MUST_READPINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Kia XCeed 1.5T 160 PS 48V 7DCT [test drive]

Αν ψάχνετε κάτι το διαφορετικό και έχετε σιχαθεί τα SUV, τότε το XCeed είναι εδώ. Ανανεωμένο και δυνατό!

Τον Σεπτέμβριο του 2019, η Kia παρουσίασε το XCeed, μια crossover SUV εκδοχή με βάση το ceed τρίτης γενιάς φιλοδοξώντας να κάνει την διαφορά στην αρένα των καθαρόαιμων” οχημάτων ελευθέρου χρόνου. Με όπλο του την διαφορετικότητα, αφού αντίστοιχη φόρμα δεν συναντάς σε άλλες φίρμες, τουλάχιστον κάτω από τα 30 χιλιάρικα, το XCeed πέτυχε να αποτελέσει μια εναλλακτική πρόταση για αυτούς που αναζητούν  ένα crossover με τις οδηγικές αρετές ενός hatch.

Στα χέρια μας έχουμε το ανανεωμένο XCeed και μάλιστα με τη έκδοση GT-line. Κίνηση με ουσία, αφού το συγκεκριμένο πακέτο εξοπλισμού που είναι εφοδιασμένο το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ενισχύει τόσο το φαίνεσθαι όσο και τα δυναμικά χαρακτηριστικά του.

Να τονιστεί ότι η τιμή εκκίνησης του XCeed είναι από τις 25.390 ευρώ, ενώ η έκδοση GT-line  έχει οριστεί από τα 29.290 ευρώ. Καθόλου άσχημα αν σκεφτούμε ότι πολλά αυτοκίνητα πόλης ξεκινούν από το 20άρικο.

Μάλιστα, το επιπλέον ποσό που απαιτεί η έκδοση GT-Line,  συνοδεύεται με τον επιπλέον κάτωθι εξοπλισμό: πίσω φωτιστικά σώματα LED κυψελοειδούς σχεδίασης, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι εξωτερικοί καθρέπτες με φλας, σπορ διαχύτης πίσω προφυλακτήρα στο χρώμα του αμαξώματος, δερμάτινο τιμόνι D-Cut, ψηφιακή οθόνη πίνακα οργάνων 12,3’’, κάθισμα οδηγού ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο, έξυπνο κλειδί με αισθητήρα εγγύτητας, ασύρματη φόρτιση κινητού, ηλεκτρικό χειρόφρενο με σύστημα «Auto Hold», αυτόματη ενεργοποίηση υαλοκαθαριστήρων κ.α.

Στο μεταξύ η γκάμα των κινητήρων του XCeed περιλαμβάνει εκδόσεις με κινητήρες βενζίνης πετρελαίου με ή χωρίς σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας, χωρίς να λείπει εξάλλου και η plug-in εκδοχή. Εμείς δοκιμάσαμε την έκδοση με τον τετρακύλινδρο κινητήρα των 1,5 λίτρων που συνδυάζεται με mild hybrid υβριδικό σύστημα 48V και αποδίδει 160 ίππους.

Η ροπή του είναι στα 253 Nm ροπή από τις 1.500 έως και τις 3.500 σ.α.λ. και συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων της Kia. Η εν λόγω έκδοση θα έλεγε κανείς ταιριάζει γάντι στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, με την  επίδοση των «0-100» να επιτυγχάνεται σε 9,2 δλ. και η τελική να φτάνει τα 208 χλμ./ώρα τη στιγμή που κατανάλωση κυμάνθηκε κατά μέσο όρο στα 7,6 λίτρα/100 χλμ..

 Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, λίγο πριν πατήσουμε το «Start Button» που δίνει ζωή στον κινητήρα. Από τη θέση του οδηγού, αυτό που πρακτικά εισπράττεις είναι πως πρόκειται για ένα οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο με άψογη θέση οδήγησης, αφού η ηλεκτρική ρύθμιση του καθίσματος ξεκλειδώνει κάθε επιθυμία του οδηγού.

Αυτό που εντυπωσιάζει στο Kia, είναι η  σύγχρονη εικόνα του εσωτερικού, με τη μεγάλη οθόνη αφής 10,25 ιντσών, αλλά και τη σωστή εργονομία του, και εξηγούμαι: Το πρώτο πράγμα που κάνουν οι περισσότεροι οδηγοί μόλις κάτσουν στη θέση του οδηγού είναι που θα αφήσουν το κινητό και τα κλειδιά… Στο Kia XCeed το χέρι θα πάει μόνο του… στη θέση που έχουν προνοήσει οι σχεδιαστές του. Και δεν είναι μόνο αυτή η λεπτομέρεια.

Είναι  η θέση του διακόπτη που επιλέγεις το προφίλ οδήγησης και του Start & Stop του κινητήρα αλλά και γενικότερα αντιλαμβάνεσαι την προσπάθεια των σχεδιαστών της Kia να σου κάνουν εύκολη και ευχάριστη την παραμονή σου στο XCeed.

Για την ιστορία να προσθέσουμε ότι το Kia XCeed παρέχει και θέση ασύρματης φόρτισης για τα τηλέφωνα αλλά και θύρες φόρτισης ηλεκτρονικών συσκευών τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες. Μάλιστα ειδική μνεία θα πρέπει να γίνει και για την εύκολη σύνδεση των κινητών συσκευών με το σύστημα πολυμέσων το οποίο μπορεί να συνδυαστεί με ένα εξαιρετικό ηχοσύστημα της JBL.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Πατώντας το  Start Button του κινητήρα, όλα εξελίσσονται αθόρυβα. Επιλέγεις το D στο αυτόματο κιβώτιο σε συνδυασμό με το προφίλ οδήγησης που επιθυμείς και ξεκινάς. Με επιλεγμένο το προφίλ οδήγησης στο Eco (υπάρχει επίσης το Normal και το Sport) θα διαπιστώσεις μια χαλαρότητα στο γκάζι και στις αλλαγές των σχέσεων, αφού ο στόχος είναι η οικονομία στο τέλος της ημέρας.

Παρά την όποια νωχελικότητα του κιβωτίου του στο Eco, εμείς το εκτιμήσαμε, αφού η κατανάλωση μας δεν ξεπέρασε τα 7,5 λίτρα μέσα στην πόλη. Προφανώς το μυαλό και η καρδιά αποζητά το προφίλ της  Sport οδήγησης, που πράγματι εκεί το αυτοκίνητο μεταμορφώνεται και σου δείχνει έναν διαφορετικό χαρακτήρα, με νεύρο και ήχο…

Σε κάθε περίπτωση το Kia XCeed διακρίνεται για την εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά του. Συνδυάζει σβελτάδα και άνεση, δεν επιτρέπει σε αεροδυναμικούς θορύβους να χαλάσουν την εσωτερική ηρεμία των επιβατών, ενώ για αυτούς που θα βυθίσουν στο πάτημα το γκάζι θα χαρίσει πολλά χαμόγελα.

Χωρίς δισταγμούς, ο κινητήρας ανεβάζει στροφές γραμμικά μέχρι τον κόφτη και οι αλλαγές του αυτόματου κιβωτίου DCT-7 είναι σβέλτες και αλλάζουν συνήθως στις 4.500 σ.α.λ., όλα αυτά πάντα στο Sport προφίλ.

Στο τέλος της ημέρας θα λέγαμε πως επιλέγουμε το πιο ισορροπημένο Normal που συνδυάζει τα δύο προαναφερόμενα προφίλ. Το τιμόνι έχει το σωστό βάρος και οι αλλαγές των σχέσεων γίνονται στο σωστό timing. Ταυτόχρονα, η ανάρτηση βρίσκει την χρυσή τομή ανάμεσα στην άνεση και στο κράτημα.

Στην πραγματικότητα η πλάστιγγα γέρνει υπέρ του σπορ στοιχείου αφού η ρύθμιση της ανάρτησης είναι λίγο πιο σφιχτή επηρεάζοντας εν μέρει την ποιότητα κύλισης. Όσο για το χώρο αποσκευών να πούμε πως οι 46βολτες εκδόσεις έχουν 380 λίτρα (λόγω της πρόσθετης μπαταρίας), ενώ οι απλές είναι στα 426 λίτρα.

Συμπερασματικά το XCeed είναι ένα άκρως ενδιαφέρον αυτοκίνητο, (προσωπικά μου θυμίζει μία Panamera του λαού) προσφέρει τεχνολογία αιχμής, έχει εξαιρετικά οδικά χαρακτηριστικά και στέκεται σαν ένα γνήσιο ευρωπαϊκό αυτοκίνητο.

Άλλωστε, το ceed λέγεται ότι πήρε το όνομά του από το ευρωπαϊκό σύμβολο CE (Conformité Européenne) που τοποθετείται σε προϊόντα για να υποδείξει υπακοή σε κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως τουλάχιστον αναφέρεται στην wikipedia.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων JEEP

Kia XCeed 1.5T 160 PS 48V 7DCT – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.482 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,6 x 92,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 117,5 kW (160 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 253 Nm (26,5 kgm) / 1.500-3.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό + ήπια υβριδική υποβοήθηση 48V με μπαταρία 0,44 kWh
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,2 sec
Τελική ταχύτητα 208 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,0 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 6,1 lt/100 km (WLTP)
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 625 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 139-144 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο DCT 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental PremiumContact6, 235/45 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.395 x 1.826 x 1.495 mm
184 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.575 / 1.573 mm
Μεταξόνιο 2.650 mm
Χώρος αποσκευών 380 – 1.332 lt
Απόβαρο 1.445 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 26.990€ (από 25.390€ με το 6-iMT)

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!