NEA

Ψάχνεις για «αντιραντάρ» ταχύτητας; Ξανάσκεψου το

Για μερικούς… τσαχπινιάρηδες οδηγούς, το να έχουν μια «αντιραντάρ» συσκευή μέσα στο αυτοκίνητο ήταν κάποτε ένας εύκολος τρόπος για να αποφεύγουν τα πρόστιμα.

Οι συσκευές αυτές μπορούσαν να εντοπίζουν ραντάρ ελέγχου ταχύτητας μέσω ραδιοκυμάτων ή GPS και να προειδοποιούν τον οδηγό εγκαίρως. Ωστόσο, σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες -ανάμεσά τους και η Ελλάδα- η χρήση τέτοιων συσκευών απαγορεύεται αυστηρά. Μάλιστα, σε περίπτωση ελέγχου, η κατοχή ή και μόνο η ενεργοποίησή τους μπορεί να οδηγήσει σε κατάσχεση της συσκευής, υψηλά πρόστιμα ή και αφαίρεση διπλώματος.

Αυτό που έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια σε αρκετές χώρες είναι η τεχνολογία, αλλά και ο τρόπος που οι οδηγοί ενημερώνονται για τους κινδύνους στον δρόμο. Στη θέση των κλασικών αντιραντάρ έχουν έρθει σύγχρονες, μικρές και πρακτικές συσκευές που βασίζονται σε δεδομένα από online κοινότητες και εφαρμογές, προσφέροντας προειδοποιήσεις σε πραγματικό χρόνο για ατυχήματα, καθυστερήσεις, σταματημένα οχήματα και, φυσικά, ελέγχους ταχύτητας.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι συσκευές Co-Driver της εταιρείας Ooono που πωλούνται από την Amazon στην Γερμανία σε τιμές 25-50 ευρώ. To Co-Driver No1 είναι μια μικρή συσκευή που λειτουργεί με μπαταρία και συνδέεται μέσω Bluetooth με το κινητό.

Μέσα από την πλατφόρμα Blitzer.de, προειδοποιεί τον οδηγό με ηχητικά και φωτεινά σήματα κάθε φορά που πλησιάζει σε κάποιο σημείο που έχει δηλωθεί ως επικίνδυνο ή ως σημείο ελέγχου. To πιο εξελιγμένο Co-Driver No2 περιλαμβάνει επαναφορτιζόμενη μπαταρία και δυνατότητα σύνδεσης με Apple CarPlay και Android Auto, κάνοντάς τον πιο λειτουργικό στην καθημερινή χρήση.

Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά αντιραντάρ, αυτές οι συσκευές δεν επεμβαίνουν τεχνικά σε καμία λειτουργία του συστήματος ελέγχου ταχύτητας. Αντίθετα, αξιοποιούν δεδομένα (όχι μόνο ραντάρ, αλλά και κάμερες) που έχουν δηλωθεί από άλλους χρήστες – ένα μοντέλο που τις καθιστά νόμιμες σε πολλές χώρες.

Σημαντικό είναι να γνωρίζει κανείς ότι, αν και η κατοχή τέτοιων συσκευών επιτρέπεται, η χρήση τους κατά την οδήγηση για την αποφυγή ελέγχων ταχύτητας είναι παράνομη σε αρκετές χώρες. Επιτρέπεται πάντως η χρήση τους για ενημέρωση πριν την έναρξη της διαδρομής ή για γενικές ειδοποιήσεις κινδύνου.

Στη Γερμανία, για παράδειγμα, προβλέπεται πρόστιμο 75 ευρώ και ένας βαθμός στο σύστημα ποινών, σε περίπτωση ελέγχου. Επιτρέπεται όμως η χρήση τους για ενημέρωση πριν την αναχώρηση ή για ειδοποιήσεις γενικού χαρακτήρα.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!