NEAPINED

Παράνομη στάθμευση: Πρόστιμα, αφαίρεση διπλώματος και μεταφορά οχήματος

Νέες ρυθμίσεις και βαριά πρόστιμα για όσους καταλαμβάνουν παράνομα δημόσιους χώρους – Από 150 έως 2.000 ευρώ τα πρόστιμα για παράνομο παρκάρισμα, με αφαίρεση διπλώματος και πινακίδων.

Σε ισχύ βρίσκεται από τον προηγούμενο μήνα ο αναθεωρημένος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, ο οποίος φέρνει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο που αντιμετωπίζεται η παράνομη στάθμευση. Στόχος των νέων ρυθμίσεων είναι ο περιορισμός φαινομένων που υποβαθμίζουν την ποιότητα ζωής και δημιουργούν κινδύνους για τους πεζούς, τους ποδηλάτες και τα άτομα με αναπηρία.

Ο νέος ΚΟΚ προβλέπει -μεταξύ άλλων- συγκεκριμένες απαγορεύσεις στάθμευσης σε περιοχές όπως: πεζοδρόμια, πλατείες, ποδηλατοδρόμους, εισόδους πεζοδρόμων, διαβάσεις πεζών και ράμπες ΑμεΑ. Τα πρόστιμα ξεκινούν από 30 ευρώ και φτάνουν έως 150 ευρώ ανάλογα με τη σοβαρότητα της παράβασης, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις προβλέπεται και αφαίρεση διπλώματος ή πινακίδων για διάστημα 20 έως 60 ημερών.

Τα διοικητικά πρόστιμα κυμαίνονται από 30 έως 150 ευρώ, με συνοδευτικά μέτρα όπως αφαίρεση διπλώματος και πινακίδων για διάστημα από 20 έως 60 ημέρες, ανάλογα με τη σοβαρότητα της παράβασης. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις παραβάσεις που σχετίζονται με θέσεις στάθμευσης ή προσβασιμότητας για ΑμεΑ, για τις οποίες προβλέπεται και άμεση απομάκρυνση του αυτοκινήτου.

Σε περιπτώσεις υποτροπής μέσα σε χρονικό διάστημα 5 ετών, τα πρόστιμα πολλαπλασιάζονται. Η δεύτερη παράβαση για το ίδιο αδίκημα τιμωρείται με πρόστιμο 1.000 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για έξι μήνες, ενώ η τρίτη παράβαση ανεβάζει το πρόστιμο στα 2.000 ευρώ και συνεπάγεται αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας για έναν ολόκληρο χρόνο.

Σύμφωνα με το νέο πλαίσιο, η διατήρηση της παράνομης στάθμευσης για περισσότερο από τρεις ώρες οδηγεί σε νέα παράβαση, ενώ μετά την πάροδο επιπλέον τριών ωρών, το όχημα μεταφέρεται υποχρεωτικά. Εκτός εάν από την πρώτη στιγμή εμποδίζει κρίσιμες λειτουργίες, όπως η κυκλοφορία μέσων μαζικής μεταφοράς ή η πρόσβαση σε υποδομές για άτομα με αναπηρία, οπότε η απομάκρυνση είναι άμεση.

Με τις νέες διατάξεις, οι Αρχές ευελπιστούν ότι θα περιοριστεί ένα από τα πιο διαδεδομένα και επιβαρυντικά φαινόμενα της καθημερινής μετακίνησης στις πόλεις, ενισχύοντας την ασφαλή και ισότιμη πρόσβαση στο δημόσιο χώρο.

Είναι υπερβολικά τα πρόστιμα;
Από τη μία πλευρά, τα υψηλά ποσά δικαιολογούνται ως αποτρεπτικό μέσο για παραβάσεις που επηρεάζουν άμεσα την ασφάλεια πεζών, παιδιών, ατόμων με αναπηρία και τη λειτουργία των υποδομών της πόλης. Η αντικοινωνική στάθμευση δεν είναι απλώς θέμα κακής οδικής συμπεριφοράς, αλλά συχνά καταλήγει να στερεί βασικά δικαιώματα στους πιο ευάλωτους.

Από την άλλη πλευρά, η πραγματικότητα σε πόλεις όπως η Αθήνα είναι πιο σύνθετη. Ο αριθμός των αυτοκινήτων παραμένει υψηλός, χωρίς να έχουν δημιουργηθεί επαρκείς υποδομές για στάθμευση. Παράλληλα, η ακρίβεια, το υψηλό κόστος μετακίνησης και τα περιορισμένα εισοδήματα πολλών πολιτών κάνουν δύσκολη την καθημερινή μετακίνηση χωρίς αυτοκίνητο. Για ορισμένους, το να παρκάρουν σε «λάθος» σημείο δεν είναι αδιαφορία αλλά αποτέλεσμα έλλειψης επιλογών.

Το πρόβλημα, επομένως, δεν λύνεται μόνο με πρόστιμα. Χρειάζεται παράλληλα να υπάρξει μέριμνα για δημιουργία υποδομών, πολιτική ενίσχυσης των δημόσιων μεταφορών και ρεαλιστική αντιμετώπιση των αναγκών των κατοίκων σε κάθε περιοχή.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!