PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

MG ZS 1.5 DVVT 106 PS MT [test drive]

Πόσες φορές έχετε δει ένα μοντέλο να πρωτοπορεί, χωρίς να έχει τίποτα πρωτοποριακό επάνω του είτε σχεδιαστικά είτε τεχνολογικά; Μάλλον, καμία θα απαντήσουμε εμείς…

Και όμως, το ZS καταφέρνει να πρωτοτυπήσει με όπλο έναν άλλο παράγοντα, για πολλούς το βασικότερο κριτήριο για να επιλεχθεί ένα αυτοκίνητο. Την τιμή αγοράς. Το B-SUV της MG είναι ένα εντελώς νέο μοντέλο που έρχεται από τα βάθη της ανατολής, με ένα όνομα γνωστό παρόλο που απουσίαζε για μεγάλο χρονικό διάστημα από τη «πιάτσα».

Ο κινεζικός και κρατικός κολοσσός SAIC έχει αποκτήσει -μεταξύ άλλων- το κάποτε δημοφιλές brand και με την τεχνογνωσία που του έχουν χαρίσει οι ευρωπαϊκές συνεργασίες, είπε να βάλει φωτιά στην παγκόσμια αγορά. Τί έκανε λοιπόν; Δημιούργησε έναν καλοφτιαγμένο στόλο (σήμερα θα μας απασχολήσει μόνο το ZS, αλλά ακολουθεί και το ηλεκτρικό MG 4) που δεν θυμίζει σε τίποτα την ταπεινή καταγωγή του.

Το ZS όπως είπαμε, είναι ένα SUV με μήκος 4,323 μέτρα, γεγονός που το εντάσσει ανάμεσα στο Peugeot 2008 και το Honda HR-V από πλευράς διαστάσεων. Ο ρόλος του δεν είναι να σε εντυπωσιάσει με την πρώτη ματιά, ούτε να το ερωτευτείς για αυτό.

Η εικόνα του ωστόσο με τα σύγχρονα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, την κυψελώδη μάσκα και τις συμπαθητικές ακμές δεν σε παραξενεύει και δύσκολα θα ξενίσει κάποιον. Από αδιάφορο έως συμπαθητικό θα μπορούσε να το χαρακτηρίσει κάποιος, ακόμη και αν δε γνωρίζει την τιμή πώλησης του (για να γίνει επιεικής).

Το εσωτερικό αποτελεί ακόμα πιο μεγάλη έκπληξη καθώς πέραν της ψηφιακής οθόνης του πίνακα οργάνων, αυτή του συστήματος multimedia έχει διάσταση 10,1 ίντσες και είναι ευανάγνωστη, με αρκετά πλήκτρα να σε εντάσσουν γρήγορα στα υπομενού. Έτσι μπορείς να πειράξεις άμεσα τον κλιματισμό, τον ήχο ή την πλοήγηση χωρίς ιδιαίτερο ψάξιμο.

Γύρω από τις οθόνες διακρίνεις μία αύρα ποιότητας (οι αεραγωγοί θυμίζουν αρκετά αυτούς της Mercedes-Benz) με τη χρήση μαλακών υλικών, τόσο ψηλά στο ταμπλό, όσο και πιο κοντά στην κεντρική κονσόλα. Λες και ήθελαν οι Κινέζοι να αποδείξουν ότι δεν τους είναι και τόσο δύσκολο να μοιάσουν ή και να ξεπεράσουν τους Ευρωπαίους σε αυτό το ζήτημα.

Νιώθεις επομένως από τα πρώτα λεπτά μία οικειότητα μέσα στο ZS, ακόμη και αν δεν κάνει τίποτα για να σε εντυπωσιάσει, όπως συμβαίνει πλέον στα περισσότερα νέα μοντέλα της εποχής μας. Από πρακτικότητα, περιμέναμε η αλήθεια είναι καλό βαθμό από το SUV της MG, και όντως τόσο τα 448 λίτρα του χώρου αποσκευών είναι ένας αριθμός σημαντικός, όπως και οι διαθέσιμες θήκες και χώροι για μικρά και μεγάλα αντικείμενα γύρω από τους επιβάτες.

Αυτοί δεν θα παραπονεθούν σε θέματα άνεσης ακόμη κατά τη διάρκεια του ταξιδιού (εκτός και αν ξεπερνούν το μέσο όρο σε ύψος). Εκεί που ενδεχομένως να μουρμουρίσει κάποιος είναι για τους ήχους που περνούν στην καμπίνα, κάτι που έχει να κάνει περισσότερο με τη λειτουργία του μοτέρ και λιγότερο με τη δουλεία που έχει γίνει στην ηχομόνωση.

Φωτογραφίες: MG Motors

Ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1.500 κ.εκ. αποδίδει 106 ίππους και προσφέρει απλά ικανοποιητικές επιδόσεις και αρκετές φορές, τόσο εντός όσο και εκτός πόλης, πρέπει να πιεστεί λίγο παραπάνω. Για παράδειγμα, σε συνθήκες ταξιδιού με σταθερή ταχύτητα 120 χλμ./ώρα οι στροφές θα ξεπεράσουν τις 3.200 ανά λεπτό, γεγονός που από μόνο του μαρτυρά τις υπερωρίες που πρέπει να εκτελέσει.

Άλλωστε το κιβώτιο πέντε σχέσεων μαρτυρά από μόνο του την παραπάνω πληροφορία (κάποιες φορές σε ανοιχτό δρόμο το ZS ζητάει την έκτη σχέση), ενώ ο επιλογέας θα μπορούσε με τη σειρά του να έχει καλύτερη αίσθηση με μεγαλύτερη ακρίβεια. Τα προσχήματα πάντως σώζει η καλή τοποθέτηση του επιλογέα, μη κουράζοντας τον οδηγό με τις πολύ συχνές αλλαγές.

Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας είναι τραχύς σε λειτουργία, όμως με την αρωγή του χαμηλού βάρους του αμαξώματος (1.231 κιλά) καταφέρνει να μη ζητά παραπάνω από 8 λίτρα βενζίνης/100 χλμ. σε μεικτό κύκλο. Πάντως, με τούτα και με κείνα το σύνολο κρίνεται επαρκές (0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δευτερόλεπτα) αν και η τρικύλινδρη turbo έκδοση με 111 ίππους (αναμένεται η σχετική δοκιμή) φαντάζει πιο σύγχρονη και ταιριαστή για το σουλούπι του ZS.  

Η γενικότερη εικόνα από το SUV της MG είναι ότι μπορεί να κάνει σχεδόν τα πάντα με αξιοπρέπεια χωρίς να αφήνει αιχμές ή ερωτηματικά για ατέλειες. Καμία σχέση με οτιδήποτε κινέζικο έχει δοκιμαστεί στο παρελθόν και μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι ξεχνάμε εντελώς τον όρο «made in China» για όσο αναφερόμαστε στο ολόφρεσκο SUV.

Σε αυτό το μήκος κύματος και το σύστημα ανάρτησης (ημιάκαμπτος άξονας πίσω) που δεν είναι ρυθμισμένο για ακρότητες αλλά για αυτό ακριβώς που προορίζεται. Άνετα περάσματα στην πόλη (παρά την κάπως ρηχή απόσβεση), αξιοπρέπεια στο χώμα και ακούραστο σχετικά ταξίδι, αποφεύγοντας τις απότομες στροφές με το πόδι βυθισμένο στο δεξί πεντάλ (καθαρά για λόγους απότομων κλίσεων και πλευρικής στήριξης).

Είναι με λίγα λόγια κάτι παραπάνω από τίμιο και σε καμία περίπτωση δεν μπαίνεις στη διαδικασία να το υποτιμήσεις. Και ξέρετε το λόγο που όποιος το υποτιμήσει θα τρίβει τα μάτια του κάθε φορά που θα βλέπει και ένα παραπάνω ZS στο δρόμο;

Τα 18.980 ευρώ που κοστίζει το συμπαθέστατο SUV στη βασική του έκδοση, ή τα 20.550 ευρώ -αν προτιμάτε- που ζητά η πληρέστερη της δοκιμής μας, με δερμάτινο σαλόνι και πολλές ηλεκτρονικές ευκολίες. Ποσά που σε άλλη περίπτωση θα αφορούσαν τη μικρότερη κατηγορία της ελληνικής αγοράς, έρχονται στην ίδια φράση με ένα B-SUV που συνοδεύεται από 7 χρόνια εγγύηση ή 150.000 χλμ.

Ίσως, όλα αυτά πλαισίωσαν εσκεμμένα το ZS από την ελληνική αντιπροσωπεία (όμιλος Συγγελίδη), για να πειστεί μέχρι και ο πιο αδαής για το πόσο πιστεύουν οι άνθρωποι της εταιρείας στο νέο τους εγχείρημα. Παράλληλα, πείθουν ότι το φθηνό δεν είναι απαραίτητα και ανεπαρκές. Αντιθέτως, παρουσιάζεται μία μεγάλη ευκαιρία στην αγορά για να αναθεωρήσει. Είδαμε μοντέλα που ήταν κατεξοχήν προσιτά να ξεφεύγουν με αφορμή την ακρίβεια, τις ακριβές πρώτες ύλες, τη ζήτηση ή τον πόλεμο στην Ουκρανία.

Η MG βάζει μία κόκκινη γραμμή σε όλη αυτή τη φρασεολογία και λέει ξεκάθαρα ότι μπορείς με 20 χιλιάρικα να πάρεις ένα όμορφο SUV που καλύπτει την οικογένεια σε ό,τι σχεδόν επιχειρεί καθημερινά και να ξεγνοιάσεις για μία επταετία από απρόοπτα έξοδα. Μάλιστα η «επίθεση» της MG έχει και συνέχεια, αφού προσεχώς θα διαβάσετε από το Caroto, την ηλεκτρική απόπειρα των Ασιατών με όπλο, τι άλλο; Την τιμή πώλησης…  

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MG MOTORS

MG ZS 1.5 VT-i – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.499 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75×84,8 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/ τετρακύλινδρος
Ισχύς 78 kW (106 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 141 Nm (25,5 kgm) / 4.500 rpm
Τροφοδοσία Ατμοσφαιρικός έμμεσου ψεκασμού
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,9 sec
Τελική ταχύτητα 175 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,9 lt/100 km
Τυποποιημένηm μέση (WLTP) 6,6 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 48 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 607 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 149 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental Sportcontact 6, 215/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.323 × 1.809 × 1.653 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.529/1.536 mm
Μεταξόνιο 2.581 mm
Χώρος αποσκευών 448 lt
Απόβαρο 1.231 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης: 18.980€ (20.550€ η έκδοση της δοκιμής μας)

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Ένα σχόλιο

  1. Eίναι καλό σε ποιότητα κυρίως μέσα. Σχεδιαστικά είναι το Hyundai Tuscon του 2010 .
    Ωστόσο , ο όμιλος Συγγελίδη δεν το έχει τιμολογήσει και φθηνά. Μόλις 1000 ευρώ κάτω από ένα SEAT Arosa , ή ένα OPEL Crossland. Oπότε ίσως δεν είναι τόσο φθηνό αν σκεφτείς ότι είναι κ ατμοσφαιρικό.
    Δηλαδή έχουν κάνει ένα έξυπνο μαρκετινγκ ότι δήθεν είναι φθηνό, αλλά και οι άλλοι όμιλοι το είδαν αυτό και βγάλανε εκδόσεις των mainstream αυτοκινήτων τους κοντά στα 20.000 ευρώ.
    Δείτε τα SEAT Arosa & OPEL Crossland ότι έχουν παρόμοιες τιμές και είναι κ turbo.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!