Μέχρι πριν από ελάχιστα χρόνια δεν υπήρχε κανένα ηλεκτρικό supermini που να μπορούσε να κοιτάξει στα μάτια τα συμβατικά μοντέλα της κατηγορίας. Η συνθήκη αυτή πλέον αλλάζει και το BYD Dolphin Surf αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της εξέλιξης των BEV.
Ένα πρώτο, αβίαστο συμπέρασμα που προκύπτει από την επαφή μας με το εν λόγω μοντέλο είναι πως, για μία ακόμα φορά, οι Κινέζοι φαίνεται πως έχουν διαβάσει καλά το μάθημά τους. Με το Dolphin Surf η BYD έρχεται να στοχεύσει στην καρδιά της κατηγορίας Β.
Και το κάνει έχοντας εξασφαλίσει όχι μόνο επαρκή αυτονομία ώστε να μην χρειάζεται κάθε δύο μέρες φόρτιση, αλλά συμπιέζοντας και το κόστος κτήσης σε επίπεδα άμεσα ανταγωνιστικά των συμβατικών/ θερμικών ανταγωνιστών του.
Βασισμένο στην BYD E-PLATFORM 3.0, το συνολικό μήκος του αυτοκινήτου υπολείπεται ένα εκατοστό για να φτάσει τα τέσσερα μέτρα. Όσο για το πλάτος και το ύψος του, κυμαίνονται αντίστοιχα στα 1,72 και 1,59 μέτρα αντίστοιχα. Νούμερα επαρκή για να χαρίσουν ένα πραγματικά άνετο -για τα δεδομένα του ανταγωνισμού- σαλόνι.
Οπτικά, ο σχεδιασμός του θα μπορούσε να χαρακτηριστεί επιθετικός, με βάση τις ακμές και τα νεύρα του αμαξώματος. Ενδεχομένως η αεροτομή να δείχνει λίγο υπερβολική, αναλογιστείτε όμως πως χρησιμεύει περισσότερο για να εξομαλύνει τη ροή του αέρα, περιορίζοντας την οπισθέλκουσα, παρά για να αυξάνει το downforce στον πίσω άξονα.
Οι πιο απλές εκδόσεις Active και Boost εφοδιάζονται με ένα σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη, απόδοσης 89 PS, εδώ όμως έχουμε την καλή, Comfort, με τους 157 ίππους. Αντίστοιχα, η χωρητικότητα του συσσωρευτή ξεκινάει από τα 30 kWh στην πρώτη έκδοση και ανεβαίνει στα 43,2 kWh (net) στις δύο επόμενες.
Ρίχνοντας μία ματιά στα της μπαταρίας, η BYD χρησιμοποιεί στην προκειμένη περίπτωση αυτό που αποκαλεί “Blade”. Πρόκειται για μια τεχνολογία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) η οποία εγγυάται μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, με κύκλο τουλάχιστον 5.000 φορτίσεων. Η ταχύτητα φόρτισης (11 kW AC/ 85 kW DC) δεν θα πούμε πως εντυπωσιάζει.
Ωστόσο, έχει γίνει αρκετά καλή δουλειά στο κομμάτι της διαχείρισης της ενέργειας, mε αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να προσφέρει με ευκολία 300+ km αυτονομίας σε μικτές συνθήκες ή αρκετά περισσότερο εντός πόλης. Μάλιστα, χάρη στην τεχνολογία V2L (Vehicle-to-Load), μπορεί να λειτουργήσει και αντίστροφα, ως ένα μεγάλο powerbank, προσφέροντας ρεύμα έως 3,3 kW σε οτιδήποτε μπορεί να χρειαστεί αυτή την ενέργεια.
Περνώντας στο εσωτερικό, το ταμπλό χαρακτηρίζεται από μία κομψότητα και μία μίνιμαλ αισθητική, στα γνωστά πρότυπα της BYD.
Πολλά από τα χρησιμοποιούμενα υλικά είναι κάπως σκληρά στην υφή, η χρήση όμως βίγκαν δέρματος δίνει επιπλέον πόντους στην όλη εικόνα. Αντίστοιχα και η ποιότητα συναρμογής δείχνει καλή.
Εντός κυριαρχούν δύο οθόνες, με καλή ευκρίνεια. Η μεν πρώτη, του πίνακα οργάνων, είναι 7” με ουδέτερα, κατανοητά γραφικά και επαρκές πλήθος πληροφοριών.
Η δεύτερη είναι μεγαλύτερη, στις 10,1” και μπορεί μέσω ενός ηλεκτρομηχανισμού να μεταβάλλει τη διάταξή της, καθέτως ή οριζοντίως, ανάλογα με τα γούστα του οδηγού.
Γενικά δείχνει γρήγορη στην αλληλεπίδραση, έχει κατανοητό μενού, συνδέεται ασύρματα με Apple CarPlay/ Android Auto και κατεβάζει αναβαθμίσεις over-the-air, καλύπτοντας όλες τις σύγχρονες ανάγκες.
Παρόλα αυτά, υστερεί ελαφρά στο user experience καθώς στην προσπάθειά τους οι Κινέζοι να προσφέρουν μεγάλο όγκο πληροφοριών και λειτουργιών, έχουν κάνει τα περισσότερα κουμπιά πολύ μικρά για να μπορεί κανείς να τα διαχειριστεί εύκολα.
Στο ταμπλό υπάρχει και μία σειρά από φυσικούς διακόπτες για ορισμένες βασικές λειτουργίες, οι οποίοι όμως αντίστοιχα δεν διακρίνονται για την σαφήνεια στη χρήση τους.
Αντίθετα, αυτό που άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις είναι η εργονομική θέση της βάσης ασύρματης φόρτισης τηλεφώνων. Και αν κάποιες συσκευές δεν υποστηρίζουν επαγωγικά αυτή τη λειτουργία, υπάρχουν πάντα θύρες USB A και C (η τελευταία με παροχή 60 W) για αυτή τη δουλειά.
Σε ο,τι αφορά στους προσφερόμενους χώρους, όπως αναφέραμε και στην αρχή, η καμπίνα των επιβατών είναι γενναιόδωρη, για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Τέσσερις ενήλικες μπορούν να μετακινηθούν αξιοπρεπέστατα αλλά μέχρι εκεί, καθώς η πίσω σειρά θέσεων δεν επιτρέπει τη μεταφορά πέμπτου ατόμου.
Τώρα για τον οδηγό, θα ρυθμίσει εύκολα τα πάντα στα μέτρα του, με επιπρόσθετο κέρδος το αναπαυτικό κάθισμα και την καλή περιμετρική ορατότητα.
Καλό είναι και το πορτμπαγκάζ, το οποίο διαθέτει επαρκέστατη χωρητικότητα 308 λίτρων και πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, έτσι ώστε να μπορεί να χωρέσει αρκετές αποσκευές. Αν μάλιστα ρίξει κανείς και τα πίσω καθίσματα, η συνολική χωρητικότητα ανεβαίνει στα 1.037 λίτρα.
Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα, η αίσθηση που αποκομίζει κανείς από το Dolphin Surf είναι αυτή ενός overall αξιοπρεπούς αυτοκινήτου. Το τιμόνι του κόβει πάρα πολύ (κύκλος στροφής 9,9 μέτρα) με αποτέλεσμα να μπορεί να ελίσσεται παντού. Για όσους μάλιστα χρειάζονται επιπρόσθετη βοήθεια, ένα σύστημα καμερών 360 μοιρών θα κάνει τα πράγματα ακόμα πιο εύκολα.
Οι αναρτήσεις είναι ρυθμισμένες με κύριο γνώμονα την άνεση. Ελαφρά μαλακές, δίνουν κάποιες κλίσεις στις στροφές αλλά όχι κάτι υπερβολικό. Γενικά καταφέρνουν να απορροφούν τις περισσότερες από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και χαρίζουν ικανοποιητική ποιότητα κύλισης. Ούτε αυτές, ούτε το τιμόνι θα εμπνεύσουν κάποιον να κινηθεί πιο σβέλτα.
Αυτό, ωστόσο, θα το κάνει το πρόγραμμα sport όπου, εφόσον επιλεχθεί, μεταβάλλει αισθητά την απόκριση του δεξιού πεντάλ και γενικά τη ζωντάνια του συνόλου. Σε κάθε περίπτωση ο οδηγός έχει άφθονη δύναμη, εφόσον ζητηθεί, ικανή να επιταχύνει τα 1.465 kg του αυτοκινήτου από στάση στα 100 km/h σε μόλις 9,1 sec.
Εναλλακτικά υπάρχουν τα προγράμματα Normal και Eco, καθώς και ένα ακόμα για ολισθηρό οδόστρωμα, τύπου Snow. Αν το ζητούμενο είναι η οικονομία, με προσεκτική οδήγηση (και με αραιή κίνηση) μπορεί κανείς να δει νούμερα που δεν θα ξεπερνάνε τα 11 kWh/ 100 km.
Ενδεικτικά, με σταθερή ταχύτητα 80 km/h σε ευθεία, η κατανάλωση είναι της τάξης των 6-7 kWh/ 100 km. Τι λείπει; Ίσως ένα σύστημα τύπου one pedal, μιας που παρότι το αυτοκίνητο διαθέτει δύο προγράμματα ανάκτησης ενέργειας, κανένα εξ αυτών δεν κόβει τόσο πολύ όσο έχουμε δει σε άλλα BEV.
Στο δια ταύτα, το BYD Dolphin Surf θα λέγαμε πως βρίσκεται κοντά σε μία χρυσή τομή για την κατηγορία των Supermini. Δεν υπάρχει κάποιος τομέας που να θεωρείται κορυφαίο -με εξαίρεση ίσως την ευελιξία- αλλά δεν υστερεί και πουθενά. Πόσο μάλλον, όταν συνυπολογίσει κανείς το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού και την πολύ καλή τιμή για αμιγώς ηλεκτρική πρόταση.
Διαβάστε περισσότερα για την BYD
| BYD Dolphin Surf 43.2 kWh 157 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
|---|---|---|---|---|
| ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ |
||||
| Τύπος, τροφοδοσία | Σύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη | |||
| Μέγιστη ισχύς, ροπή | 115 kW (156 PS), 220 Nm | |||
| Θέση | Στον εμπρός άξονα, εγκάρσια | |||
| Μπαταρία | Τεχνολογία Φωσφορικού λιθίου σιδήρου (LFP), αρχιτεκτονικής 400V με εγγύηση 8 έτη/ 200.000 km | |||
| Θέση | στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο | |||
| Χρόνος φόρτισης | Σε Wallbox 10-100% (11 kW): 5 ώρες Μέγιστη φόρτιση AC: 11 kW, μέγιστη ταχυφορτιστή DC: 85 kW σε 30 λεπτά 10→80% |
|||
| ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
| 0-100 km/h | 9,1 sec | |||
| Τελική ταχύτητα | 150 km/h | |||
| ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
| Εργοστασιακή WLTP, Μέση δοκιμής | 16,0 kWh/100 km, 14,0 kWh/100 km | |||
| Εργοστασιακή αυτονομία | 310 km (WLTP) | |||
| Χωρητικότητα μπαταρίας | 62 kWh (60,4 net) | |||
| Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 380-390 km | |||
| ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
| Προδιαγραφή | – | |||
| Εκπομπή CO2 | 0 g/km | |||
| ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
| Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
| Κιβώτιο | Αυτόματο 1 σχέσης | |||
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
| Εμπρός/πίσω | Γόνατα ΜacPherson / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
| ΦΡΕΝΑ | ||||
| Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι | |||
| ΤΡΟΧΟΙ | ||||
| Τύπος ελαστικών, διάσταση | Hankook iON ST AS, 185/55 R16 | |||
| ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
| Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
| ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
| Μήκος x πλάτος x ύψος | 3.990 × 1.720 × 1.590 mm | |||
| Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.500 mm / 1.483 mm | |||
| Μεταξόνιο | 2.500 mm | |||
| Χώρος αποσκευών | 308 lt (έως 1.037 lt) | |||
| Απόβαρο | 1.465 kg | |||
| Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: Από 22.290€ με electric bonus και επιδότηση Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 | ||||












