικίνητων/ τετρακίνητων και με διαφορετικούς κινητήρες, ώστε ένα καλύψει επαρκώς κάθε απαίτηση.

Διαβάστε περισσότερα για την Hyundai

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Hyundai Tucson 1.6T 4WD Hybrid
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,6 x 89,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 117 kW (160 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 265 Nm (27,0 kgm) / 1.500-3.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδοτούμενος άμεσου ψεκασμού
ΑΠΟΔΟΣΗ
Συνδυασμένη απόδοση Ισχύς: 215 PS (158 kW), Ροπή: 367 Nm
ΗΛΕΚΤΡΙΚO ΜΕΡΟΣ
Ηλεκτροκινητήρας Σύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη, 47,7 kW (65 PS) / 264 Nm
Συστοιχία μπαταριών Ιόντων λιθίου-πολυμερούς 1.49 kWh, 270 V
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,5 sec
Τελική ταχύτητα 186 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,3 lt/100 km
Τυποποιημένη 6,3-6,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 52 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 626 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 143-151 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental EcoContact 6 / 235/55 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.520 x 1.865 x 1.650 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.630/1.637 mm
Μεταξόνιο 2.680 mm
Χώρος αποσκευών 616-1.795 lt
Απόβαρο 1.645-1.771 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσής μοντέλου δοκιμής: από 39.690€
Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Ένα σχόλιο

  1. Προσθέστε ψωυογραφιες πισω καθισματων τραβηγμένες αναμεσα απο τα προσκεφαλα οδηγου συνοδηγου βάλτε ΤΡΙΑ παιδικα καθισματα να δούμε αν χωρουν με τα 2 στο isofix.
    Δώστε τιμολόγιο τριτεκνου στα οχηματα.
    Αξεσουάρ της εταιρείας όπως σχάρες ράγες οροφής κτλ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!