Πέρα από τις σχετικές αναβαθμίσεις η ανανέωση του Tucson συνδυάστηκε με μία γενναία μείωση στην τιμή αγοράς κατά 3.000 ευρώ ξεκινώντας κάτω από τα 30 χιλιάρικα. Ευπρόσδεκτος και ο νέος συμπλέκτης για ακόμη πιο ομαλές αλλαγές σχέσεων.
Δεν είναι και μικρό πράγμα στις μέρες μας, ένα από το δημοφιλέστερα SUV που κυκλοφορούν στην αγορά, να προχωρά σε ανανέωση και ταυτόχρονη μείωση τιμής. Βλέπετε, με την αυξητική τάση των τελευταίων ετών έχουμε ξεχάσει τι θα πει έκπτωση, με την κορεατική εταιρεία να μας το θυμίζει μέσω της ανανέωσης του Tucson. Του μεσαίου SUV που δεν διατίθεται πλέον με κινητήρες 150 και 180 ίππων στα 1.600 κ.εκ., αλλά με έναν 160άρι με ήπια υβριδική υποβοήθηση 48V.
Το Hyundai Tucson διατήρησε τις διαστάσεις του ως είχαν (μήκος 4,51 μέτρα), με την εμφάνιση όμως να περνά από ένα αισθητό φρεσκάρισμα. Νέοι προφυλακτήρες, πιο ευμεγέθη φωτιστικά σώματα LED, εντυπωσιακά «Angel Wings» και καλούδια της έκδοσης N-Line της δοκιμής μας, όπως οι 19άρες ζάντες αλουμινίου.
Το συνολικό ντιζάιν μπρος πίσω αναδεικνύει το σπορ στοιχείο του Tucson χωρίς να αλλάζει τη φιλοσοφία του που γνωρίσαμε στο παρελθόν. Είναι αιχμηρό και φροντίζει να κάνει αίσθηση με τον όγκο και την τόλμη του ενώ, παρά τη συγγενική του φύση με το Kia Sportage, δείχνει πως έχει ακολουθήσει ένα παντελώς διαφορετικό σχεδιαστικό μονοπάτι.
Κάπως πιο γνώριμα είναι τα πράγματα όμως σε σχέση με το κορεατικό «ξαδελφάκι» του στο εσωτερικό του ανανεωμένου Tucson. Δύο ψηφιακές οθόνες μεγέθους 12,3 ιντσών έκαστη σε ένα ενιαίο κυρτό πλαίσιο «βγάζουν μάτι» μόλις μπεις στο SUV της Hyundai και είναι διαθέσιμες από τη βασική κιόλας έκδοση εξοπλισμού.
Εκτός από θέαμα, το στοιχείο αυτό προσφέρει και ουσία, καθώς η κεντρική οθόνη πολυμέσων έχει πιο άμεση απόκριση στις λειτουργίες αφής, καλύτερα γραφικά αλλά και συνδεσιμότητα Android Auto και Apple CarPlay.
Η χρήση λάκας έχει ευτυχώς περιοριστεί στην ανανεωμένη εκδοχή του Tucson, με τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί να είναι πιο ποιοτικά, ενώ η κομψή μπάρα αφής για τα υπομενού βοηθά αρκετά στη συνολική πρακτικότητα και τον περιορισμό της απόσπασης προσοχής του οδηγού από το δρόμο.
Τα πάντα βασικά στο μεσαίο SUV έχουν ως βασικό μέλημα την εργονομία και το να κάνουν τη ζωή των επιβατών ευκολότερη.
Από πλευράς χώρων μπορούμε να πούμε πως πέντε ενήλικες θα ταξιδέψουν με άνεση στα πόδια αλλά και από πλευρά ύψους, ενώ 577 λίτρα του πορτμπαγκάζ είναι ένα σημαντικό νούμερο ακόμα και για τα SUV της κατηγορίας.
Προσθέστε ότι η κλίση της πίσω σειράς καθισμάτων μπορεί να προσφέρει είτε επιπλέον άνεση στους πίσω επιβάτες, είτε ακόμη μεγαλύτερο χώρο για αποσκευές σε περίπτωση που τοποθετήσουμε κάτι ιδιαίτερο σχηματικά.
Οι Κορεάτες σαν άνθρωποι της ουσίας τα έβαλαν κάτω και σκέφτηκαν ότι δε χρειάζονται δύο παρόμοια κινητήρια σύνολα ως επιλογές για το ανανεωμένο Tucson. Τόσο η έκδοση με απόδοση 150 ίππους, όσο και αυτή με 180 ανήκουν στο παρελθόν, με αυτή της δοκιμής μας (160 PS) να καλύπτει και τις δυο επιλογές.
Η αυξημένη ροπή μάλιστα (265 Nm) φθάνει εκείνη της ισχυρότερης έκδοσης από τις δύο που καταργήθηκαν, κάτι που σημαίνει πως η λύση του μοτέρ της δοκιμής μας δεν έχει τίποτα να ζηλέψει. Ίσα-ίσα που το 48V mild hybrid σύστημα προσφέρει επιπλέον 17 ίππους και 55 Nm ροπή, κάτι που καθιστά το Tucson της δοκιμής μας αρκετά σβέλτο στην εκκίνηση.
Η απουσία του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συμπλέκτη iMT έδωσε την ευκαιρία προφανώς στη μείωση της τιμής αγοράς κατά 3.000 ευρώ για την εισαγωγική έκδοση, ενώ σημαίνει παράλληλα και την απουσία της λειτουργίας Sailing (το iMT διέθετε ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη).
Η οποία θεωρητικά χάριζε έναν τόνο καλύτερης οικονομία καυσίμου όταν «ρόλαρε» το αυτοκίνητο., αλλά πρακτικά το όφελος ήταν πολύ μικρό. Από την άλλη, ο νέος, συμβατικός συμπλέκτης είναι ξανά προοδευτικός προσφέροντας μία πολύ πιο ομαλή εκκίνηση.
Επίσης, υπάρχουν τρεις διαθέσιμες λειτουργίες (Eco, Normal και Sport) δημιουργούν τις συνθήκες που επιθυμεί ο κάθε οδηγός ώστε να πετύχει αυτό που προτιμά, με την τελευταία να χαρίζει καλύτερη απόκριση στο γκάζι και πιο στιβαρή αίσθηση μέσω του σκληρότερου τιμονιού.
Αν προτιμάτε τη γλώσσα των αριθμών, το ανανεωμένο Tucson καταφέρνει τη διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα σε 9,9 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 194 χλμ./ώρα.
Σε θέματα κατανάλωσης καυσίμου, το κορεατικό μοντέλο «καίει» 6,8 λίτρα/100 χλμ. (WLTP) σε μεικτό κύκλο. Στα δικά μας χέρια τόση ήταν η κατανάλωση σε ανοιχτό δρόμο πάντως, με την κίνηση μέσα στην πόλη να προσθέτει δύο λίτρα παραπάνω για την αντίστοιχη απόσταση.
Το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων αφήνει το περιθώριο στον οδηγό να κάνει λιγότερο συχνές αλλαγές αν δε θέλει να «παίζει» μέσα στην πόλη για να κερδίσει σε κατανάλωση, ενώ ο επιλογέας είναι ακριβής σε αίσθηση και ευχάριστος (ντυμένος και αυτός με τα χρώματα της N-Line).
Ανάλογα ευχάριστο είναι και το ταξίδι καθώς το SUV της Hyundai διακρίνεται στο θέμα της ποιότητας κύλισης, με τους ήχους που περνούν στην καμπίνα να είναι ελάχιστοι.
Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι και αυτή στην ίδια κατεύθυνση της άνεσης των επιβατών (πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω), χωρίς αυτό να σημαίνει πως οι κλίσεις του αμαξώματος θα δυσαρεστήσουν έναν πιο… αγριεμένο οδηγό.
Με λίγα λόγια είναι ένα ισορροπημένο SUV με έφεση στην άνεση που είναι και το ζητούμενο για ένα προσθιοκίνητο SUV που θα περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του μέσα στην πόλη.
Κακά τα ψέματα. Ο ανταγωνισμός για το Tucson είναι μεγάλο και ικανότατος. Nissan Qashqai, VW Tiguan και Peugeot 3008 είναι τρεις μόνο από τους κύριους αντιπάλους για το κορεατικό SUV.
Το ατού ωστόσο του «value for money» χαρακτήρα που αποκτά αυτομάτως με την τιμή εκκίνησης στα 29.190 ευρώ, ο πλουραλισμός του στο τι έχει να προσφέρει (κορυφαίοι χώροι, εξαιρετικό σε οδηγική άνεση) και η πενταετής εργοστασιακή εγγύηση, το φέρνουν ίσως ένα βήμα μπροστά στις αρχικές επιλογές στην κατηγορία των μεσαίων SUV.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HYUNDAI
Hyundai Tucson 1.6T 160 PS 2WD 6MT 48V – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.598 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 75,6 x 89,0 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος | |||
Ισχύς | 117,6 kW (160 PS) / 5.500 rpm | |||
Ροπή | 265 Nm (27,5 kgm) / 1.500-3.500 rpm | |||
Τροφοδοσία | Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό + ήπια υβριδική υποβοήθηση 48V με μπαταρία 0,44 kWh | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 9,9 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 194 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 8,5 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη μικτή | 6,8 lt/100 km (WLTP) | |||
Ρεζερβουάρ | 54 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 613 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 154 g/km (WLTP) | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 6 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Continental EcoContact6, 235/55 R19 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος Απόσταση από το έδαφος |
4.510 x 1.865 x 1.650 mm 170 mm |
|||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.630 / 1.637 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.680 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 577 – 1.756 lt | |||
Απόβαρο | 1.520 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: 29.190€ |
Υπάρχει σχετικό βίντεο?
Δυστυχώς όχι, Καλές Γιορτές!
Θα έπρεπε. Επίσης καλές γιορτές!