Η Hyundai παρουσιάζει στην έκθεση του Λος Άντζελες το Crater Concept, ένα νέο πρωτότυπο που σχεδιάστηκε για να αποτελέσει τη βάση για ένα σκληροτράχηλο SUV στην κατηγορία των off-road.
Το τετραγωνισμένο αμάξωμα του Crater πατά σε τεράστιους τροχούς -σε βαθμό υπερβολής- που στις επίσημες εικόνες μοιάζουν να ξεπερνούν τις 50 ίντσες. Με τόσο μεγάλη διάσταση, το ύψος του αυτοκινήτου γίνεται τέτοιο που απαιτεί σχεδόν ακροβατικές κινήσεις για να μπει κανείς στο εσωτερικό, αλλά η απόσταση από το έδαφος, που μπορεί να φτάνει το 1 μέτρο, θα ικανοποιούσε αρκετούς φίλους του off-road.
Αναπτύχθηκε στο αμερικανικό τεχνικό κέντρο της εταιρείας στην Καλιφόρνια), κάτι που εξηγεί τη σχεδίαση και τις διαστάσεις που απευθύνονται κυρίως στο κοινό των ΗΠΑ. Η Hyundai δεν έχει ανακοινώσει επίσημα τεχνικά χαρακτηριστικά, αλλά είναι σαφές πως πρόκειται για αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Πιθανότατα βασίζεται σε υπάρχουσα πλατφόρμα όπως αυτή της Ioniq 5, όμως δεν αποκλείεται να εξελιχθεί κάτι νέο. Εξάλλου, η κορεατική φίρμα έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει και υβριδικά ή θερμικά σύνολα, αν το απαιτήσουν οι ανάγκες της αγοράς.
Σε κάθε περίπτωση, το Crater φαίνεται να έχει πολύ μεγαλύτερη ικανότητα κίνησης εκτός δρόμου από τις υφιστάμενες XRT εκδόσεις των Santa Cruz, Palisade και Ioniq 5. Το εσωτερικό του δείχνει καινοτόμο και εντελώς διαφορετικό από τα τρέχοντα μοντέλα παραγωγής, κάτι που ισχύει και για την εξωτερική σχεδίαση με έντονες γωνίες και σκληροτράχηλο στυλ.
Ωστόσο, παραμένει ασαφές αν ένα μοντέλο σαν το Crater μπορεί να σταθεί απέναντι σε καθιερωμένες off-road προτάσεις όπως τα Ford Bronco, Jeep Wrangler, Toyota Land Cruiser ή Mercedes G-Class. Σε αμερικανικά forum, αρκετοί σχολιάζουν ότι το Crater είναι περισσότερο ένα εντυπωσιακό κόνσεπτ με «σκληρό» look παρά ένα αληθινό εργαλείο εκτός δρόμου, αφού λείπουν ακόμα βασικά στοιχεία όπως πλαίσιο τύπου σκάλας ή δοκιμασμένα off-road μηχανικά μέρη.
Πάντως, η Hyundai διαθέτει τις υποδομές για να δοκιμάσει ένα τέτοιο αυτοκίνητο σοβαρά. Στο δοκιμαστικό της κέντρο στη Μοχάβε της Καλιφόρνια υπάρχει πίστα υψηλών ταχυτήτων, αλλά και πραγματικές off-road διαδρομές, όπου έχουν ήδη δοκιμαστεί και άλλες δημιουργίες της, όπως η Palisade.
Αν και η Crater παραμένει ακόμα μια σχεδιαστική μελέτη, είναι προφανές ότι η Hyundai εξετάζει σοβαρά την είσοδό της στην κατηγορία των αυθεντικών εκτός δρόμου SUV. Δεν υπάρχει προς το παρόν χρονοδιάγραμμα για την παραγωγή του μοντέλου, αλλά η παρουσίαση στο Λος Άντζελες και ο livestream αποκαλυπτηρίων δείχνουν πως το project προχωρά.
Αν τελικά η Hyundai προχωρήσει σε παραγωγή ενός μοντέλου με στοιχεία από την Crater, θα έχει τη δυνατότητα να ανταγωνιστεί σε μια αναπτυσσόμενη κατηγορία όπου ήδη κινούνται κατασκευαστές όπως η BMW και η Audi – έστω και σε επίπεδο σχεδιαστικών ιδεών.



