ΔΟΚΙΜΕΣ

Ford Mondeo 1.6 TDCi vs Volkswagen Passat 1.6 TDI [test drive]

Ford Mondeo TDCi vs VW Passat TDI caroto test drive 2015 (3)

Ακούγεται σαν αιώνιο ντέρμπι με το ολοκαίνουργιο Mondeo να έρχεται μετά από δύο χρόνια και στην Ευρώπη για να ανακόψει την φόρα του νέου Passat. Θα μπορέσει;

Ναι, μου άρεσαν πολύ περισσότερο και ταιριάζουν περισσότερο στο προφίλ και των δύο οικογενειακών μοντέλων. Τόσο το Passat με τον 1.4 ACT των 150 PS, όσο και το Mondeo 1.5 Ecoboost, είναι δύο εξαιρετικά αυτοκίνητα που κινούνται από δύο καταπληκτικούς κινητήρες, όπως είχαμε γράψει στις σχετικές μας δοκιμές. Ωστόσο, το πρόσταγμα της αγοράς είναι το ντίζελ, πόσω μάλλον αν σκοπεύετε με να αποκτήσετε ένα από τα δύο μοντέλα του συγκριτικού μας και να διανύετε π.χ. πάνω από 25.000-30.000 km τον χρόνο.

Το Ford Mondeo είναι το πιο φρέσκο και προφανώς το πιο μπάνικο σε όψη, χάρη στην αλά Aston Martin μάσκα και τα στενόμακρα φωτιστικά σώματα. Το αμάξωμα του δείχνει πιο εντυπωσιακό με το πιο έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ και την πίσω οροφή να σβήνει μαζί με την τελευταία πόρτα ως hatch που είναι. Πάντως, και το Passat δεν πάει πίσω με τη νέα χαρακτηριστική μάσκα που μοιάζει σα να αποτελεί συνέχεια των προβολέων. Το φαρδύ αμάξωμα προσδίδει μία μεγαλοπρέπεια στο Passat, η οποία γίνεται πιο έντονη στο Mondeo που είναι μεγαλύτερο σε όλες του τις διαστάσεις.

Αν και θα περίμενε κανείς το Ford να έχει τους μεγαλύτερους χώρους, το Volkswagen Passat προσφέρει ελαφρώς καλύτερους για τους πίσω επιβάτες. Το ίδιο ισχύει και για το χώρο αποσκευών με του Passat να προσφέρει 36 lt περισσότερα, αλλά εκείνο του Mondeo είναι πολύ πιο πρακτικό χάρη στο τεράστιο hatch άνοιγμα (σ.σ. στην έκδοση της δοκιμής μας η πόρτα ήταν ηλεκτροκίνητη) σε αντίθεση με το σεντάν του Passat. Θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε πάντως πως οι χωροταξικές διαφορές είναι μικρές, καθώς πρόκειται για δύο πραγματικά ευρύχωρα οικογενειακά που καλύπτουν και με το παραπάνω τις μεταφορικές ανάγκες.

Συνεχίζοντας με υποκειμενικά κριτήρια η σχεδίαση του ταμπλό είναι κομψή και σύγχρονη και στα δύο μοντέλα με οθόνες αφής και υπεραρκετές θήκες για μικροαντικείμενα και ποτηροθήκες στην κεντρική κονσόλα. Μάλιστα, το Mondeo διαθέτει φουλ ψηφιακό πίνακα προσφέροντας μεγάλο όγκο πληροφοριών με εντυπωσιακά γραφικά. Η οθόνη αφής 8’’ είναι μεγαλύτερη σε περιβάλλον Windows, αλλά παρουσιάζει μία μικρή απόκριση σε σχέση με την αντίστοιχη τω 6,5’’ του Passat. Το τελευταίο έχει ένα αταίριαστο κατά την άποψή μου, αναλογικό ρολόι στο μέσο του ταμπλό, που σε ορισμένα σημεία δείχνει να είναι ελαφρώς ποιοτικότερο. Το τιμόνι είναι ελαφρώς «κοφτό» στην κατωφέρεια του, ενώ και τα δύο μοντέλα έχουν ηλεκτρικό χειρόφρενο.

photos: nmarinopoulos

Από την θέση οδήγησης, στο Passat νιώθεις πιο άνετα καθώς η μεγαλύτερη κλίση στις ακριανές κολόνες του αμαξώματος του Mondeo περιορίζουν ελαφρώς το οπτικό πεδίο. Πάντως, θα βολευτείς άνετα και στις δύο περιπτώσεις χάρη στις πολλαπλές ρυθμίσεις τιμονιού/καθισμάτων. Και στα δύο μοντέλα οι δύο 1.600άρηδες κινητήρες παίρνουν μπροστά από μπουτόν. Κάτω από το καπό του Passat υπάρχει ο νέας γενιάς TDI με 120 PS, ενώ στο Mondeo συναντάμε ένα πιο ώριμο οκταβάλβιδο σύνολο με 115 PS (προς τα τέλη του έτους έρχεται νέος 1.5 TDCi από το Focus).

Ως νεότερης τεχνολογίας ο ντίζελ του Passat καταφέρνει να είναι ελαφρώς πιο ήσυχος και πιο στρωτός στην λειτουργία του προσφέροντας και καλύτερες ρεπρίζ, αναλογικά με το ελαφρώς βαρύτερο Mondeo. Ο TDCi κάθε άλλο παρά λίγος αποδεικνύεται αφού παρά τα χρονάκια του είναι πιο ροπάτος, αλλά θα θέλαμε καλύτερη απόκριση του γκαζιού στις χαμηλές rpm, ενώ το start/stop ανταποκρίνεται καλύτερα στην περίπτωση του TDI. Ο επιλογέας στο Mondeo έχει μια πιο χαλαρή, αλλά ακριβή στα κουμπώματα του αίσθηση, ενώ του Passat αλλάζει σχέσεις πιο πρόθυμα. Το VW διαθέτει και διακόπτη με τρία προγράμματα που μεταβάλλουν την απόκριση του γκαζιού και του ηλεκτρομηχανικού τιμονιού.

H άνεση είναι εκεί που προσανατολίζονται και τα δύο μοντέλα, με το Passat να το πετυχαίνει αυτό με μία πιο μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης και με πολύ καλή απόσβεση των ανωμαλιών. Η ποιότητα κύλισης, κορυφαία και στις δύο περιπτώσεις. Πάντως, το Mondeo αν και έχει χάσει μέρος της σπιρτάδας του σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, είναι πιο άμεσο και πιο ευχάριστο οδηγικά από το Passat. Αν και ελαφρώς μεγαλύτερο/βαρύτερο, καταφέρνει να κρύβει τον όγκο του μέσα από την καλοστημένη ανάρτηση, η οποία παρά τα πιο χαμηλοπρόφιλα λάστιχα, καταφέρνει να φιλτράρει πιο αποτελεσματικά τις κακουχίες του οδοστρώματος. Ειδικά η λειτουργία της πίσω διάταξης, ίσως είναι η καλύτερη στην κατηγορία. Κανένα πρόβλημα με την αποτελεσματικότητα των φρένων και την αίσθηση των πεντάλ τους, καλή αίσθηση και βάρος από τα δύο ηλεκτρομηχανικά τιμόνια.

Συμπερασματικά, καταλήγουμε σε αυτό που περιμέναμε εξαρχής, δηλ. πως πρόκειται για δύο από τα κορυφαία οικογενειακά της κατηγορίας που -ανάλογα με την έκδοση- προσφέρουν πλήρη εξοπλισμό ασφάλειας και άνεσης με τα τελευταία ηλεκτρονικά συστήματα (αποφυγής σύγκρουσης, ανίχνευσης πεζού κ.λπ.). Οι διαφορές στην τιμή πώλησης είναι τόσο μικρές που δεν λαμβάνονται υπόψη. Οπότε, από την στιγμή που κάποιος ζυγίσει όλα τα παραπάνω, η τελική απόφαση δρομολογείται με καθαρά υποκειμενικά κριτήρια και τα γούστα του καθενός. Μπορεί να ακουστεί κλισέ, αλλά όποιο και από τα δύο επιλέξετε, δεν θα χάσετε…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων FORD
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLKSWAGEN

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Ford Mondeo 1.6 TDCi
VW Passat 1.6 TDI
Κυβισμός 1.560 cc 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 88,3 mm 79,5 x 80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 85 kW (116 PS) / 3.600 rpm 88 kW (120 PS) / 3.600 rpm
Ροπή 270 Nm (27,5 kgm) / 1.750-2.000 rpm 250 Nm (25,5 kgm) / 1.750-3.500 rpm
Τροφοδοσία Common rail, υπερτροφοδότηση Common rail, υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,1 sec 10,8 sec
Τελική ταχύτητα 192 km/h 206 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,0 lt/100 km 6,8 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,8 / 4,2 / 3,8 lt/100 km 4,7 / 4,0 / 3,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 63 lt 66 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 900 km 970 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5 Euro 6
Εκπομπή CO2 109 g/km 105 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy, 235/50 R17 Continental ContiEcoContact, 215/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.871×1.852×1.482 mm 4.767×1.832×1.456 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.599/1.595 mm 1.584/1.568 mm
Μεταξόνιο 2.850 mm 2.791 mm
Χώρος αποσκευών 550-1.446 lt 586 lt
Απόβαρο 1.495 kg 1.444 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού από 25.065€
(23.635€ με απόσυρση)
από 24.600€
(23.170€ με απόσυρση)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!