Με το πρωτότυπο iX5 REx, η BMW ξαναβάζει στο τραπέζι μια παλιά ιδέα, προσαρμοσμένη στις ανάγκες της σύγχρονης ηλεκτροκίνησης.
Σε μια περίοδο όπου η έλλειψη φορτιστών συνεχίζει να αποτελεί τροχοπέδη για την ευρύτερη αποδοχή των ηλεκτρικών, η BMW στρέφεται σε μια γνώριμη τεχνολογία για να προσφέρει πρακτικές λύσεις. Το πρωτότυπο iX5 REx (Range Extender) επαναφέρει την ιδέα του βοηθητικού θερμικού κινητήρα, ο οποίος λειτουργεί ως γεννήτρια, επεκτείνοντας την αυτονομία του αυτοκινήτου έως και τα 1.000 χιλιόμετρα.
Το σύστημα έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την ZF και περιλαμβάνει πλανητικό σύστημα μετάδοσης, δίνοντας τη δυνατότητα είτε για φόρτιση της μπαταρίας είτε για παροχή πρόσθετης ισχύος στον ηλεκτροκινητήρα. Αν και η BMW είχε εφαρμόσει αντίστοιχη λογική στο i3 του 2013, η τότε πρόταση αποσύρθηκε λόγω των αντιδράσεων που είχε προκαλέσει το γεγονός ότι εμπλεκόταν κινητήρας εσωτερικής καύσης σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Σήμερα όμως, το τοπίο είναι διαφορετικό. Η καθυστέρηση στην ανάπτυξη υποδομών φόρτισης – ιδιαίτερα σε μεγάλες αγορές όπως οι ΗΠΑ και η Κίνα- οδηγεί σε αναθεώρηση της στρατηγικής. Το iX5 REx βασίζεται στην πλατφόρμα CLAR, ωστόσο ενσωματώνει τεχνολογικά στοιχεία από τη νέα «Neue Klasse», περιλαμβανομένης ηλεκτρικής αρχιτεκτονικής 800V και δυνατότητας υπερταχείας φόρτισης.
Μπορεί ακόμη να μην υπάρχει επίσημη ανακοίνωση για την παραγωγή, όμως όλα δείχνουν ότι η BMW προετοιμάζει το έδαφος για την παρουσίαση ενός νέου τύπου ηλεκτρικού αυτοκινήτου, πιο προσαρμοσμένου στις πραγματικές ανάγκες μετακίνησης. Η παραγωγή εκτιμάται πως θα ξεκινήσει το 2026, σηματοδοτώντας μια νέα κατεύθυνση στη στρατηγική της BMW για βιώσιμη, αλλά και πρακτική ηλεκτροκίνηση.
