ΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Πετρέλαιο θέρμανσης αντί κίνησης; Προσοχή!

red-oil-heating

Σε τι διαφέρει το πετρέλαιο θέρμανσης από το κίνησης; Ποιες είναι οι βλάβες που προκαλούνται από την χρήση πετρελαίου θέρμανσης στους σύγχρονους πετρελαιοκινητήρες; Πόσο επιβαρύνεται το περιβάλλον;

automotive-heating-oil-properties-Σε τι διαφέρει το πετρέλαιο κίνησης από το θέρμανσης;
-Ουσιαστικά το πετρέλαιο θέρμανσης είναι τεχνητά χρωματισμένο και για αυτό είναι εφικτός ο αποχρωματισμός και η νοθεία του με το ακριβότερο πετρέλαιο κίνησης. Το «κόκκινο» πετρέλαιο θέρμανσης είναι το λιγότερο επιβαρυμένο με φόρους υγρό καύσιμο και για αυτό το κόστος του κυμαίνεται στα 0,80-0,90 €/lt. To «πράσινο» πετρέλαιο κίνησης κυμαίνεται στα 1,40 – 1,50 €/lt. Πρακτικά οι διαφορές ανάμεσα στους δύο τύπους καυσίμου εντοπίζονται στον μεγαλύτερο αριθμό κετανίων του κίνησης (50-55 έναντι ~40 του θέρμανσης), στο ιξώδες (πιο λεπτόρρευστο είναι το κίνησης) και στη περιεκτικότητα σε θείο. Οι τρείς παραπάνω διαφορές είναι οι βασικότερες και σε αυτές οφείλονται διάφορα προβλήματα κατά την καύση θέρμανσης σε σύγχρονο πετρελαιοκινητήρα.

destroyed-trap-diesel-Πόσο επικίνδυνη είναι η χρήση του στους σύγχρονους πετρελαιοκινητήρες;
Όταν μιλάμε για σύγχρονους πετρελαιοκινητήρες αναφερόμαστε στους τεχνολογίας common rail με σύστημα υψηλής πίεσης και πολύ περισσότερο σε όσους πληρούν τις προδιαγραφές Euro5. Σε αυτού του τύπου πετρελαιοκινητήρων η χρήση πετρελαίου θέρμανσης ή ακόμη και μίγμα πετρελαίου κίνησης με θέρμανσης βραχυπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα είναι σίγουρο πως θα αποδειχτεί μοιραία για διάφορα εξαρτήματα. Πρώτα και ακριβότερα είναι τα μπεκ και η αντλία υψηλής πίεσης (τρόμπα) που σταδιακά καταστρέφονται λόγω της μειωμένης λιπαντικής ικανότητας του πετρελαίου θέρμανσης.

Από την άλλη επιβαρύνεται σημαντικά το φίλτρο παρακράτησης σωματιδίων (DPF) που φράζει πολύ πιο γρήγορα και αναγκάζεται σε συνεχείς και πιο τακτικές αναγεννήσεις. Κάτι τέτοιο επιφέρει την μόνιμη ζημιά του και κατ’ επέκταση την αχρήστευσή του σε ότι αφορά τις καθαριστικές του ιδιότητες. Επίσης τα κατάλοιπα επιβαρύνουν σημαντικά και την εισαγωγή του κινητήρα μέσω του συστήματος επανακυκλοφορίας των καυσαερίων (EGR). Τέλος, αφού κάποιο ποσοστό καυσίμου περνάει στα λάδια του κινητήρα κατά την αναγέννηση του DPF επιβαρύνεται σημαντικά η λίπανση του κινητήρα-τουρμπίνας με άμεσες συνέπειες στον κύκλο ζωής των εξαρτημάτων, σύμφωνα με την τεχνική διεύθυνση των Honda και Mitsubishi.

-Ωστόσο, μπορεί ένας κινητήρας να καταναλώσει πετρέλαιο θέρμανσης;
-Καταρχήν να ξεκαθαρίσουμε πως κάτι τέτοιο είναι παράνομο. Από τεχνικής πλευράς είναι ευρέως γνωστό πως τα πετρελαιοκίνητα οχήματα παλαιότερης τεχνολογίας με έμμεσο ψεκασμό με προθάλαμο ή στροφιλοθάλαμο (ειδικά τα αγροτικά, γεωργικά οχήματα κ.α.) μπορούν να κινούνται με θέρμανσης έχοντας ωστόσο μακροχρόνιες επιπτώσεις σχετικά με την αξιοπιστία τους. Με λίγα λόγια οι επιπτώσεις είναι μικρότερες από ότι στους σύγχρονους πετρελαιοκινητήρες αλλά όπως είπαμε η χρήση του είναι παράνομη και ιδιαίτερα επιβαρυντική για το περιβάλλον.

-Πως γίνεται αντιληπτή η χρήση πετρελαίου θέρμανσης;
-Η χρήση πετρελαίου θέρμανσης αντί κίνησης γίνεται εύκολα αντιληπτή από τον έλεγχο καυσαερίων και ελεγκτικά όργανα έχουν αρκετές φορές συλλάβει επί το  πλείστον επαγγελματικά οχήματα ανεφοδιασμένα με «κόκκινο» πετρέλαιο ή με διπλά ντεπόζιτα. Βέβαια, υπάρχουν και περιπτώσεις όπου ο οδηγός μπορεί εν άγνοια του να ανεφοδιάσει το όχημα του με το φτηνότερο πετρέλαιο θέρμανσης και να το πληρώσει για κίνησης! Εδώ πρόκειται καθαρά για κερδοσκοπία του πρατηριούχου.

-Πόσο επιβαρύνεται το περιβάλλον;
-Από περιβαλλοντικής άποψης η χρήση πετρελαίου θέρμανσης είναι ιδιαίτερα επιβαρυντική αφού η περιεκτικότητα σε θείο κυμαίνεται σε περίπου 1.000 ppm όταν στο πετρέλαιο κίνησης είναι μόλις 10 ppm. Το πετρέλαιο ναυτιλίας έχει περίπου 10.000 ppm. Σημειώστε πως σχετικά με το θέμα της πετρελαιοκίνησης στην Αθήνα-Θεσσαλονίκη φαίνεται πως η ποιότητα καυσίμου βελτιώνεται (η υγρασία όμως είναι ένα θέμα που παραμένει και προκαλεί οξείδωση σε τρόμπα και μπεκ) αφού μέσα σε δύο περίπου χρόνια η ποσότητα του θείου μειώθηκε σε 10 ppm (από 350). Ποια είναι η άποψη μου; «Πράσινο φως» για την πετρελαιοκίνηση σε οχήματα όμως μόνο που πληρούν τις προδιαγραφές Euro5, με τακτικούς ελέγχους (πιο τακτικά σε ΚΤΕΟ, αυθόρμητοι έλεγχοι από κινητά συνεργεία στους δρόμους κ.α.) σε ότι αφορά την σωστή λειτουργία των φίλτρων κ.α.

Ερωτήσεις: α) Για να μην ρίχνουμε όλο το φταίξιμο στο αυτοκίνητο, οι λέβητες θέρμανσης δεν θα πρέπει να συνδυάζονται με κάποιου είδους φίλτρα παρακράτησης; β) δεν θα πρέπει η κυβέρνηση στο ενεργειακό της πλάνο να συμπεριλάβει μέτρο απόσυρσης απαρχαιωμένων μονάδων θέρμανσης με νέους πιο οικονομικούς και «καθαρούς; γ) γιατί το πετρέλαιο θέρμανσης να μην έχει χαμηλότερη περιεκτικότητα σε θείο;

petrelaio-thermansis-Η ύπαρξη του κόκκινου πετρελαίου συμβάλλει στο λαθρεμπόριο;
-Φυσικά. Άλλες χώρες που στο παρελθόν χρησιμοποιούσαν χρωματισμένο πετρέλαιο είχαν έντονα προβλήματα λαθρεμπορίας και παράνομης χρήσης πετρελαίου με τεράστιες απώλειες εσόδων για το κράτος. Ας μην ξεχνάμε πως με πετρέλαιο δεν κινούνται μόνο οχήματα αλλά και πλοία. Η παράνομη και ανεξέλεγκτη χρήση πετρελαίου θέρμανσης αποδεικνύεται από το γεγονός και μόνο πως στη χώρα μας με βαρύ χειμώνα για περίπου 2-3 μήνες καταναλώνονται περίπου 5 εκατομμύρια τόνοι! Η διάθεση του κόκκινου είναι για συγκεκριμένη περίοδο και τον Απρίλιο (λίγο πριν την λήξη) παρατηρείται αύξηση της κατανάλωσης!

-Θα εξισωθεί ο φόρος ανάμεσα στα δύο καύσιμα;
Στην εποχή του μνημονίου όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά καθώς κυβέρνηση επανεξετάζει την επιβολή του εν λόγω μέτρου το φθινόπωρο του 2011, κυρίως λόγω των υψηλών τιμών του πετρελαίου διεθνώς. Σημειώνεται ότι το υπουργείο υπολογίζει σε έσοδα τουλάχιστον 800 εκατ. ευρώ από την εξίσωση της φορολογίας στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης, από τα οποία περίπου 400 εκατ. ευρώ θα δοθούν στις αδύναμες εισοδηματικά ομάδες του πληθυσμού, με τη μορφή επιδόματος θέρμανσης.

Το σίγουρο είναι πως οποιαδήποτε χρήση του κόκκινου πετρελαίου πέρα για τον σκοπό που προορίζεται δεν θα έχει πια νόημα. Όσο σίγουρο πάντως είναι πως αν ισχύσει η εξίσωση στην εποχή του μνημονίου τα ελληνικά νοικοκυριά θα επιβαρυνθούν ακόμη περισσότερο. Σύμφωνα με τον ΟΒΕ η εξαγγελία ότι θα δίνονται επιδόματα θέρμανσης με εισοδηματικά και γεωγραφικά κριτήρια, σε αντίβαρο της εξίσωσης του φόρου, αποτελεί παραπλανητική κίνηση για την αποδοχή της νέας αύξησης των φόρων κατά την ΟΒΕ και τονίζει ότι δεν είναι δυνατόν ένα τόσο σοβαρό κοινωνικό και οικονομικό πρόβλημα να λύνεται με επιδοματική πολιτική.

Σέρρες: Συνελήφθη οδηγός του ΚΤΕΛ για νοθεία στα καύσιμα
Στη σύλληψη Σερραίου οδηγού της υπεραστικής γραμμής ΚΤΕΛ Σερρών – Θεσσαλονίκης, οδηγήθηκαν σήμερα άνδρες της υπηρεσίας Ειδικών Ελέγχων (πρώην ΣΔΟΕ), όταν μετά από έρευνα που έγινε στο λεωφορείο που οδηγούσε αποκαλύφθηκε ότι ο οδηγός είχε νοθεύσει τα καύσιμα του λεωφορείου. Σύμφωνα με τον διευθυντή της υπηρεσίας Ε.Ε. Κεντρικής Μακεδονίας, Δημήτρη Μαυρίδη, κατά την έρευνα που έγινε στα υπεραστικά ΚΤΕΛ του σταθμού «Μακεδονία» στη Θεσσαλονίκη, διαπιστώθηκε ότι το λεωφορείο είχε δύο ρεζερβουάρ υγρών καυσίμων, το δεύτερο μάλιστα είχε -όπως επισημαίνει ο κ. Μαυρίδης- «περίτεχνα καλυμμένο το στόμιό του ώστε να μην είναι εύκολος ο έλεγχος». Από τη δειγματοληψία διαπιστώθηκε ότι ο οδηγός χρησιμοποίησε για τις μετακινήσεις του «κόκκινο» πετρέλαιο θέρμανσης. Αμέσως ενημερώθηκε ο εισαγγελέας Θεσσαλονίκης, ο οποίος διέταξε τη σύλληψη του Σερραίου οδηγού με την κατηγορία της λαθρεμπορίας.

Πηγή: ΑΠΕ

Ερώτηση: Ο πρατηριούχος που ανεφοδίαζε το λεωφορείο με πετρέλαιο θέρμανσης δεν φέρει καμίας νομικής ευθύνης ως γνώστης για το τι προβλέπει η νομοθεσία;

Πετρέλαιο θέρμανσης αντί για κίνησης
Πετρέλαιο θέρμανσης, αντί για κίνησης που είναι ακριβότερο, χρησιμοποιούσαν ως καύσιμο 4 από τα 16 φορτηγά που δουλεύουν στα εργοτάξια του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας και ελέγχθηκαν χθες από κλιμάκιο του ΣΔΟΕ. Το γεγονός επιβεβαίωσε με ανακοίνωσή της η κοινοπραξία «Μορέας», διευκρινίζοντας ότι τα φορτηγά στα οποία διαπιστώθηκαν παρατυπίες δεν ανήκουν στην εταιρεία, αλλά σε υπεργολάβους που συμμετέχουν σε τμήματα των έργων.

Πηγή: enet.gr

Σχόλιο: Ένα στα τέσσερα φορτηγά λειτουργούσε με πετρέλαιο θέρμανσης, ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί στον τομέα των οχημάτων βαρέως τύπου αφού είναι κοινό μυστικό πως ένα μεγάλο ποσοστό φορτηγών καταναλώνουν κόκκινο πετρέλαιο. Η κατάσταση κάπως βελτιώνεται με τους πιο τακτικούς ελέγχους…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

  1. Κολοκύθια τούμπανα!

    Η μόνη διαφορα στο κινησης και θερμανσηςείναι η χρωστική που μπαίνει μετα την διύληση για να ξεχωρίζουν!

    Ο κινητηρας δεν παθαίνει απολύτως τίποτα!!!! Όποιος θέλει μπορεί να βάλει ακόμα και σπορέλαιο φαγητου και θα δουλευει μια χαρά!!!

    Όλα γινονται για τα “φραγκα” στο κρατος παρια του ελλαδισταν όπου φορολογία έχει γινει αυτοσκοπός!!!

  2. Ευχαριστώ για την απάντηση.
    Είχα διαβάσει οτι τα εξοπλισμένα με DPF θέλουν ειδικών προδιαγραφών λάδι (low SAPS: Sulphated Ash, High HTHS: High temperature / High shear κλπ) και το είχα συνδέσει με τον επιπρόσθετο ψεκασμό στη διαδικασία της αναγέννησης του DPF και το πρόσθετο υγρό αυτού.
    Πίστευα όμως οτι “…καυσαέριο περνά στα λάδια…” όπως σε κάθε κινητήρα αντί για “…καύσιμο περνά στα λάδια…” Σε κάθε περίπτωση βέβαια η σύσταση αυτού που περνάει στο λάδι κατά την αναγέννηση του DPF θα είναι διαφορετική από αυτή της κανονικής λειτουργίας.

  3. Ωραίο άρθρο! Συμπληρώνω οτι:

    Ακόμα και αν εξομοιωθούν οι φόροι στα κίνησης/θέρμανσης δεν θα εξομοιωθούν με το μαύρο / μπλε πετρέλαιο της ναυτιλίας οπότε η νοθεία-λαθρεμπόριο του μέλλοντος θα γίνεται με το ακόμα χειρότερο πετρέλαιο ναυτιλίας.
    Ο αποχρωματισμός και του πετρελαίου θέρμανσης και του πετρελαίου ναυτιλίας δίνει ένα πιό καθαρό χρωματικά πετρέλαιο από αυτό της κίνησης οπότε το κριτήριο χρώματος δεν είναι κριτήριο ποιότητας.

    Η μείωση από τα 350ppm στα 10ppm έγινε σε δύο στάδια. Το 2005 πήγε από τα 350ppm στα 50ppm (EURO4) και το 2009 από τα 50ppm στο 10ppm (EURO5). Οπότε ακόμα και τα EURO 0/1/2/3/4 με το σημερινά καύσιμα είναι πιο καθαρά απότι είχαν αρχικά σχεδιαστεί να είναι. Αντίθετα τα EURO5 βελτιστοποιημένα στο υψηλών προδιαγραφών καύσιμο είναι “υπερευαίσθητα” (σχετικά με τα παλιότερα) σε νοθευμένο καύσιμο.

    Κατά την άποψή μου δεν υπάρχει λόγος διαφοροποίησης στον έλεγχο των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, ούτως η άλλως ένα μπουκωμένο DPF θα οδηγήσει υποχρεωτικά και άμεσα στο συνεργείο. Νόημα έχει μόνο ο έλεγχος της νοθείας των καυσίμων και είναι το Α και το Ω της ρύπανσης από πετρελαιοκίνητα οχήματα.

    “…ποσοστό καυσίμου περνάει στα λάδια του κινητήρα κατά την αναγέννηση του DPF…” Δεν έχω κάτι τέτοιο υπόψη μου. Κάποια πηγή;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!