Το πρωτότυπο Polygon προετοιμάζει το έδαφος για την επόμενη γενιά του δημοφιλέστερου μοντέλου της Peugeot.
Η Peugeot ετοιμάζεται να παρουσιάσει ένα νέο πρωτότυπο το Νοέμβριο με την ονομασία Polygon, το οποίο θα προλογίσει την τρίτη γενιά του 208. Αν και πρόκειται για concept, πολλά από τα στοιχεία του φαίνεται πως είναι έτοιμα για να περάσουν στην παραγωγή μέσα στο 2026, ξεκινώντας από το εντυπωσιακό τετράγωνο τιμόνι Hypersquare.
Το νέο αυτό τιμόνι δεν βασίζεται σε μηχανική σύνδεση, αλλά σε σύστημα steer-by-wire, κάτι που γίνεται για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο της Stellantis. Είχε πρωτοπαρουσιαστεί στο Inception concept του 2023 και τώρα επιστρέφει σε πιο ρεαλιστική μορφή. Το Hypersquare αποτελεί εξέλιξη του i-Cockpit, της φιλοσοφίας της Peugeot για εργονομία και σχεδιασμό εσωτερικού με μικρό τιμόνι και υψηλά τοποθετημένα όργανα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Peugeot, Alain Favey, υποστήριξε ότι πρόκειται για το «επόμενο βήμα» του i-Cockpit και ότι το νέο σύστημα ενισχύει την ευελιξία και την αίσθηση πίσω από το τιμόνι. Στο εσωτερικό του Polygon θα δούμε και μία νέα κυρτή οθόνη 21 ιντσών, παρόμοια με αυτή που έχει ήδη χρησιμοποιηθεί στο 3008, γεγονός που δείχνει πως το concept δεν απέχει πολύ από την έκδοση παραγωγής.
Αν και δεν έχουν δοθεί περισσότερες λεπτομέρειες, οι σχεδιαστές φαίνεται ότι είχαν αρκετή ελευθερία και έμπνευση για να δημιουργήσουν κάτι πιο φουτουριστικό από τα συνηθισμένα. Το Polygon πιθανόν βασίζεται στη νέα πλατφόρμα STLA Small, η οποία μπορεί να υποστηρίξει είτε υβριδικά είτε ηλεκτρικά συστήματα κίνησης.
Το στοιχείο αυτό δημιουργεί εύλογες υποθέσεις για την κατεύθυνση που θα ακολουθήσει η επόμενη γενιά του 208. Αν και η Peugeot δεν έχει επιβεβαιώσει ακόμα πλήρως τις προθέσεις της, η αδερφή Opel έχει ήδη ανακοινώσει ότι το επόμενο Corsa -με το οποίο το 208 μοιράζεται τα ίδια μηχανικά μέρη- θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Έτσι, δεν αποκλείεται η επόμενη γενιά του 208 να είναι επίσης αποκλειστικά ηλεκτρική.
Ωστόσο, η δεύτερη γενιά του 208 που βασίζεται στην πλατφόρμα CMP και διαθέτει κινητήρες εσωτερικής καύσης, αναμένεται να συνεχίσει να παράγεται παράλληλα με τη νέα. Ο Favey τόνισε ότι η Peugeot παραμένει δεσμευμένη τόσο στην ηλεκτροκίνηση όσο και στην προσφορά πολλαπλών λύσεων, αφήνοντας την τελική επιλογή στον καταναλωτή.
Το νέο 208, το οποίο αναμένεται στο τέλος του 2026, θα παραχθεί -όπως και σήμερα- στο εργοστάσιο της Stellantis στην Σαραγόσα της Ισπανίας, μαζί με το νέο Corsa.
