NEA

BMW iM3: Έρχεται το πρώτο ηλεκτρικό «όπλο» της σειράς M

Η BMW ετοιμάζει την πιο ριζοσπαστική έκδοση της M3, με πλήρως ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, κορυφαίες επιδόσεις και βάρος που δύσκολα κρύβεται.

Η πρώτη ηλεκτρική Μ3, που αναμένεται να ονομάζεται iM3, θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα Neue Klasse και θα κυκλοφορήσει το 2027, χωρίς να αντικαταστήσει άμεσα τις θερμικές εκδόσεις αλλά να συνυπάρξει μαζί τους. Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, θα εξοπλίζεται με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες -έναν ανά τροχό- και η συνδυαστική ισχύς θα ξεπερνά τους 700 ίππους, ενώ γίνονται δοκιμές και για εκδόσεις άνω των 1.000 ίππων, ακόμη και έως 1.300, χωρίς να είναι σαφές αν αυτές θα περάσουν στην παραγωγή.

Τα πρώτα πρωτότυπα έχουν ήδη εντοπιστεί σε δημόσιους δρόμους και στην ευρύτερη περιοχή του Nürburgring. Οι αναλογίες του αμαξώματος παραπέμπουν σε καθαρόαιμο M μοντέλο: φαρδιά μετατρόχια, έντονες προεκτάσεις στα φτερά, χαμηλό ρύγχος, χαρακτηριστικά «νεφρά» και φωτιστικά σώματα με τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της BMW. Οι λεπτομέρειες παραπέμπουν σε ένα αυτοκίνητο με ξεκάθαρη οδηγική εστίαση, ακόμη και αν η αρχιτεκτονική του είναι εντελώς διαφορετική από την υπάρχουσα M3.

Το βάρος της iM3 είναι το μεγάλο ζητούμενο. Εκτιμάται ότι θα ξεπερνά κατά περίπου 465 κιλά την υπάρχουσα M3 με εξακύλινδρο θερμικό κινητήρα, κάτι που σημαίνει ότι θα φτάνει κοντά ή και πάνω από τους 2.200 κιλά. Για τον λόγο αυτό, η BMW έχει ήδη εξετάσει ενισχυμένα φρένα, ελαστικά υψηλών επιδόσεων Michelin Pilot Sport και πιθανώς διαθέσιμους προαιρετικά κάρμπον δίσκους.

Παρά την αύξηση στο βάρος, οι επιδόσεις αναμένονται εντυπωσιακές. Η άμεση απόκριση των τεσσάρων ηλεκτροκινητήρων και η δυνατότητα για πλήρως ελεγχόμενο torque vectoring υπόσχονται επιτάχυνση και δυναμικά χαρακτηριστικά που, σύμφωνα με τις δοκιμές, ξεπερνούν κάθε προηγούμενο M μοντέλο παραγωγής. Μάλιστα, σε εσωτερικούς κύκλους αναφέρεται ότι η iM3 μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και την επερχόμενη M5 σε επιδόσεις, τοποθετώντας τη στην κορυφή της σειράς M.

Η BMW δεν έχει ανακοινώσει επίσημα τεχνικά χαρακτηριστικά ή ημερομηνία αποκάλυψης, όμως το 2027 φαίνεται πως θα είναι η χρονιά-ορόσημο για τη μετάβαση της σειράς M στην εξηλεκτρισμένη εποχή. Το μεγάλο ερώτημα παραμένει η αίσθηση πίσω από το τιμόνι – εκεί όπου μέχρι σήμερα η M3 είχε τον δικό της, μοναδικό χαρακτήρα.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!