MUST_READPINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Peugeot 408 Plug-in Hybrid 225 PS [test drive]

Δεν χρειάζεται να είναι κανείς μάγος για να αντιληφθεί πως το 408 είναι ένα μεγάλο project για τους ανθρώπους της Peugeot. Η γαλλική εταιρεία βρίσκεται σε διαρκή άνοδο που φυσικά και επόμενα μετουσιώνεται σε ένα πραγματικά ενδιαφέρον μοντέλο στην περίπτωση της δοκιμής μας.

Χρειάζεται πραγματικά μεγάλη αυτοπεποίθηση για να παρουσιάσεις κάτι πρωτοποριακό στην εποχή του κέρδους και του μηδαμινού ρίσκου. Οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες αυτό τον καιρό ασχολούνται με το πως θα λανσάρουν η κάθε μία το δικό της SUV για να είναι πιο… SUV από αυτό του αντιπάλου.

Οι Γάλλοι λοιπόν έσκισαν όλες τις σημειώσεις, κράτησαν μονάχα την βάση (πλατφόρμα EMP2) και σχεδίαζαν επί μία πενταετία το μοντέλο που χαρακτηρίζεται fastback και έχει κάτι από crossover, μπόλικες δόσεις από κουπέ φινέτσα και σίγουρα δεν μοιάζει με κανένα άλλο.

Ή μάλλον μοιάζει με ένα… όχι και τόσο κοινό αυτοκίνητο. Την Lamborghini Urus, καθώς τόσο οι ακμές του 408, τα φωτιστικά σώματα, οι γοητευτικές ζάντες αλουμινίου (17-20 ιντσών) και το τολμηρό design, σε συνδυασμό με το νέο λογότυπο που από μακριά μπορεί να σε μπερδέψει, κάνουν τους περαστικούς να το κοιτούν αδιάκριτα στα πρώτα του βήματα.

Η μάσκα ξεχωρίζει με τον 3D ανάγλυφο σχεδιασμό, ενώ η οροφή σβήνει αρμονικά όσο προχωράς προς το πίσω μέρος και καταλαβαίνεις πραγματικά ότι δεν είναι ένα ακόμη βαρετό SUV, ούτε καν ένα ακόμη καλοσχεδιασμένο Peugeot, αλλά μάλλον ένα concept car που ξέφυγε από το σχεδιαστικό τμήμα.

Το μήκους 4,687 μέτρων γαλλικό fastback είναι μακρύτερο από το 3008, ενώ για ελάχιστα εκατοστά δεν φθάνει το μήκος του 508, δείχνοντας έτσι και στα… χαρτιά τον όγκο του και την κατηγορία του. Το μεταξόνιο των 2,787 μέτρων δείχνει κατά κάποιον τρόπο την άνεση του εσωτερικού αλλά και τις σωστές βάσεις για την γενικότερη καλή εικόνα στους τομείς για τους οποίους θα μιλήσουμε παρακάτω.

Η ίδια έκπληξη πάντως με αυτή της πρώτης ματιάς θα μπορούσε να μας συνοδεύει και στο εσωτερικό, ωστόσο το εντυπωσιακό i-Cockpit με την κορυφαία ανάλυση οθόνης, τις πλούσιες πληροφορίες και το κοφτό μικρό τιμόνι της έκδοσης GT, είναι στοιχεία που έχουν κάνει την εμφάνιση τους στα πρόσφατα μοντέλα της εταιρείας.

Στην ίδια πλεύση και η οθόνη αφής 10 ιντσών με συνοδεία τα i-toggles για άμεση εισαγωγή στο υπομενού, συνθέτουν ένα από τα πλέον σύγχρονα και hi-tech περιβάλλοντα που μπορεί να συναντήσει κανείς. Η άνεση για τον οδηγό και το συνοδηγό είναι εντυπωσιακή, με τα καθίσματα (αλκαντάρα/δέρμα) να είναι ιδανικά είτε για πολύωρο ταξίδι, είτε για σπορ διαθέσεις. Στα συν και η διπλή ποτηροθήκη μπροστά από τον επιλογέα, η ασύρματη φόρτιση και μία ακόμη θήκη για το κινητό σε όρθια θέση μπροστά από το υποβραγχιόνιο.

Οι πίσω επιβάτες ενδέχεται να πέσουν θύματα (μόνο για τον αέρα πάνω από τα κεφάλια και όχι για τα γόνατα) του κουπέ σχεδιασμού εφόσον ξεπερνούν το 1.80 σε ύψος, κάτι που βέβαια δεν απασχολεί εφόσον πρόκειται για οικογένεια με μικρά παιδιά ή και εφήβους. Ο χώρος αποσκευών κρίνεται μέτριος για το μέγεθος του 408 στην περίπτωση της PHEV έκδοσης που είχαμε στα χέρια μας (471 λίτρα), ενώ στις βενζινοκίνητες εκδόσεις ο χώρος αυτός αγγίζει τα 536 λίτρα που φθάνουν και περισσεύουν για μία τετραμελή φαμίλια. 

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Το γαλλικό μοντέλο λανσάρεται με πλούσια γκάμα κινητήρων που ξεκινά με τον τρικύλινδρο 1.200άρι και απόδοση 130 ίππων και φθάνει μέχρι και τις plug-in hybrid επιλογές απόδοσης 180 ή 225 ίππων.

Στην περίπτωση μας, η κορυφαία version εφοδιάζεται με τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1.600 κ.εκ. που αποδίδει 180 ίππους και συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα (ενσωματωμένο στο σύστημα μετάδοσης) 110 ίππων. Στο σύνολο του το ισχυρότερο 408 αποδίδει λοιπόν 225 ίππους, με την μπαταρία ιόντων λιθίου να έχει χωρητικότητα 12,4 kWh. Τι σημαίνει αυτό με απλά λόγια;

Ότι το βάζεις στην πρίζα για 6 ώρες στο σπίτι σε απλή οικιακή πρίζα ή για 1 ώρα και 40 λεπτά σε wallbox και μπορείς να διανύσεις πρακτικά 45 χλμ. (κερδίζει 8 χλμ./ώρα φόρτισης) χωρίς να καταναλώσεις το παραμικρό ml βενζίνης. Στη συνέχεια αναζητάς τον επόμενο σταθμό φόρτισης ή πολύ απλά συνεχίζεις εκμεταλλευόμενος το υβριδικό σύστημα που απαιτεί γύρω στα 7 λίτρα καυσίμου/100 χλμ. σε συνθήκες πόλης και 8 λίτρα/100 χλμ. σε κατάσταση ταξιδιού με γεμάτο φορτίο και χωρίς οικονομία σε θερμικές ανέσεις.

Οι αριθμοί αυτοί είναι εξαιρετικοί για ένα οικογενειακό με βάρος που ξεπερνά τα 1.700 κιλά και διαθέτει σβέλτο χαρακτήρα (0-100 χλμ./ώρα σε 7,8 δευτερόλεπτα), ενώ με φορτισμένη μπαταρία και στο hybrid mode μπορεί κανείς να δει μία μέση κατανάλωση της τάξης των 5 λίτρων/100 χλμ.

Μεγάλη συμμετοχή στην οικονομία έχει και το αυτόματο κιβώτιο e-EAT 8 σχέσεων, καθώς φροντίζει ώστε οι στροφές του κινητήρα εσωτερικής καύσης να παραμένουν χαμηλά (βλέπουμε 6η σχέση ακόμα και σε ανηφορικό δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, συνδυαστική ροπή 360 Nm), ενώ φυσικά η λειτουργία του είναι εντυπωσιακά στρωτή και ευχάριστη.

Στην έκδοση GT υπάρχουν και τα paddles πίσω από το τιμόνι, ωστόσο στη γενικότερη φιλοσοφία άνεσης κοιτάς πως θα κάνεις λιγότερες κινήσεις και όχι περισσότερες.

Άλλωστε το πακέτο Drive Assist 2.0 περιλαμβάνει τόσα συστήματα υποβοήθησης όπως πχ. το adaptive cruise control, το night vision ή τις περιμετρικές κάμερες, που φροντίζουν να κάνουν τη ζωή του οδηγού ευκολότερη και πιο ποιοτική (βλ. ηχοσύστημα Focal 10 ηχείων).

Τόσο στη θεωρία όσο και στην πράξη, το τολμηρό εγχείρημα των Γάλλων τα έχει όλα και δεν είναι ένα ακόμη βαρετό αυτοκίνητο. Έχει έντονη προσωπικότητα, δεν θυμίζει SUV (αλλά απέχει 18,9 εκατοστά από το έδαφος), δεν είναι κουπέ αλλά το μπερδεύεις με Lambo, ενώ καλύπτει την οικογένεια χωρίς να είναι ένα τυπικό οικογενειακό με έμφαση στους χώρους.

To εξαιρετικό πλαίσιο πάντως και το ακριβές τιμόνι του σε κάνει να θες να το πιέσεις λίγο παραπάνω από αυτό το οποίο πρεσβεύει. Η ανάρτηση ωστόσο, η θέση οδήγησης και η μικρή στεφάνι σου κλείνουν το μάτι για μία πιο… σβέλτη οδήγηση. Εκεί βέβαια ξεχνάς για λίγο τις καταναλώσεις, ενώ απολαμβάνεις τον τρόπο που στέκεται ένα μοντέλο με τέτοιο μήκος, ισορροπώντας πανέξυπνα ανάμεσα σε άνεση και κράτημα στις στροφές.

Σε συνέχεια των δεκάδων ιδιαιτεροτήτων του 408 θα συμπληρώναμε πως δεν είναι ούτε φθηνό, ούτε ακριβό, καθώς η βασική έκδοση με κινητήρα απόδοσης 130 ίππων φιγουράρει κοντά στα 40 χιλιάρικα, ενώ η κορυφαία Plug-in Hybrid 225 ίππων της δοκιμής μας ζητά 51.800 ευρώ.

Σίγουρα περισσότερο αποτρεπτικά από την πρώτη πρόταση, ωστόσο η τεχνολογία PHEV μοιάζει ικανή να γεφυρώσει το χάσμα τόσο από πλευράς απόσβεσης, όσο και από το θέμα του ότι έχει να προσφέρει πολλά παραπάνω. Πακέτο μάλιστα με τις δεκάδες τεχνολογίες και τα καλούδια άνεσης και ασφάλειας, είναι σχεδόν αδύνατο να ζητούσε λιγότερα χρήματα.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων PEUGEOT

Peugeot 408 1.6T PHEV 2WD 225 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 77,0 x 85,8 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια / τετρακύλινδρος
Ισχύς 133 kW (181 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 300 Nm (30,5 kgm) / 3.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδοτούμενος άμεσου ψεκασμού
ΑΠΟΔΟΣΗ
Συνδυασμένη απόδοση 225 PS / 165 kW, 360 Nm
ΗΛΕΚΤΡΙΚO ΜΕΡΟΣ
Ηλεκτροκινητήρας Ισχύς: 81,2 kW / 110PS, Ροπή: 320 Nm
Συστοιχεία μπαταριών Λιθίου-ιόντων, Χωρητικότητα: 12,4 kWh, φόρτιση από 100 λεπτά (7,4 kW) έως 7 ώρες (3,7 kW)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,8 sec
Τελική ταχύτητα 233 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,0 lt για τα πρώτα 100 km (με φορτισμένη μπαταρία),
8 lt/100 km (σε μεικτές συνθήκες κίνησης με χαμηλό φορτίο μπαταρίας)
Ηλεκτρική: 18,9 kWh/100 km
Τυποποιημένη 1,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 40 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) Μεικτή: 621 km
Ηλεκτρική: 63-72 km (WLTP), 44 πρακτικά
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 26-28 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο ΕΑΤ 8 σχέσεων, με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Διπλά ψαλίδια / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy 3, 225/45 R19
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.687 x 1.859 x 1.478 mm
18,9 εκ.
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.589 / 1.604 mm
Μεταξόνιο 2.787 mm
Χώρος αποσκευών 471-1.545 lt
Απόβαρο 1.781 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 51.800 ευρώ

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!