PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Volkswagen ID.3 PA Pro Life 58 kWh [test drive]

Μία τριετία μετά την εμφάνιση του στην αγορά, το ID.3 ανανεώθηκε, δείχνοντας πρώτον ότι οι Γερμανοί ξέρουν να «ακούν» το αγοραστικό κοινό, και δεύτερον ότι το ηλεκτρικό μικρομεσαίο ήρθε για να καθιερωθεί.

Αν μη τι άλλο αυτός ήταν ο σκοπός των ανθρώπων της VW, όταν έλεγαν πως το ID.3 είναι ένα αυτοκίνητο υψίστης ιστορικής σημασίας για την εταιρεία. Η παρουσία του στους δρόμους παρομοιάζεται με το λανσάρισμα του Golf, αν σκεφτεί κανείς πως η αμιγώς ηλεκτρική εποχή έχει ανοίξει τις πύλες της και το ID.3 αποτελεί την αιχμή του δόρατος μίας εταιρείας που πάντα πρωταγωνιστεί εμπορικά.

Το ID.3 λοιπόν είτε αρέσει σε πολλούς, είτε όχι, έπρεπε να βελτιωθεί για να πιάσει τα στάνταρ των φίλων της VW. Και ποια είναι τα σημεία που ήταν ελαφρώς κατακριτέα; Όπως θα δείτε και με μία σύντομη ματιά, στο εξωτερικό κομμάτι ελάχιστα άλλαξαν, δείγμα του ότι το φουτουριστικό καλούπι του αρέσει αρκετά.

Η minimal αισθητική παρέμεινε, με τις αλλαγές να εστιάζουν στον εμπρός προφυλακτήρα, τα φωτιστικά σώματα, τις ζάντες αλουμινίου και τις χρωματικές επιλογές. Μία εκ των οποίων είναι η Dark Olivine Green της δοκιμής μας που στα δικά μας μάτια είναι αρκετά κομψή και καλόγουστη.

Η κριτική που είχε ασκηθεί στο ID.3, αφορούσε σε μεγάλο κομμάτι την αισθητική του εσωτερικού, και κυρίως σε θέματα υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί. Αυτά ήταν σκληρά στην αφή καθώς οι Γερμανοί είχαν δώσει προτεραιότητα σε θέματα μείωσης βάρους, κόστους και χρήσης οικολογικών υλικών. Αν μιλούσαμε για Ιάπωνες, θα λέγαμε πως ποτέ δε θα ίδρωνε το αυτί τους από τέτοιου είδους σχόλια.

Για τη VW ωστόσο αυτά είναι θέματα προς επίλυση και για αυτό φρόντισαν να διορθώσουν άμεσα τα κακώς κείμενα. Τα περισσότερα σημεία μέσα από τις πόρτες διαθέτουν πλέον επένδυση που εκπέμπει ποιότητα, ενώ τα υλικά στο ταμπλό και σε άλλες λεπτομέρειες έχουν πλέον μαλακή υφή, χωρίς να περιοριστεί βέβαια η χρήση ανακυκλωμένων υλικών (71%).

Επί την ευκαιρία οι άνθρωποι της VW μεγάλωσαν και την οθόνη multimedia αφής από 10 σε 12 ίντσες (με εξαιρετική αμεσότητα), ενώ στο θέμα των πλήκτρων αφής για τον ήχο ή τον κλιματισμό δεν άλλαξε κάτι προς την κατεύθυνση της καλύτερης εξοικείωσης. Βλέπετε, ο τρόπος που χειρίζεται ο επιβάτης κάποια πλήκτρα μπορεί να είναι θέμα συνήθειας, ενώ η περιορισμένη ποιότητα της καμπίνας ίσως αποτελούσε αιτία μη αγοράς.

Οι χώροι για αντικείμενα και επιβάτες παρέμειναν ως είχαν, κάτι που σημαίνει πως είναι αρκετά ικανοποιητικοί για την κατηγορία του ID.3. Από θέμα μήκους είναι μακρύ όσο και το Golf (μόλις πάνω από 4,2 μέτρα), έχοντας μάλιστα και σχεδόν ίδιο χώρο αποσκευών (385 λίτρα έναντι 380 του πασίγνωστου best seller).

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Ο ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 204 ίππων και 310 Nm ροπής είναι κάτι που επίσης δεν άλλαξε για το ανανεωμένο ID.3. Αρκετά σβέλτος παρά τα 1.800 κιλά του αμαξώματος, αποτελεί δυνατό χαρτί για τον όμιλο και όλες τις συνεργασίες του (τον συναντάμε και στα CUPRA) κάτι που λέει πολλά για το συγκεκριμένο σύνολο.

Στην περίπτωση του ID.3 καταφέρνει τα 0-100 χλμ./ώρα από στάση σε μόλις 7,3 δευτερόλεπτα (αριθμός που παραπέμπει σε GTI), ενώ σε συνδυασμό με την παρουσία της μπαταρίας χωρητικότητας 58 kWh (υπάρχει και η περίπτωση της 77άρας) μπορεί να διανύσει σχεδόν 350 χλμ. χωρίς ενδιάμεση φόρτιση σε ρεαλιστικές μεικτές συνθήκες με κλιματισμό και 4 άτομα στο αυτοκίνητο. Θεωρητικά σε κύκλο WLTP η απόσταση αυτή κυμαίνεται από 397 χλμ. μέχρι 429 χλμ. (εκτός και εντός πόλης αντίστοιχα).

Στα χέρια μας η κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος δεν ξεπέρασε τις 17 kWh/100 χλμ., αριθμός σίγουρα εξαιρετικός αν σκεφτεί κανείς πως δεν χρειάζεται να ξοδέψει περισσότερα από 3 ευρώ εφόσον το φορτίζει στο σπίτι ή στο γραφείο και όχι σε σημείο φόρτισης ιδιωτικού δικτύου. Εκεί βέβαια υπάρχει το πλεονέκτημα της ταχύτητας, αφού σε 35 λεπτά μπορεί να φθάσει στο 80% της πλήρους αυτονομίας. Σε 11άρι έχουμε ολοκληρωμένη φόρτιση μέσα σε 6,25 ώρες, ενώ στην περίπτωση των 7,4 kW θα χρειαστούν 9,5 ώρες.

Όλα αυτά τα περί φόρτισης πάντως είναι πάνω κάτω ένα ζήτημα που αφορά όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα και λίγο ή πολύ γνωρίζουμε πως πρέπει να τα αντιμετωπίσουμε σαν ιδιαίτερα οχήματα που πρέπει να βρίσκονται σε κοντά σε πρίζα κάθε 2-3 βραδιές, ή απλά να φροντίσουμε για την ανάλογη εγκατάσταση wallbox. Μικρό το κακό μπροστά στο «φάντασμα» του πρατηρίου καυσίμων.

Οδηγικά το ID.3 παραμένει ένα καλοστημένο μικρομεσαίο, με σύμμαχο την πλατφόρμα MEB και το σύστημα ανάρτησης με McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Είναι ισορροπημένο όπως όλα τα VW ανάμεσα σε άνεση και κράτημα, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν θα πάρει κλίσεις εφόσον πιεστεί, ή ότι δεν «κοπανάει» σε μία ακραία λακκούβα ή όταν κατέβει από το πεζοδρόμιο.

Άλλωστε το αυξημένο βάρος με την ύπαρξη της μπαταρίας δε βοηθά τα μικρομεσαία ηλεκτρικά. Η τοποθέτηση της πάντως κάτω από το δάπεδο αποτελεί ένα εξαιρετικό τρικ για εξοικονόμηση χώρου, διατήρησης του κέντρου βάρους και μεγαλύτερου πορτμπαγκαζ, «κλέβοντας» λιγάκι από τα πόδια των πίσω επιβατών σε ύψος.

Σαν συμπέρασμα, η ανανέωση του ID.3 θα λέγαμε πως μας αφήνει σίγουρα θετική αίσθηση, αφενός γιατί πράγματι η VW βελτίωσε την ποιότητα του εσωτερικού, και αφετέρου γιατί μας υπενθυμίζει πως κάπως έτσι οφείλει να είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Φιλικό στο μάτι, με χώρους, μεγάλη αυτονομία και ευέλικτο στην πόλη (κύκλος στροφής μόλις 10,2 μέτρα).

Έχοντας πλέον εξοικειωθεί με τα EV’s, θα λέγαμε πως η φόρτιση δεν αποτελεί κανένα πρόβλημα εφόσον δεν πραγματοποιεί κανείς συχνά και μεγάλα ταξίδια, ενώ το όφελος είναι πραγματικά σημαντικό σε σχέση με ένα μοντέλο θερμικού κινητήρα. Σίγουρα και τα 42.600 ευρώ (ποσό που ξεκινά το ID.3, 44.750 ευρώ για την έκδοση δοκιμής) δεν είναι λίγα, ωστόσο ξεκινάς την απόσβεση άμεσα με το κέρδος από καύσιμα, ενώ αποκτάς ένα ταχύτατο και συνολικά ποιοτικό μικρομεσαίο.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLKSWAGEN

VW ID.3 PA Pro life 58 kWh
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ
Τύπος, τροφοδοσία Ηλεκτρικός μόνιμου μαγνήτη
Μέγιστη ισχύς, ροπή 150 kW (204 PS), 310 Nm (31,6 kgm)
Θέση Στον πίσω άξονα, εγκάρσια
Μπαταρία Χωρητικότητα: 58 kWh, Φόρτιση 11 kW: 6,25 h, 7,4 kW: 9,5 h
Θέση Στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο
Χρόνος φόρτισης Σε Wallbox (11 kW): 6,25 ώρες
Μέγιστη φόρτιση AC: 11 kW,
μέγιστη ταχυφορτιστή DC: 100 kW σε 35 λεπτά 80%
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,4 sec
Τελική ταχύτητα 160 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Εργοστασιακή WLTP, Μέση δοκιμής 15,2 kWh/100 km, 17 kWh/100 km
Εργοστασιακή αυτονομία 492 km (WLTP)
Χωρητικότητα μπαταρίας 62 kWh (58 net)
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 340-370 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή
Εκπομπή CO2 0 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 1 σχέσης
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Turanza Eco, 215/50 R19
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.264 × 1.809 × 1.564 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.549/ 1.526 mm
Μεταξόνιο 2.770 mm
Χώρος αποσκευών 385-1.267 lt
Απόβαρο 1.794 kg
Τιμή πώλησης μοντέλου δοκιμής: από 42.600 ευρώ

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!