PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Citroen C5 X Plug in Hybrid [test drive]

Πόσο premium μπορεί να είναι άραγε ένα Citroen; Αυτό ήταν το πρώτο πράγμα που κληθήκαμε να απαντήσουμε (στους εαυτούς μας) κατά την πρώτη επαφή με το Citroen C5 X. Η απάντηση στις γραμμές που ακολουθούν…

Θα έλεγε κανείς πως, η γαλλική εταιρεία πάντα είχε την τάση να προσεγγίζει το premium στοιχείο. Παρά τον mainstream χαρακτήρα -σε γενικές γραμμές- και τα προσιτά μοντέλα, ποτέ δεν έλειπε και η ναυαρχίδα με τα «πλούσια» χαρακτηριστικά και την… λαθραία είσοδο στον κόσμο των luxury ανταγωνιστών.

Μία τέτοια περίπτωση είναι και το C5 X, που (όπως συνέβη και με το μικρότερο C4 X) αντικατέστησε το ομώνυμο Aircross, δίνοντας στο γράμμα «Χ» ένα επιπλέον νόημα για τους φίλους της Citroen. Λες και οι Γάλλοι τράβηξαν ένα μεγάλο X σε όλη τη γκάμα αλλά και στους αντιπάλους τους και παράταξαν με καμάρι ένα επιβλητικό crossover που δε μοιάζει με κανένα άλλο.

Και πως να μοιάζει άλλωστε, όταν συγκεντρώνει στοιχεία ολίγον από fastback στο πίσω μέρος, κάτι από τα ηλεκτρικά SUV «ξαδερφάκια» στο εμπρός τμήμα, αλλά και μπόλικες σύγχρονες πινελιές σε όλα τα μήκη και πλάτη.

Οι δύο ενιαίες γρίλιες (συνέχεια του λογότυπου) και τα όμορφα LED φωτιστικά σώματα δίνουν τον απαιτούμενο τόνο στην πρώτη ματιά, ενώ η συνέχεια δίνεται με τους τροχούς 19 ιντσών και τον κομψό τρόπο που σβήνει η καμπύλη στο πίσω μέρος του γαλλικού μοντέλου.

Θέλει δε θέλει λοιπόν, το C5 X επιβάλλεται, είτε με τα 4,805 μέτρα μήκους του, είτε με το σχεδιασμό, ή ακόμη και με τα 19,5 εκατοστά που το χωρίζουν από το έδαφος, σημάδια πως δεν είναι και τόσο λάθος το να το χαρακτηρίσεις SUV, έστω και αν είναι αρκετά παραπάνω από αυτό τον -κλισέ πλέον- όρο.

Η αρχική μας απορία σχετικά με το πόσο premium είναι το μεγάλο crossover της Citroen, μοιάζει να έχει απαντηθεί κατά το ήμισυ, έχοντας μάλιστα ανεβάσει κατά πολύ τις προσδοκίες σχετικά με τη συνέχεια.

Αυτή περιλαμβάνει το εσωτερικό του C5 X, με την ψηφιακή οθόνη του πίνακα οργάνων (12 ίντσες), αυτή του συστήματος πολυμέσων αλλά και το τεράστιο Head Up Display 21 ιντσών, να θέτουν τις βάσεις για το τι να περιμένει κανείς πίσω από το τιμόνι. Άνεση και πολλές ευκολίες είναι η πρώτη αίσθηση που αποκομίζει κάποιος, που δεν ξέρει αν πρέπει να σκαλίσει τα δεκάδες gadgets ή να βυθιστεί στα αφρώδη καθίσματα του C5 X.

Το τελευταίο είναι τμήμα του Citroen Advanced Comfort και μπορεί κανείς να δηλώσει τουλάχιστον εντυπωσιασμένος από τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα που προσφέρουν άνεση και στους πέντε επιβάτες που κυριολεκτικά δεν ξεχωρίζει από αυτήν ενός καναπέ άριστης ποιότητας.

Εισέρχεσαι δηλαδή σε ένα περιβάλλον που προορίζεται είτε για μεγάλα ταξίδια, είτε για πολύωρη παραμονή έστω και εντός πόλης, ή πολύ απλά σε μία καμπίνα έτοιμη να εντυπωσιάσει και τον πιο απαιτητικό σε θέματα χώρων (485 λίτρα για το πορτμπαγκάζ), gadgets και τεχνολογιών. Το πόσο βολικά μπορείς να ταξιδέψεις βέβαια στο γαλλικό μοντέλο κάπου φαίνεται και από το μεγάλο μήκος αλλά και το μεταξόνιο του (2,785 μέτρα, πλατφόρμα EMP2).

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Αυτό που δεν μπορείς να πιστέψεις παρά μόνο αν το ζήσεις, είναι ο τρόπος με τον οποίο η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση του συστήματος Advanced Comfort Active Suspension είναι σε θέση να μετατρέψει το C5 X σε ένα μαγικό χαλί.

Πολύ απλά μπορείς να περάσεις πάνω από οποιαδήποτε κακοτεχνία του δρόμου (και μάλιστα πριν τις Δημοτικές εκλογές που ασφαλτοστρώθηκε σχεδόν όλο το δίκτυο) και να μην καταλάβεις τίποτα απολύτως.

Λες και βρίσκεσαι πάνω σε φουσκωτό σκάφος και πλανάρεις πάνω σε θάλασσα χωρίς ίχνος κυματισμού. Το γαλλικό crossover «διαβάζει» το δρόμο και είναι σε θέση να αλλάξει τον τρόπο που σκληραίνει ή όχι η ανάρτηση, παρόλο που και ο οδηγός μπορεί να παρέμβει ανάλογα με τις επιλογές Sport/Normal ή Comfort.

Για το συγκεκριμένο ζήτημα δεν μπορείς να πεις και πολλά πράγματα, αρκεί να σημειώσουμε πως τεχνολογικά σε θέμα ανάρτησης θα ζήλευε και η ακριβότερη λιμουζίνα που κυκλοφορεί στους δρόμους.

Όχι πως το C5 X είναι και το πιο ταπεινό μοντέλο που συναντά κανείς, αλλά όπως και να ‘χει η καταγωγή του συνδέεται με αυτοκίνητα που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο έχουν περάσει από τα χέρια όλων μας κάποια στιγμή.

Η έκδοση μάλιστα που είχαμε στη διάθεση μας (Plug in Hybrid) είναι η κορυφαία που φιγουράρει στην περίπτωση του γαλλικού μοντέλου. Εφοδιάζεται με βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1.600 κ.εκ. με απόδοση 180 ίππους και ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 110 ίππους (81 kW) και 320 Nm ροπής.

Συνδυαστικά λοιπόν έχουμε απόδοση 225 ίππων και 360 Nm ροπής που κρίνονται κάτι παραπάνω από επαρκή (0-100 χλμ./ώρα σε 7,9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 233 χλμ./ώρα). Ειδικά στην επιλογή Sport το C5 X δεν μαρτυρά σε κανένα σημείο τα 1.800 κιλά του αμαξώματος, αλλά ούτε και τη φιλοσοφία απόλυτης άνεσης, καθώς μπορείς να… παρεκτραπείς και λιγάκι σε συνθήκες εκτός πόλης.

Η αμεσότητα στο γκάζι και το σβέλτο 8αρι αυτόματο κιβώτιο (με μετατροπέα ροπής), συνηγορούν στο να είναι η οδήγηση απολαυστική μέχρι ενός σημείου, ενώ και στις κλειστές διαδρομές η συμπεριφορά είναι αυτή που περιμένεις από ένα μοντέλο που δεν υστερεί πουθενά.

Με πλήρως φορτισμένη μπαταριά, το γαλλικό SUV θεωρητικά μπορεί να διανύσει μέχρι και 63 χλμ. χωρίς να καταναλώσει ίχνος βενζίνης (πρακτικά γύρω στα 55), ενώ σε περίπτωση που κάνουμε συνδυαστική χρήση (ηλεκτρικό ρεύμα και θερμικός κινητήρας) έχουμε μία κατανάλωση μόλις πάνω από 5 λίτρα/100 χλμ.

Ακόμη και χωρίς φορτισμένη μπαταρία, η κατανάλωση καυσίμου πολύ δύσκολα θα ξεπεράσει τα 6,6 λίτρα/100 χλμ., απόδειξη του ότι τα σύγχρονα PHEV είναι μία εξαιρετική επιλογή για κάποιον που αρέσκεται στην… ηλεκτρική οικονομία αλλά πάσχει ολίγον και από το λεγόμενο «Range Anxiety». Αφήστε δε, που για να αξιοποιήσεις πλήρως τα ατού μίας… limo σαν το Citroen C5 X, καλό είναι να κάνεις μακρινά ταξίδια (πολύ πέρα από την αυτονομία των 55 χλμ.) με σχετική συχνότητα.

Για να απαντήσουμε και τυπικά στο ερώτημα περί… premium (αν το χρειάζεστε ακόμη), η αλήθεια είναι πως η Plug in υβριδική εκδοχή του C5 X αποτελεί πιθανότατα την πιο premium πρόταση που μπορεί να βρει κάποιος κοντά στα 50 χιλιάρικά (για την ακρίβεια 50.900 ευρώ).

Είναι μία άνετη λιμουζίνα που φέρει τα λογότυπα της Citroen και μπόλικες τεχνολογίες όπως επιτάσσει η εποχή μας. Το απαιτούμενο ποσό που θα δαπανήσει κάποιος αν θέλει να γίνει κάτοχος ενός τόσο πλήρους μοντέλου από όλες τις απόψεις είναι υψηλό μεν, ωστόσο αιτιολογείται μέχρι το τελευταίο cent και με το παραπάνω.  

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων CITROEN

Citroen C5 X Plug in Hybrid – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 77,0 x 85,8 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια / τετρακύλινδρος
Ισχύς 133 kW (180 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 300 Nm (30,5 kgm) / 3.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδοτούμενος άμεσου ψεκασμού
ΑΠΟΔΟΣΗ
Συνδυασμένη απόδοση 225 PS / 165 kW, 360 Nm
ΗΛΕΚΤΡΙΚO ΜΕΡΟΣ
Ηλεκτροκινητήρας  Μπροστά -> Ισχύς: 81,2 kW, Ροπή: 320 Nm, Τάση: 300V
Συστοιχεία μπαταριών Λιθίου-ιόντων, Χωρητικότητα: 12,4 kWh (net: 9,9), φόρτιση από 1,7 ώρες (7,4 kW) έως 3,4 ώρες (3,7 kW)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,9 sec
Τελική ταχύτητα 233 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 0 lt για τα πρώτα 53 km (με φορτισμένες μπαταρίες),
2-3 lt για τα πρώτα 100 km (με φορτισμένες μπαταρίες),
6-7 lt/100 km (σε μεικτές συνθήκες κίνησης με χαμηλό φορτίο μπαταρίας),
Ηλεκτρική: 20 kWh/100 km
Τυποποιημένη 1,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 40 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) Μεικτή: 615 km
Ηλεκτρική: 49 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 26-28 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο ΕΑΤ 8 σχέσεων, με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiSportContact5, 215/55 R19
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.805 x 1.815 x 1.485 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.620 / 1.655 mm
Μεταξόνιο 2.785 mm
Χώρος αποσκευών 485 lt
Απόβαρο 1.797 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 50.900€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!