NEAPINED

H κάθοδος των Κινέζων – Εργοστάσιο και στην Ελλάδα;

Από την στιγμή που η Ευρώπη εξετάζει τρόπους να ανακόψουν την εισβολή των κινεζικών αυτοκινήτων, οι Κινέζοι ξεκινούν να χτίζουν εργοστάσια επί ευρωπαϊκού εδάφους για να αποφύγουν τους δασμούς στις εισαγωγές.

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες βλέπουν στρατηγικά την Ευρώπη για επέκταση της παραγωγής εν μέσω πιθανών αυξήσεων των δασμών στις εισαγωγές αυτοκινήτων.

Καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση εξετάζει το ενδεχόμενο να αυξήσει τους δασμούς εισαγωγής από την Κίνα σε πολύ υψηλά επίπεδα, εταιρείες όπως η BYD, η Chery και η Dongfeng αλλάζουν τις στρατηγικές τους για να εδραιώσουν ισχυρότερα ερείσματα στην ευρωπαϊκή αγορά. Ακολουθεί μια ανάλυση των σχεδίων τους, όπου η Ελλάδα βρίσκεται για ακόμη φορά εκτός πλάνου. Όχι όμως η Ισπανία (Chery), η Ουγγαρία (BYD), η Ιταλία (Dongfeng) και άλλες χώρες…

BYD

Η BYD πρόκειται να εγκαινιάσει την παραγωγή σε μια νέα μονάδα παραγωγής επιβατικών αυτοκινήτων στην Ουγγαρία πριν από το 2026, ευθυγραμμιζόμενη με τη φιλοδοξία της να κατακτήσει μερίδιο 5% των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στην ΕΕ. Το εργοστάσιο, διαθέτει αρχική δυναμικότητα 150.000 μονάδων ετησίως, με σχέδια για τον δυνητικό διπλασιασμό της παραγωγής σε 300.000 μονάδες.

CHERY

Η Chery ανακοίνωσε τις προθέσεις της να αξιοποιήσει το πρώην εργοστάσιο της Nissan στη Βαρκελώνη για την κατασκευή οχημάτων με το εμπορικό σήμα Omoda. Η παραγωγή ξεκινά φέτος με φιλόδοξο στόχο να φτάσει τα 150.000 οχήματα ετησίως μέχρι το 2029, σε συνεργασία με την ισπανική εταιρεία EV Motors. Επιπλέον, οι συνομιλίες με την ιταλική κυβέρνηση σηματοδοτούν το ενδιαφέρον της Chery για τη δημιουργία ενός δεύτερου ευρωπαϊκού εργοστασίου, με τις πιθανές τοποθεσίες να κυμαίνονται από υπάρχουσες αχρησιμοποίητες εγκαταστάσεις έως και πράσινες περιοχές στη νότια Ιταλία.

DONGFENG

Η Dongfeng Motor συνεργάζεται ενεργά με την ιταλική κυβέρνηση για τη δημιουργία ενός εργοστασίου που θα μπορεί να παράγει πάνω από 100.000 οχήματα ετησίως. Διερευνώνται οι επιλογές για τις τοποθεσίες παραγωγής, υπογραμμίζοντας τη δέσμευση της εταιρείας να επεκτείνει την παρουσία της στην Ευρώπη.

LEAPMOTOR

Η Leapmotor, η οποία υποστηρίζεται από τη Stellantis, εξετάζει το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσει ένα από τα ευρωπαϊκά εργοστάσια της Stellantis για την παραγωγή αυτοκινήτων της. Η παραγωγή του ηλεκτρικού μίνι αυτοκινήτου Leapmotor T03 με μπαταρία θα μπορούσε να ξεκινήσει ήδη από το καλοκαίρι, με πιθανές τοποθεσίες το εργοστάσιο της Stellantis στο Tychy της Πολωνίας και το εργοστάσιο Mirafiori στο Τορίνο.

MG MOTOR

Η μάρκα MG που ανήκει στη SAIC, σκέφτεται για την ευρωπαϊκή παραγωγή, με την απόφαση να αναμένεται μέσα στα επόμενα δύο με τρία χρόνια. Παράγοντες όπως το ενεργειακό και εργατικό κόστος θα υπαγορεύσουν την επιλογή της τοποθεσίας, με το Ηνωμένο Βασίλειο, τη βασική αγορά της MG στην Ευρώπη, να είναι ένας εξέχων υποψήφιος. Η μερική ιδιοκτησία της SAIC στο εργοστασιακό συγκρότημα του Longbridge στην Αγγλία αποτελεί μια βιώσιμη επιλογή για την κατασκευαστική βάση της MG, εδραιώνοντας περαιτέρω τη θέση της ως η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη.

Μπροστά στην εξελισσόμενη δυναμική του εμπορίου, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες διαφοροποιούν στρατηγικά τις βάσεις παραγωγής τους, ώστε να αντιμετωπίσουν τις ρυθμιστικές αλλαγές, ενώ παράλληλα αξιοποιούν τις αναπτυσσόμενες αγορές στην Ευρώπη.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!