ΔΟΚΙΜΕΣ

Opel Astra 1.0 Turbo EcoFlex [test drive]

Opel Astra 1000 Turbo Ecoflex caroto test drive 2016 (9)

Στο νέο του κεφάλαιο το Astra δεν θα μπορούσε παρά να συμβαδίσει με το πνεύμα της εποχής και για πρώτη φορά στην πορεία του να φιξάρει κάτω από το καπό του έναν 1.000άρη κινητήρα…

Να τα… χιλιάσουν; Και γιατί όχι, αφού οι turbo εκδόσεις στα μικρομεσαία αυξάνονται συνεχώς με πρωτεργάτη το Ford Focus και στη συνέχεια να ακολουθεί ο όμιλος VW (Seat Leon, VW Golf, Audi A3) μέχρι και τους Κορεάτες (με το Kia Cee’d). Ο τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος και τρικύλινδρος κινητήρας ήταν αναμενόμενο να περάσει και κάτω από το καπό του νέου Astra, αφού ήδη κινεί εδώ και αρκετό καιρό το νέο Corsa. Πρόκειται για ένα εξαιρετικό μοτέρ με τεχνολογία άμεσου ψεκασμού που αποδίδει 105 ίππους και 170 Nm από τις 1.800 σ.α.λ.

Η λειτουργία του προκαλεί θετική έκπληξη αφού πέρα από στρωτή και δίχως κραδασμούς (είναι λιγότερο τραχιά από τον αντίστοιχο 1.000άρη της VW), είναι και εντυπωσιακά οικονομική καθώς κινήθηκε σε… επίπεδα ντίζελ με την μέση κατανάλωση που καταγράψαμε να κυμάνθηκε στα 6,5-7,0 λτ./100 χλμ. (με κλιματισμό ενεργοποιημένο το μεγαλύτερο διάστημα). Θετικό στην λειτουργία του είναι και το σύστημα start/stop που ενεργοποιείται σωστά (μερικές φορές ίσως να παρουσιάσει μία μικρή καθυστέρηση) συμβάλλοντας στην μείωση της κατανάλωσης. Σχετικά με τις επιδόσεις αυτές είναι τουλάχιστον ικανοποιητικές έχοντας ως σύμμαχο το ελαφρύτερο σασί του νέου Astra, αν και θα μπορούσαν να είναι λίγο καλύτερες αν υπήρχε ένα 6άρι κιβώτιο με πιο πυκνή κλιμάκωση (το 1.000άρη έχει στάνταρ μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων).

photos: nmarinopoulos

Πέρα από οικονομικό το 1.000άρι Astra είναι ένα γενικά ευχάριστο οδηγικά αυτοκίνητο που ταιριάζει γάντι στο καλοστημένο γερμανικό μικρομεσαίο με την σημαντικότερη βελτίωση στην τωρινή γενιά να αφορά στο νέο και πολύ ελαφρύτερο σασί. Η ανάρτηση είναι τόσο μαλακή όσο χρειάζεται για να αποσβένει τις ανωμαλίες και να εξασφαλίζει την απαιτούμενη άνεση με συνάμα πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Ταυτόχρονα, είναι και τόσο σφιχτή όσο χρειάζεται ώστε το Astra να μην απωλέσει το ως ένα σημείο σπορ στοιχείο του σε σχέση με άλλες πιο «μαλακές» ανταγωνιστικές προτάσεις.

Έτσι, στις στροφές οι κλίσεις είναι περιορισμένες και στην ευθεία το γερμανικό μικρομεσαίο κινείται σταθερό και με αρχοντικό τρόπο. Κοντά στο όριο αντιδρά δίχως προοδευτικά αν και δύσκολα θα ξεπεράσει κανείς τα όρια πρόσφυσης αφού και όταν γίνει αυτό υπάρχουν τα στάνταρ ηλεκτρονικά για να επαναφέρουν την τάξη. Η θέση οδήγησης είναι βολική και σωστή εργονομικά, ο επιλογέας κουμπώνει με ακρίβεια, τα φρένα είναι δυνατά, ενώ αν ζητούσα κάτι θα ήταν λιγότερο τεχνητή και ελαφριά αίσθηση από το, ωστόσο, καλό σε αμεσότητα και ακρίβεια τιμόνι.

Περνώντας στο εσωτερικό συναντάμε την σύγχρονη άποψη της Opel που είναι πανομοιότυπη με εκείνη της ντίζελ έκδοσης. Και εδώ το κυρίαρχο στοιχείο είναι η οθόνη αφής στο μέσο του ταμπλό και μόνο οι απαραίτητοι διακόπτες υπάρχουν μερικά εκατοστά κάτω από αυτή. Γενικά το ταμπλό του νέου Astra ακολουθεί την σύγχρονη λογική με τις περισσότερες λειτουργίες να είναι επικεντρωμένες γύρω από την touch-screen που είναι γρήγορη και καλή σε απόκριση. Θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν αρκετές, πολύ πρακτικές είναι οι ποτηροθήκες στην κονσόλα, τα καθίσματα είναι άνετα και εργονομικά, οι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές είναι από τους μεγαλύτερους στο πεδίο δράσης του νέου Astra, ενώ η ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται στα υψηλότερα επίπεδα της κατηγορίας με υπερπλήρη εξοπλισμό από την βασική έκδοση.

Στο σημείο αυτό να πούμε πως μέχρι να ξεκινήσει το λανσάρισμα της έκδοσης με τον 1.000άρη βενζινοκινητήρα η γκάμα του Astra ήταν μονοδιάστατη με την εξίσου αξιόλογη ντίζελ έκδοση στα 1.600 κ.εκ. με απόδοση στα 136 άλογα. Πλέον, ο υποψήφιος αγοραστής έχει να επιλέξει στην πολύ συμφέρουσα πρόταση με τον βενζινοκινητήρα που στην έκδοση Business ξεκινά από τα 17.000 ευρώ, όταν με τον ίδιο εξοπλισμό το πετρελαιοκίνητο Astra με τους 110 ίππους κοστίζει 2.800€ παραπάνω (από 21.800€ με τους 136 ίππους, από 25.800€ το bi-turbo με τους 160, όλα στα 1.600 κ.εκ., εδώ οι τιμές πώλησης).

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων OPEL

Opel Astra 1.0 Turbo EcoFlex – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,0 x 77,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι τρικύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 77 kW (105 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 170 Nm (17,3 kgm) / 1.800-4.250 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,2 sec
Τελική ταχύτητα 200 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,7 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,2 / 4,4 / 3,9 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 47 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 701 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 99 g/km (ανάλογηα με τα ελαστικά)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας (σε διάταξη Watt)
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy 3, 225/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.370 x 1.809 x 1.485 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.548 / 1.565 mm
Μεταξόνιο 2.662 mm
Χώρος αποσκευών 370-1.210 lt
Απόβαρο 1.273 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 17.000€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!