Στις 22 Νοεμβρίου 1900, η Mercedes παρουσίασε το 35 hp, το μοντέλο που έθεσε τα θεμέλια του σύγχρονου αυτοκινήτου και καθόρισε τη σχεδιαστική της ταυτότητα για τον επόμενο αιώνα.
Η σύγχρονη εποχή της αυτοκίνησης δεν ξεκίνησε με κάποιο φουτουριστικό σχέδιο ή ρηξικέλευθη τεχνολογία του 21ου αιώνα, αλλά με ένα τετράτροχο που παρουσιάστηκε πριν από 125 χρόνια.
Ήταν 22 Νοεμβρίου 1900, όταν η Daimler-Motoren-Gesellschaft ολοκλήρωσε στο Cannstatt της Γερμανίας το Mercedes 35 hp, κατόπιν παραγγελίας του Emil Jellinek.
Αυτό το αυτοκίνητο δεν ήταν μόνο τεχνικά προηγμένο για την εποχή του, αλλά αποτέλεσε το πρώτο αυτοκίνητο που απομακρύνθηκε πλήρως από την αρχιτεκτονική των ιππήλατων αμαξών.
Η κλασική μάσκα ψυγείου με τη μορφή κηρήθρας, που σήμερα επανερμηνεύεται στη νέα Mercedes GLC, έκανε τότε την πρώτη της εμφάνιση και αποτέλεσε το πρώτο σχεδιαστικό χαρακτηριστικό που συνδέθηκε με την εταιρική ταυτότητα της μάρκας.
Ο Jellinek, επιτυχημένος επιχειρηματίας και οδηγός αγώνων, απαίτησε από τον Wilhelm Maybach να εξελίξει ένα αυτοκίνητο που θα συνδύαζε επιδόσεις και ασφάλεια, μετά το θανατηφόρο ατύχημα του οδηγού Wilhelm Bauer στην ανάβαση Nice–La Turbie.
Ο Maybach ανταποκρίθηκε με μια εντελώς νέα προσέγγιση: χαμηλό κέντρο βάρους, μακρύ μεταξόνιο, φαρδύ μετατρόχιο, κεκλιμένη κολόνα τιμονιού, νέα εργονομία και το καινοτόμο ψυγείο τύπου κηρήθρας, που αποτέλεσε τεχνολογικό και αισθητικό ορόσημο.
Ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 5,9 λίτρων απέδιδε 35 ίππους στις 950 σ.α.λ., προσφέροντας εξαιρετικές επιδόσεις για τα δεδομένα της εποχής.
Το Mercedes 35 hp εξελίχθηκε για αγώνες, αλλά εξίσου κατάλληλο ήταν και για την καθημερινή μετακίνηση, κάτι που το κατέστησε ιδανικό για την εποχή.
Το ντεμπούτο του έγινε στη Νίκαια τον Μάρτιο του 1901, όπου κυριάρχησε στους αγώνες της Εβδομάδας Αγώνων, με κορυφαία στιγμή τη νίκη στη διαδρομή Νίκαια–Salon–Νίκαια (392 χλμ.) και στην ανάβαση της La Turbie. Εκεί το «Mercédès», όνομα εμπνευσμένο από την κόρη του Jellinek, εδραιώθηκε και επίσημα ως το σήμα των αυτοκινήτων της DMG.
Η ονομασία «Simplex» αντανακλούσε την έμφαση στην ευκολία χρήσης, χαρακτηριστικό επαναστατικό για την εποχή. Παράλληλα, το 1900, η DMG εξασφαλίζει οικόπεδο 185.000 τετραγωνικών μέτρων στο Untertürkheim – το οποίο εξελίχθηκε στη σημερινή κύρια μονάδα παραγωγής της Mercedes.
Η επιτυχία του 35 hp άνοιξε τον δρόμο για τα επόμενα μοντέλα, όπως τα Mercedes 12/16 hp και 8/11 hp, και ακολούθως για τη σειρά Simplex που παρουσιάστηκε το 1902. Ο Gottlieb Daimler είχε ήδη φύγει από τη ζωή τον Μάρτιο του 1900, όμως η τεχνολογική καινοτομία που έθεσε σε κίνηση συνέχισε να καθοδηγεί τη Mercedes έως σήμερα.
Η σχεδιαστική συνέχεια και η αναφορά στις ρίζες αποδεικνύονται ακόμη και σήμερα κρίσιμα στοιχεία στην ταυτότητα της μάρκας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η νέα GLC, που διατηρεί ζωντανό το στοιχείο της μάσκας τύπου κηρήθρας – μια σχεδιαστική λεπτομέρεια που από τεχνική λύση το 1900 εξελίχθηκε σε διαχρονικό σύμβολο.
Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...
Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά
Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς.Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.
Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.
Το caroto team σας ευχαριστεί!