PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Toyota Corolla Cross Hybrid AWD [test drive]

Η «οικογένεια» Cross της Toyota μεγαλώνει, με την Corolla να είναι αυτή που συνοδεύεται πλέον με τον τίτλο που σηματοδοτεί τον SUV χαρακτήρα που επιτάσσουν οι καιροί μας.

Σαν πολλά βαριά ονόματα δεν μαζευτήκαν σε έναν και μόνο τίτλο δοκιμής; Από τη μία η ιστορική και πολυαγαπημένη Corolla, βασίλισσα των παγκόσμιων πωλήσεων. Πλάι η υβριδική συνοδεία που αποτελεί εδώ και χρόνια σημαία της Toyota αλλά και της παγκόσμιας εξέλιξης και, τέλος, το Cross πακέτο που είναι της μόδας και οφείλει να κατέχει κάθε μοντέλο που θέλει να ξεχωρίσει και να προοδεύσει εμπορικά.

Η Corolla Cross λοιπόν, συγκεντρώνει όλα τα φώτα πάνω της από τα αποδυτήρια κιόλας, που θα λέγαμε και με αθλητική ορολογία. Θα μπορούσε κάλλιστα εμφανισιακά η Toyota να τη λανσάρει ως ένα crossover με φρέσκο όνομα, ωστόσο η παρουσία της διαχρονικής ονομασίας (Corolla) μόνο καλό κάνει στο αγοραστικό κοινό της ιαπωνικής εταιρείας.

Ψηλότερο και πιο επιβλητικό αμάξωμα, μαύρα προστατευτικά πλαστικά πάνω από τους τροχούς σε καίρια σημεία, κυρίαρχες λεπτομέρειες και λογότυπα «cross», συνθέτουν το SUV σκηνικό που κάνει την περιπετειώδη Corolla να ξεχωρίζει και να μπαίνει με ευκολία στην κατηγορία των μοντέλων ελεύθερου χρόνου. Είναι επιβλητική όσο χρειάζεται και, σε αντίθεση με ότι συμβαίνει στο εσωτερικό, είναι περισσότερο… cross και λιγότερο Corolla.

Εις τα ενδότερα, οι δύο ψηφιακές οθόνες είναι τα πρώτα gadgets που αντικρίζεις, μεγέθους 12,3 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και 10,5 ιντσών αντίστοιχα για το infotainment με τεχνολογία αφής. Και στις δύο κυριαρχεί η απλότητα με την οποία μπορείς να αλλάξεις οποιαδήποτε ρύθμιση ή απλά να αλλάξεις κάποιο γραφικό που η αλήθεια είναι ότι δεν σε εντυπωσιάζει ιδιαίτερα με κάτι πρωτοποριακό.

Αυτό όμως είναι και το ζητούμενο για τους ανθρώπους της εταιρείας που δεν θέλουν να προσθέσουν επιπλέον άγχος στο κοινό τους και να βάλουν δυσκολίες εκεί που δεν χρειάζεται. Αυτό άλλωστε φαίνεται και από τους πολλούς φυσικούς διακόπτες που εξασφαλίζουν το λιγότερο δυνατό «ψάξιμο», όπως και τις παραδοσιακές στρογγυλές ποτηροθήκες εμπρός και πίσω που τείνουν να εξαφανιστούν στον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό.

Η συμβίωση με την Corolla Cross δείχνει πως έγινε αρκετή μελέτη σε χωροταξικά ζητήματα, καθώς οι διαστάσεις (μήκος 4,460 μέτρα) δεν επιτρέπουν και τα μέγιστα περιθώρια χώρου. Και όμως, οι πίσω επιβάτες δεν θα δυσανασχετήσουν στο πολύωρο ταξίδι, καθώς έχει προβλεφθεί σχετική άνεση για τα γόνατα και τα κεφάλια τους, κάτι που συμβαίνει και στην εμπρός σειρά καθισμάτων.

Ο χώρος αποσκευών βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας όσον αφορά την προσθιοκίνητη έκδοση και λίγο κάτω όσον αφορά τη δική μας AWD, με 380 διαθέσιμα λίτρα. Και για να έχετε μία καλύτερη εικόνα για το μέγεθος της Corolla Cross, είναι μακρύτερη ελαφρώς σε σχέση με το Peugeot 3008, το Volvo XC40 ή το Kia Niro, και ελάχιστα πιο compact σε σχέση με το Opel Grandland ή το Audi Q3.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

To ιαπωνικό SUV δεν θα μπορούσε να μην κρατά ψηλά την υβριδική σημαία της οικονομίας, όπως άλλωστε προσπαθεί να κάνει η εταιρεία εδώ και χρόνια, είτε παλαιότερα όταν όλοι επέμεναν στους απλούστερες τεχνολογίες, είτε και στην αμιγώς ηλεκτρική εποχή που εισερχόμαστε.

Πιστή λοιπόν στο υβριδικό της πλάνο, η Corolla Cross AWD εφοδιάζεται με δίλιτρο βενζινοκινητήρα απόδοσης 152 ίππων και 190 Nm ροπής και δύο ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 111 ίππων για τον εμπρός και 41 ίππων για τον πίσω άξονα στην τετρακίνητη έκδοση της δοκιμής μας.

Συνδυαστικά το SUV της Toyota αποδίδει 197 ίππους, οι οποίοι κρίνονται παραπάνω από επαρκείς τόσο στην πράξη, όσο και όπως υποδηλώνουν οι αριθμοί (0-100 χλμ./ώρα σε 7,5 δευτερόλεπτα). Το εν λόγω υβριδικό σύστημα είναι εξαιρετικά αποδοτικό και σε συνεργασία με το αυτόματο κιβώτιο e-CVT δεν απαιτεί καμία οδηγική παρέμβαση (ούτε καν για τη συμμετοχή των πίσω τροχών).

Μπορείς φυσικά να αλλάξεις το mode σε ECO, POWER ή και EV όταν το επιτρέπει η μπαταρία χωρητικότητας 1,5 kWh. Πάντως, χωρίς να κάνει κάτι το ιδιαίτερο οδηγός, η Corolla Cross μπορεί να διανύσει το 40% των χιλιομέτρων της με ηλεκτρική ενέργεια (που σημαίνει μηδενικό κόστος), ενώ εκτός πόλης ή σε κατάσταση απότομης επιτάχυνσης αρχίζει να «γκρινιάζει» το e-CVT και να συμμετέχει περισσότερο ο δίλιτρος βενζινοκινητήρας.

Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό, αφού με οποιοδήποτε στυλ οδήγησης το ιαπωνικό μοντέλο δεν καταναλώνει περισσότερα από 6,0 λίτρα/100 χλμ., αριθμός πρωτόγνωρος αν αναλογιστεί κανείς ότι πρόκειται για ένα τετρακίνητο μοντέλο με όγκο, χώρους και εκρηκτικότητα.

Ο επιπλέον ηλεκτροκινητήρας αναλαμβάνει τον πίσω άξονα μόνο όταν αυτό χρειαστεί, με τη ροπή να κατανέμεται όσο πρέπει στον εκάστοτε τροχό σε καταστάσεις ολισθηρού οδοστρώματος, στο χώμα ή σε μία παραλία με άμμο.

Τα 16 εκατοστά που χωρίζουν την Corolla Cross από το έδαφος, δείχνουν πάνω κάτω το τι μπορείς να κάνεις με το ιαπωνικό SUV. Μεγάλη άνεση στα κακοτράχαλα περάσματα και ευκολία σε επαρχιακές διαδρομές, με τη γενική φιλοσοφία πάντως να παραμένει αστική.

Η διάταξη της ανάρτησης (McPherson εμπρός, διπλά ψαλίδια πίσω) αποδεικνύεται άκρως αποτελεσματική και σε κάνει να νιώθεις πως θα περάσεις από κάθε είδους λακκούβα χωρίς πρόβλημα ή αναστάτωση.

Όπως είναι φυσικό, αυτό έχει ένα μικρό αντίκτυπο στις κλειστές διαδρομές, με την καλή πλευρική στήριξη των καθισμάτων να σώζει την κατάσταση από τις έντονες κλίσεις του αμαξώματος. Οκ θα πείτε δεν θέλουμε ακρότητες με ένα πολιτισμένο υβριδικό SUV.

Σωστό, έλα όμως που η αμεσότητα στο γκάζι, η εκρηκτικότητα και το ακριβές τιμόνι καμία φορά σε ενθουσιάζουν παραπάνω και αναδεικνύουν αρετές που δεν τις περιμένεις από ένα μοντέλο που το πλήρωσες κατά πάσα πιθανότητα επειδή «καίει» ελάχιστα, διαθέτει χώρους και μάλλον δε θα σε προδώσει ποτέ.

Και μια και μιλήσαμε για πληρωμή, σε πείσμα των καιρών που θέλουν τα περισσότερα SUV να έχουν πάρει το μονοπάτι των 40 (χιλιάδων ευρώ), η Corolla Cross φλερτάρει περισσότερο με τις 30.000€ (30.200€ με τους 140 ίππους, από 32.700€ για τη 2WD και 34.700€ για την AWD με τους 196 ίππους). Όσο δηλαδή ζητούν τα περισσότερα μικρομεσαία hatchback που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στην αγορά, είτε με απλό υβριδικό σύστημα, είτε και χωρίς κάποιο εξηλεκτρισμό.

Αυτό και μόνο, σε συνδυασμό με τη γενική πληρότητα και τη φρέσκια εμφάνιση του ιαπωνικού SUV, του δίνουν πολλούς πόντους όσον αφορά τη γενική του εικόνα αλλά και την αναμενόμενη πορεία, έστω και αν πρέπει να περιμένει κάποιος σχεδόν ένα ολόκληρο δωδεκάμηνο για να την αποκτήσει (10 μήνες για τη δικίνητη 1.8).

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων TOYOTA

Toyota Corolla Cross Hybrid AWD 2.0 – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.987 cc
Διάμετρος x διαδρομή 80,5 x 97,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 112 kW (152 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 190 Nm (19,4 kgm) / 4.400-5.200 rpm
Τροφοδοσία Ψεκασμός πολλαπλών σημείων σε λειτουργία κύκλου Atkinson
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Ηλ/κινητήρας εμπρός
Ηλ/κινητήρας πίσω

Ισχύς: 111 PS, Ροπή: 206 Nm
Ισχύς: 41 PS, Ροπή 84 Νm
Σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη
Μπαταρίες Ιόντων Λιθίου, Ονομαστική τάση: 1,5 kWh
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ
Μεικτή διάταξη 144 kW (196 PS)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,5 sec
Τελική ταχύτητα 180 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,0 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 43 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 716 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 122 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο τύπου CVT
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson / Διπλά ψαλίδια
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiEcoContact 6, 225/50 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.460 x 1.825 x 1.620 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.560/1.515 mm
Μεταξόνιο 2.640 mm
Χώρος αποσκευών 380 lt (414 lt για το 2WD)
Απόβαρο 1.550 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 34.700€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!