ΔΟΚΙΜΕΣ

Opel Astra 1.6 CDTI 136 PS [test drive]

Opel Astra CDTi 136 PS caroto test drive (18)

Το νέο Astra επιστρέφει βελτιωμένο σχεδόν σε κάθε του σημείο, με καλούς χώρους, έναν εξαιρετικό ντίζελ, με λιγότερους διακόπτες και κυρίως… λιγότερα κιλά!

Φαινομενικά, το νέο Astra μοιάζει με ως μία φυσική εξέλιξη του απερχόμενου μοντέλου. Κάπως έτσι έχουν τα πράγματα, μιας και η Opel δεν μας έχει συνηθίσει σε τολμηρές κινήσεις, πόσω μάλλον αυτή την εποχή. Opel-Astra_2016_1600x1200_wallpaper_50Έτσι, όπως και στην περίπτωση του Corsa, πήρε το βασικά συστατικά του προηγούμενου Astra και τα βελτίωσε προς το καλύτερο. Και εδώ θα πρέπει να πούμε πως στην Opel εισακούστηκαν τα παράπονα για τα επιπλέον κιλά και έκαναν ότι μπορούσαν για να τα περικόψουν (χαρακτηριστικό το διπλανό σχήμα).  Διότι όσο αποδοτικός και αν είναι ένας κινητήρας, όταν έχει να μεταφέρει περισσότερο βάρος από ότι πρέπει, τα πράγματα είναι ζόρικα…

Ευτυχώς, για τον αξιόλογο 1.6 CDTI της δοκιμής μας, έχει πλέον να κουβαλήσει έως και 200 kg λιγότερα και το νέο Astra είναι ένα καλό… παράδειγμα δίαιτας και για τα επόμενα Opel που θα ακολουθήσουν. Το ελαφρύτερο σασί του νέου Astra γίνεται αντιληπτό στον δρόμο δίνοντας μία αίσθηση ελαφρότητας (με την καλή έννοια) και δίχως να επισκιασθεί η στιβαρή και ποιοτική κύλιση του αυτοκινήτου.Opel-Astra_2016_1600x1200_wallpaper_51 Εδώ θα πρέπει να πούμε πως ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας συνεχίζει να συνδυάζεται με σύνδεσμο Watt και προσφέρει καλή άνεση, αρκεί οι εγκάρσιες ανωμαλίες να μην είναι τόσο έντονες. Στο όριο το Astra στρίβει ουδέτερα και με απόλυτη ασφάλεια. Οι κλίσεις είναι λογικές, στην ευθεία είναι σταθερότατο, αλλά όπως τα περισσότερα Opel το στήσιμο του αυτοκινήτου είναι περισσότερο προσανατολισμένο στις άνετες μετακινήσεις και λιγότερο προς το οδηγοκεντρικό στοιχείο.

Κάτω από το καπό υπάρχει για την ώρα η ισχυρότερη έκδοση Astra που μπορεί να επιλέξει κανείς. Πρόκειται για την ντίζελ με τους 136 PS (υπάρχει και η μικρότερη με τους 110 PS, δίχως να ξεχνάμε την βενζίνης στα 1.000 cc με 105 PS) και τον γνωστό τετρακύλινδρο που τοποθετείται πλέον στα περισσότερα μοντέλα της Opel. Και εδώ το μοτέρ ξεχωρίζει από την στρωτή του και οικονομική του λειτουργία, και συνδυάζεται με ένα καλό σε κλιμάκωση κιβώτιο 6 σχέσεων. Ο επιλογέας είναι από τους καλύτερους που έχουμε δει σε Opel με γρήγορα κουμπώματα και καλή ακρίβεια, αλλά από το τιμόνι θα θέλαμε λιγότερο τεχνητή πληροφόρηση, δίχως όμως να τίθεται κάποια θέμα σαφήνειας.

photos: nmarinopoulos

Με την πρώτη ματιά μπορεί να δείχνει τόσο ίδιο, αλλά στην πραγματικότητα είναι ένα πολύ διαφορετικό και βελτιωμένο Astra. Ξεκινώντας με τους αριθμούς, το αμάξωμα είναι περίπου 5 εκ. μικρότερο σε μήκος, έχει πιο αθλητικό και αεροδυναμικό σχήμα (Cd 0,285), ενώ μία μικρή μείωση έχει υποστεί και το μεταξόνιο. Παρά ταύτα, τα νέας σχεδίασης και πολύ πιο λεπτά καθίσματα εξασφαλίζουν περισσότερο «αέρα» για τους πίσω επιβάτες, ενώ παρά την μείωση των διαστάσεων το πορτμπαγκάζ διατηρεί τα 370 lt.

Το ταμπλό του νέου Astra συνάδει θα έλεγα με την άποψη του αμαξώματος. Με άλλα λόγια έχει υιοθετηθεί το βασικό μοτίβο της απερχόμενης γενιάς, αλλά την διαφορά κάνει η βελτιωμένη εργονομικά κεντρική κονσόλα στην οποία υπάρχουν μόνο όσοι διακόπτες είναι απαραίτητοι. Ένα μεγάλο μέρος της λειτουργίας τους εκτελείται πλέον από τη νέα οθόνη αφής κάνοντας την ζωή του οδηγού πιο εύκολη, ενώ στις top εκδόσεις υπάρχει σύστημα πολυμέσων στο πρότυπο IntelliLink που προσφέρει πλήρη διασύνδεση με smartphone. Ιδιαίτερη μνεία αξίζουν τα καθίσματα τα οποία πράγματι επιβεβαιώνουν τα όσα διατείνονται για αυτά οι άνθρωποι της Opel. Όσο για την ποιότητα κατασκευής, δεν υπάρχει χώρος για να προσάψουμε κάτι σοβαρό, τουλάχιστον στην υπερπλήρη έκδοση της δοκιμής μας που είχα από όλα τα καλά (προβολείς LED Matrix, πακέτο υποβοήθησης Opel Eye, αυτόνομη πέδηση, προειδοποίηση τυφλού σημείου κ.α.).

Εν κατακλείδι, το νέο Astra μπορεί να μίκρυνε σε διαστάσεις, ωστόσο ωρίμασε σε όλα τα υπόλοιπα σημεία του με αποτέλεσμα να είναι ένα συνολικά πολύ καλύτερο αυτοκίνητο από αυτό που αντικαθιστά. Εννοείτε πως η έκδοση της δοκιμής μας δεν είναι φτηνή (σ.σ. το συγκεκριμένο μοντέλο που βλέπετε κοστίζει 24.640€), αλλά για αυτό υπάρχει και η μικρότερη ντίζελ με τους 110 PS (εδώ οι τιμές πώλησης).

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων OPEL

Opel Astra 1.6 CDTi 136 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 79,7 x 80,1 mm
Διάταξη/κύλινδροι τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 100 kW (136 PS) / 3.500-4.000 rpm
Ροπή 320 Nm (32,6 kgm) / 2.000-2.250 rpm
Τροφοδοσία Common rail με υπερτροφοδότηση VNG
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,6 sec
Τελική ταχύτητα 205 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,3 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,5 / 3,5 / 3,9 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 47 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 746 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 103 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας (σε διάταξη Watt)
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Turanza T001, 225/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.370 x 1.871 x 1.485 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.548 / 1.565 mm
Μεταξόνιο 2.662 mm
Χώρος αποσκευών 370-1.210 lt
Απόβαρο 1.365 kg (μαζί με οδηγό 75 kg)
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 22.200€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!