PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Volkswagen Amarok 3.0 V6 TDI [test drive]

Οι εποχές που ένα pick-up μπορούσε να κάνει μονάχα τη «βρώμικη» δουλειά ανήκουν στο παρελθόν. Και αν με την πρώτη του εμφάνιση πριν 12 χρόνια το Amarok είχε δώσει το στίγμα του σχετικά, η νέα γενιά είναι ένας πραγματικά all around παίχτης.

Μοιάζει σαν να έκατσαν πάνω από ένα τραπέζι οι άνθρωποι της Ford και της VW (χρειάστηκε η συνεργασία των δύο για τη νέα γενιά Amarok) και να θέλησαν να ικανοποιήσουν τα πιο δύσκολα tasks ή τερτίπια των managers.

Θέλουμε να είναι σκληροτράχηλο (αφού πρόκειται για pickup), σύγχρονο και με το παραπάνω (πως αλλιώς θα είσαι πρωτοπόρος) και με χώρους σε τέτοιο σημείο που να μπορέσει να αντικαταστήσει ένα μεγάλο SUV πόλης.

Και κάπως έτσι φθάσαμε μπροστά στο 5,35 μέτρων (μήκος) και 1,91 μέτρου (φάρδος), νέο Amarok, το οποίο όπως καταλάβατε είναι επιβλητικό, αρκετά μεγαλωμένο τόσο από πλευράς μεταξονίου όσο και σε συνολικές διαστάσεις.

Πέρα από τον όγκο του βέβαια, δεν μπορεί να κρυφτεί, σου τραβά την προσοχή και με το σχεδιασμό του. Αυτός φέρει στοιχεία (όσον αφορά τα φωτιστικά σώματα) από την «ID.» γκάμα και πινελιές από τα premium VW, ενώ η συνεργασία με τη Ford έφερε στο εσωτερικό την αύρα της Mustang Mach-E.

Αρκεί μία περιήγηση στα γραφικά της οθόνης του πίνακα οργάνων με το εικονιζόμενο Amarok να φιγουράρει επάνω στο χιόνι, τη λάσπη ή τη βροχή, ενώ και η τεράστια οθόνη αφής 12 ιντσών του συστήματος πολυμέσων διαθέτει την ποιότητα και την αμεσότητα της Mach-E.

Σκαρφαλώνεις λοιπόν στο εσωτερικό του γερμανικού pick-up και διαπιστώνεις πως θα μπορούσε άνετα να πρόκειται για ένα SUV του μεγέθους και της ποιότητας ενός Touareg ή ακόμη και του Audi Q7. Μόνο που, αντί για κλασσικό πορτμπαγκάζ, έχεις στο πίσω μέρος μία καρότσα 1,651 επί 1,28 (στο στενότερο σημείο) και με ύψος 52,5 εκατοστά, έτσι ώστε να φορτώσεις από κλασσικές αποσκευές μέχρι και μία ευρωπαλέτα φορτωμένη με 400 κιλά.

Η οροφή επίσης σηκώνει 350 κιλά και διαθέτει ράγες, ενώ μεταλλικοί γάντζοι στην καρότσα (αντιολισθητικό υλικό στο δάπεδο) κάνουν το δέσιμο ευκολότερη υπόθεση. Ουσιαστικά, πρόκειται για ένα μοντέλο που είναι σε θέση να αντικαταστήσει την ύπαρξη δεύτερου αυτοκινήτου σε καθεστώς επαρχίας, καθώς μπορεί να καλύψει απόλυτα τις ανάγκες χώρων των επιβατών και πολλές από τις ανάγκες φόρτωσης σε αγροτικές και διάφορες εργασίες.

Φωτογραφίες: VW – Καραγιωργάκης

Θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι σε θέση να αντικαταστήσει ακόμη και τα αστικά SUV (με την ποιότητα του), ωστόσο ο μεγάλος όγκος του το κάνει «δύσκολο» στον ιστό της πόλης (κυρίως στο παρκάρισμα). Σε περίπτωση πάντως που μένετε λίγο παραέξω (πχ Νέα Μάκρη, Διόνυσο ή Κρυονέρι), τα 5,35 μέτρα μήκους δεν θα αποτελέσουν εμπόδιο στις καθημερινές μετακινήσεις.

Ίσα-ίσα που τις χιονισμένες μέρες (αρχίζει και γίνεται ετήσιο φαινόμενο) θα έχετε ένα «εργαλείο» με 23,7 εκατοστά απόσταση από το έδαφος, αλλά και τετρακίνηση 4MOTION για κάθε περίσταση. Συγκεκριμένα, στο 2H το Amarok είναι πισωκίνητο με τη ροπή να κατανέμεται μονάχα στον πίσω άξονα.

Στο 4H είναι τετρακίνητο με τη ροπή να περνά ισόποσα στους τέσσερις τροχούς, ενώ στο 4L (κοντό), γίνεται υποπολλαπλασιασμός σχέσης σε κλίμακα 3,06:1, για να βγει κανείς από μία πολύ δύσκολη θέση. Υπάρχει πάντως και το απλούστερο 4Α που αυτομάτως διαβάζει τις εκάστοτε συνθήκες και περνά στο δρόμο το ανάλογο οδηγικό setup.

Στα χέρια μας είχαμε την κορυφαία έκδοση του νέου Amarok, αυτή με τρίλιτρο V6 πετρελαιοκινητήρα απόδοσης 240 ίππων και 600 Nm ροπής. Ο συγκεκριμένος έκανε την εμφάνιση του πριν από μία τετραετία, εφοδιάζοντας το Ford F-150 και αποτελεί το δυνατό χαρτί στην περίπτωση του Amarok.

Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων, αποτελώντας ένα πανίσχυρο σύνολο αντάξιο τόσο των 2,5 τόνων βάρους του γερμανικού pickup, όσο και του premium χαρακτήρα που εκπέμπει σε όλους τους τομείς.

Η αίσθηση που αφήνει η ροπή και η υψηλή ιπποδύναμη είναι ότι μπορεί να κάνει πολλά περισσότερα από το να διασχίσει σβέλτα μία χωμάτινη διαδρομή (θα το κάνει με εντυπωσιακή άνεση λόγω ανάρτησης). Αρκεί να σκεφτεί κανείς πως τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 8,8 δευτερόλεπτα, αριθμός που θυμίζει ένα προικισμένο αστικό μικρό 150 ίππων.

Είναι πιο εύκολο στην οδήγηση από ότι μαρτυρά ο τεράστιος όγκος του, ενώ τα εκάστοτε προγράμματα οδήγησης βοηθούν ώστε να μη χαθεί η σιγουριά ούτε με φορτίο, ούτε με τρέιλερ ή μέσα στη λάσπη και το χιόνι. Στις αντίστοιχες επιλογές προσθέστε και την Eco, με προτεραιότητα στην κατανάλωση καυσίμου που μπορεί έτσι να πέσει και λίγο κάτω από τα 9 λίτρα/100 χλμ.

Εν κατακλείδι, θα λέγαμε πως το νέο Amarok απευθύνεται σε ένα κοινό που ψάχνει το premium με τις ανάγκες του συχνά πυκνά να περιλαμβάνουν ταξίδια (πχ στο χωριό για ελιές ή άλλες τέτοιου είδους εργασίες) και δεν κάνει εκπτώσεις σε χώρους. Ταυτόχρονα, για να βρει δυσκολίες θα πρέπει να έχουν συμβεί ακραία μετεωρολογικά φαινόμενα, ενώ η παρουσία του πετρελαιοκινητήρα υπόσχεται σχετικά οικονομικές -και σίγουρα «ροπάτες»- μετακινήσεις.

Μπορεί να μην είναι Raptor, όμως πρόκειται για κάτι σχετικά κοντά στο «τέρας» της Ford, με οικονομική απαίτηση που ξεκινά από 55.000 ευρώ και μπορεί να φθάσει μέχρι και τα 62.500 ευρώ στην περίπτωση της σούπερ πλούσιας έκδοσης δοκιμής μας. Ένας εργάτης με προνόμια θα λέγαμε, αφού δεν υστερεί σε premium στοιχείο ή επιδόσεις σε σχέση με ένα μεγάλο SUV των 50 χιλιάδων και σαφώς έχει τεράστιο εύρος δραστηριοτήτων πέρα από τα συνηθισμένα.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLKSWAGEN

VW Amarok 3.0 V6 TDI 240 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 2.993 cc
Διάμετρος x διαδρομή 84,0 x 90 mm
Διάταξη/κύλινδροι Εξακύλινδρος σε διάταξη V
Ισχύς 177 kW (241PS) / 3.250 rpm
Ροπή 600 Nm (34,7 kgm) / 1.750-2.250 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό/μεταβλητής γεωμετρίας/intercooler
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,8 sec
Τελική ταχύτητα 180 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 10,2 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 12,6 / 10,1 / 8,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 80 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 792 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 266 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους 4 τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 10 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson / άκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli P Zero, 275/45 R21
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 5.350×1.910×1.871 mm
Γωνία εισόδου/ εξόδου/ γωνία ράμπας 30/ 23/ 21 μοίρες
Μεταξόνιο 3.270 mm
Υδάτινο πέρασμα
Δυνατότητα έλξης
Ωφέλιμο φορτίο
Φορτίο οροφής
Φορτίο καρότσας
80 εκ.
3.500 kg
1.160 kg
350 kg
400 kg
Απόβαρο 2.434 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 55.000€ (62.500€ για την έκδοση Aventura)

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!