ΔΟΚΙΜΕΣ

Ford Fiesta ST [test drive]

Ford Fiesta ST caroto test drive 2014 (2)

Θυμάστε το… θρυλικό Ford Focus RS που πριν από μερικά χρόνια είχε ταράξει τα νερά της αυτοκίνησης κερδίζοντας το χαρακτηρισμό «αγωνιστικό δρόμου»;

Ε, στην περίπτωση του Fiesta ST οι άνθρωποι της Ford έκαναν και πάλι το θαύμα τους! Φυσικά δεν συγκρίνεται το Focus RS με το Fiesta ST (το πρώτο ήταν… καθαρόαιμο supercar!), όμως σε μια εποχή που τα σπορ μοντέλα αποτελούν είδος προς εξαφάνιση το νέο μικρό μοιάζει με όαση στην έρημο… Ναι, εντάξει, υπάρχουν κι άλλες σπορ εκδόσεις μικρών αυτοκινήτων σήμερα (Peugeot 208 GTi κ.ά.), όμως το Fiesta είναι αυτό που χαρίζει την πιο «αυθεντική» οδηγική εμπειρία!

Και μόνο που το κοιτάζεις, καταλαβαίνεις ότι δεν είναι το καλό παιδί της γειτονιάς. Προφυλακτήρες που φτάνουν πολύ χαμηλά, κυψελωτή μάσκα, φουσκωμένα πλαϊνά κι εντυπωσιακές ζάντες 17 ιντσών δεν έχουν πολλά μικρά αυτοκίνητα σήμερα. Κι όταν μπεις στο εσωτερικό, τα υπέροχα καθίσματα τύπου μπάκετ της Recaro, τα αλουμινένια πεντάλ και το τιμόνι με την παχιά στεφάνη και το σηματάκι «ST» επιβεβαιώνουν ότι αυτή είναι μια πολύ ξεχωριστή έκδοση του Fiesta.

Αν μέχρι τώρα δεν έχετε ήδη ρίξει μια ματιά στον πίνακα τεχνικών χαρακτηριστικών, μάλλον αργήσαμε να σας καθησυχάσουμε: το Fiesta ST ΔΕΝ έχει δίλιτρο κινητήρα, όπως το παλιό ST, αλλά ένα εκπληκτικό σύνολο 1.6 EcoBoost! Το μοτέρ αυτό είναι «θεϊκό» από κάθε άποψη! Αποδίδει 182 PS στις 5.700 rpm, έχει μέγιστη ροπή 240 Nm από τις 1.600 rpm και χάρη στη λειτουργία overboost σου δίνει έξτρα ώθηση την στιγμή που την χρειάζεσαι. Οι επιδόσεις (0-100 km/h σε 6,9 sec. Τελική ταχύτητα 220 km/h) λένε μόνο τη μισή αλήθεια.

photos: gkaragiorgakis

Η άλλη μισή είναι αυτό που μπορούμε μόνο να σας περιγράψουμε: έντονη επιτάχυνση, από τις 2.000 rpm μέχρι τον κόφτη και ήχος εθιστικός (λόγω και της κατασκευής αντηχείου πίσω από το ταμπλό). Και το κερασάκι στην τούρτα είναι η χαμηλή, για αυτοκίνητο τέτοιων επιδόσεων, κατανάλωση (5,9 lt/100 km σε μικτές συνθήκες) και οι ανάλογα περιορισμένες εκπομπές ρύπων 138 g/km. Για να πούμε την αμαρτία μας, στη δοκιμή μας δεν καταφέρναμε να ρίχνουμε την κατανάλωση πολύ κάτω από τα 10 lt/100 km καθώς μας ήταν αδύνατο να αντισταθούμε στις προκλητικές σπορ σειρήνες του ST!

Το φοβερό με αυτό το αυτοκίνητο είναι ότι πρόκειται για μια καλοστημένη ορχήστρα. Μπορεί ο κινητήρας να είναι το πρώτο βιολί, αλλά με αυτόν συνδυάζονται αρμονικά το εξαιρετικό και γρήγορο τιμόνι, ο πάντα πρόθυμος επιλογέας των ταχυτήτων, τα καθίσματα που προσφέρουν άψογη στήριξη και η σφιχτή και χαμηλωμένη κατά 1,5 cm ανάρτηση. Η τελευταία αποτελεί το μοναδικό στοιχείο που θα μπορούσαμε (με πολύ προσπάθεια και οριακά επιχειρήματα) να χρησιμοποιήσουμε εναντίων του ST. Όμως ποιος πραγματικός οδηγός θα ήθελε πιο μαλακή ανάρτηση σε ένα αυτοκίνητο που δημιουργήθηκε για να υλοποιεί οδηγικά όνειρα;

Συγχωρέστε τον ενθουσιασμό μας… Δεν οδηγούμε συχνά πλέον τόσο ευχάριστα και… «ξεσηκωτικά» αυτοκίνητα. Άσε που το Fiesta ST κατάφερε, με τον τρόπο που φθάνει η άφθονη ροπή στους εμπρός τροχούς, να μας μπερδέψει και να πιστεύουμε ότι έχει μπλοκέ διαφορικό. Στην πραγματικότητα εφοδιάζεται με ένα ηλεκτρονικό σύστημα που ονομάζεται «Torque Vectoring» κι αποτρέπει το σπινάρισμα των τροχών στην έξοδο της στροφής. Στο ίδιο σπορ πνεύμα είναι και το ESP το οποίο απενεργοποιείται μερικώς ή πλήρως, ανάλογα με τις απαιτήσεις και τις ικανότητες του οδηγού.

Δεν σας το κρύβουμε… Κάποιες δοκιμές τις απολαμβάνουμε περισσότερο από άλλες κι εδώ έχουμε αυτήν ακριβώς την περίπτωση. Τα 20.320 ευρώ που κοστίζει το Ford Fiesta ST δεν είναι πολλά γι’ αυτούς που ξέρουν και μπορούν να αποκτήσουν το πιο απολαυστικό σούπερ μίνι της αγοράς!

Ford Fiesta ST  – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.596 cc
Διάμετρος x διαδρομή 79,5 x 81,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 134 kW (182 PS) / 5.700 rpm
Ροπή 240 Nm (24,5 kgm) / 1.6000-5.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,9 sec
Τελική ταχύτητα 220 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 9,7 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,9 / 5,9 / 4,8 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 42 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 433 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 138 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Potenza, 205/40 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3975 x 1709 x 1456 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1492/1481 mm
Μεταξόνιο 2489 mm
Χώρος αποσκευών 290-960 lt
Απόβαρο 1163 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 20.320€ (18.974€ με όφελος απόσυρσης και προωθητική ενέργεια)

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!