Αν σκέπτεστε να μπείτε στο κλαμπ των SUV-άκηδων και διαθέτετε κάτι παραπάνω από 20 χιλιάρικα, τότε στις επιλογές θα πρέπει οπωσδήποτε να συμπεριλάβετε και την πρόταση της Hyundai…
Είναι αυτό το νέο Tucson; Εδώ το «νέο» είναι σχετικό αφού ο διάδοχος του ix35 κυκλοφορεί στην υπόλοιπη Ευρώπη από πρόπερσι και στην χώρα μας επαναλανσάρεται από τον Όμιλο Βασιλάκη (το νέο επίσημο εισαγωγέα μοντέλων Hyundai-KIA). Έτσι, λοιπόν, το Tucson με την δυναμική και σύγχρονη σχεδίαση έρχεται με μία διετή καθυστέρηση, η οποία όμως δεν επηρεάζει σε κανένα σημείο την καθαυτή αξία του αυτοκινήτου. Ενός SUV που σε μήκος φτάνει κοντά τα τεσσεράμισι μέτρα με το σχετικά μεγάλο πλάτος του αμαξώματος να συμβάλει σε ένα αυτοκίνητο που δεν περνά απαρατήρητο από δίπλα σου.
Μάλιστα, το αυξημένο πλάτος σε συνδυασμό με το επίσης αυξημένο μεταξόνιο (πάντα σε σχέση με το ix35) διασφαλίζουν ένα μεγάλο και άνετο εσωτερικό για έως πέντε επιβάτες, με τους πίσω να έχουν περίσσεια αέρα για τα γόνατα και τα κεφάλια τους. Από την άλλη το πορτμπαγκάζ των 488 λίτρων χωρά αρκετά πράγματα, αν λάβει κανείς υπόψη του πως κάτω από το κάλυμμα του υπάρχει κανονική ρεζέρβα.
Ο διάκοσμος είναι καλαίσθητος και ποιοτικός (παρά τα σκληρά αλλά φινιρισμένα πλαστικά που επικρατούν στο μεγαλύτερο μέρος ταμπλό), με άνετα καθίσματα και υπεραρκετές θήκες για μικροαντικείμενα. Ο πίνακας οργάνων έχει μία κλασική αναλογική, αλλά ευανάγνωστη σχεδίαση που πλαισιώνεται από μία βολική οθόνη πολλαπλών ενδείξεων. Ιδιαίτερα εύχρηστη είναι η touch-screen 8’’ με πλήρη υποστήριξη σε επίπεδο πολυμέσων, όμορφο περιβάλλον και πλήρη διασύνδεση smartphone.
photos: nmarinopoulos
Το Tucson της δοκιμής μας εφοδιάζεται με τον γνωστό ντίζελ 1.7 CRDi των 115 ίππων που κινεί αγόγγυστά το αμάξωμα του περίπου ενάμιση τόνου προσφέροντας καλές επιδόσεις. Η λειτουργία του είναι ροπάτη και συγκεντρωτική χαμηλά (με 280 Nm από τις 1.250 σ.α.λ.), οπότε κατά την εκκίνηση και σε γλιστερή άσφαλτο αρκετά συχνά η πρόσφυσης των κινητήρων τροχών θα αναγκάσει την ένδειξη του traction να «αναβοσβήσει». Το Tucson είναι γενικά ένα καλοστημένο SUV που μόνο όταν το πιέσεις στο όριο θα δείξει την υποστροφική του τάση στις στροφές.
Η ανάρτηση λειτουργεί αποτελεσματικά στις ανωμαλίες προσφέροντας πολύ καλά επίπεδα άνεσης, ενώ στις υψηλότερες ταχύτητες η ποιότητα κύλισης είναι επίσης καλή με την εξίσου μελετημένη ηχομόνωση να διασφαλιζει μία ήσυχη καμπινα. Σε μεικτές συνθήκες κίνησης η κατανάλωση κυμαίνεται γύρω στα 7,0-7,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ αυτό που θα ήθελα θα ήταν λίγο χαμηλότερη κατανάλωση εντός πόλεως και μια λιγότερο ευαίσθητη λειτουργία του ABS για καλύτερη αποτελεσματικότητα των φρένων (εδώ ίσως και να φταίνε τα κάπως ταλαιπωρημένα λάστιχα).
Εν κατακλείδι το Hyundai Tucson αποτελεί μία τίμια πρόταση στην κατηγορία των SUV που τοποθετείται στις πιο συμφέρουσες επιλογές για έναν οικογενειάρχη που έχει να καταβάλλει από 21.990€ (από 25.990€ υπάρχει το ισχυρότερο 1.7D με 141 άλογα και στάνταρ αυτόματο διπλόδισκο κιβώτιο 7-DCT, το φτηνότερο ατμοσφαιρικό βενζινοκίνητο στα 1.600 κ.εκ. με 132 ίππους κοστίζει από 19.390€) σε συνδυασμό με ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού και 5 χρόνια εγγύησης για μία από τις πιο αξιόπιστες μάρκες της αγοράς.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HYUNDAI
Hyundai Tucson 1.7 CRDi (115 PS) – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.685 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 77,2 x 90,0 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | τετρακύλινδρος σε σειρά/κατά τον εγκάρσιο άξονα | |||
Ισχύς | 85 kW (115 PS) / 4.000 rpm | |||
Ροπή | 280 Nm (28,5 kgm) / 1.250-2.500 rpm | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 13,7 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 176 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 7,3 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 5,4 / 4,6 / 4,2 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 62 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 849 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 119 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 6 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson / Πολλαπλοί σύνδεσμοι | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Hankook Ventus Prime2, 225/60 R17 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.475 x 1.850 x 1.620 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.608/1.620 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.670 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 488-1.478 lt | |||
Απόβαρο | 1.500 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 21.990€ |