Πριν απο μερικά χρόνια μάλλον θα προσπερνούσατε στα γρήγορα την επιλογή ενός Dacia. Τώρα, όμως, δείχνει περισσότερο επίκαιρη από ποτέ…
Κακά τα ψέματα αλλά σήμερα αγοράζει κανείς περισσότερο κινητήρα και λιγότερο αυτοκίνητο. Τι εννοώ; Το πρώτο μέλημα οποιουδήποτε είναι το πόσο καίει και κατά δεύτερο πόσο κοστίζει. Δύο προϋποθέσεις που πληρεί το αυτοκίνητο της δοκιμής μας με τον αποδοτικό πετρελαιοκινητήρα 1.5 dCi της Renault που στην προκειμένη περίπτωση αποδίδει 75 PS.
Ακόμη και στην πόλη η κατανάλωση δεν θα ξεπεράσει τα 5,5 lt/100 km ενώ μπορεί πέσει ακόμη περισσότερο με την επιλογή του προγράμματος Eco που εμπλέκει το start/stop και έχει πιο ήπια λειτουργία. Μην σας τρομάζουν τα 75 άλογα, φτάνουν και περισσεύουν για το ελαφρύ αμάξωμα του Sandero με γεμάτη και στρωτή λειτουργία και καλές επιδόσεις.
Εδώ βοηθά η έξυπνη κλιμάκωση του κιβωτίου με την σχετικά πιο μακριά 5η σχέση με τον επιλογέα να έχει καλή αίσθηση. Καλύτερο σε ακρίβεια θα μπορούσε να είναι το τιμόνι αλλά εκεί που το Sandero εντυπωσιάζει είναι η πολύ καλή απόσβεση της ανάρτησης ενώ στο όριο υπάρχουν κάποιες μικρές μετατοπίσεις του πίσω άξονα. Γενικότερα, πάντως, το μικρότερο μοντέλο της Dacia είναι ευκολοδήγητο, ασφαλές και πάνω απ’ όλα οικονομικό.
Ένα ακόμη μεγάλο του πλεονέκτημα είναι οι εξαιρετικοί χώροι που θα ικανοποιήσουν μια μικρή οικογένεια με χαμηλό προϋπολογισμό (όπως τα περισσότερα ελληνικά νοικοκυριά ελέω της οικονομικής κρίσης). Θα έλεγα πως είναι από τους κορυφαίους της κατηγορίας με καλούς χώρους για τους πίσω και τις αποσκευές.
Φυσικά, ένα αυτοκίνητο με πετρελαιοκινητήρα, όλα τα παραπάνω που αναφέραμε και τιμή από 11.390€ (με προσφορά εταιρίας + απόσυρση) θα πρέπει να κάνει εκπτώσεις στον τομέα της ποιότητας. Εντάξει, υπάρχουν σκληρά πλαστικά, ακάλυπτες λεπτομέρειες με “γυμνές” βίδες, το τιμόνι με την μέτρια σε ακρίβεια αίσθηση δεν ρυθμίζεται σε βάθος ενώ οι διακόπτες των παραθύρων είναι τοποθετημένοι άβολα στην κεντρική κονσόλα.
Αλλά όλα αυτά, εύκολα τα συγχωρείς μιας και στον εξοπλισμό (της πλουσιότερης έκδοσης Style, υπάρχει και η βασική Life δίχως σοβαρές ελλείψεις) υπάρχει μέχρι και Bluetooth, ηλεκτρικά παράθυρα κ.α. Αν με ρωτάτε ευθέως, ναι, το Dacia Sandero το συμπάθησα για δύο κυρίως λόγους: δεν καίει καύσιμο …ούτε και την τσέπη σου!
Dacia Sandero 1.5 dCi – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.461 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 76,0 x 80,5 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος | |||
Ισχύς | 55 kW (75 PS) / 4.000 rpm | |||
Ροπή | 200 Nm (20,4 kgm) / 1.750 rpm | |||
Τροφοδοσία | Common rail, υπερτροφοδοτούμενος | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 14,6 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 164 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 5,3 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 4,3 / 3,8 / 3,5 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 50 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 943 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 5 | |||
Εκπομπή CO2 | 99 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 5 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Dunlop Sport Blue Response, 185/65 R15 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με υδραυλική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4058x1733x1518 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1493/1476 mm | |||
Μεταξόνιο | 2589 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 320-1200 lt | |||
Απόβαρο | 1033 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 11.390€ (με απόσυρση+έκπτωση εταιρίας) |