PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Honda Jazz 1.5 e:HEV [mini test]

Είναι ίσως το πιο ενδιαφέρον μοντέλο στην κατηγορία Β. Μπορεί να πατάει στην κατηγορία των supermini, βλέπει ωστόσο με αξιώσεις τα μεγαλύτερα μοντέλα, λόγω της πολυχρηστικότητας που διαθέτει, αλλά και των οδηγικών χαρακτηριστικών του, που είναι άκρως ανταγωνιστικά.  

Το αναβαθμισμένο Honda Jazz e:HEV έχει βαλθεί να μπει σφήνα στους μεγάλους,  με όπλο την οικονομία καυσίμου, που είναι εντυπωσιακή εντός πόλης, αλλά και με τη συνολική του εικόνα. Ακόμη και η έκδοση Crosstar, στην γκάμα του Jazz,  που έχει crossover χαρακτήρα, δείχνει ακριβώς αυτόν τον προσανατολισμό.

Να τονιστεί ότι το Jazz  φρεσκαρίστηκε πρόσφατα, κάτι που αποτυπώνεται στη μάσκα και τους επανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, ενώ με τη σειρά τους, τα εμπρός φώτα απέκτησαν σκουρόχρωμο “φρύδι”. Την ίδια στιγμή το Jazz πλαισιώθηκε και με το νέο επίπεδο εξοπλισμού, το  Advance Sport που έχει σπορτίφ πινελιές.

Ξεκινώντας από το εσωτερικό του, οι αλλαγές είναι ανεπαίσθητες και περιορίζονται στις επιλογές χρωμάτων, υλικών και διακόσμου.  Σε κάθε περίπτωση διάχυτη είναι η προσπάθεια των σχεδιαστών για έμφαση στην πρακτικότητα του Honda Jazz που έχει χώρους για όλα και για όλους.

Ειδική μνεία πρέπει να γίνει για την εξαιρετική περιμετρική του ορατότητα, χάρις τα φινιστρίνια, που εκτείνονται πέραν των εμπρόσθιων θυρών. Τη σύγχρονη εικόνα του εσωτερικού ενισχύει η πρακτική νέα οθόνη αφής 9 ιντσών που επιτρέπει τον χειρισμό με τον γνώριμο τρόπο ενός smartphone και είναι απολύτως συμβατή με τα λειτουργικά συστήματα Android Auto και Apple CarPlay.

 Η θέση οδήγησης με τη ρύθμιση καθ ύψος σου υπενθυμίζει ότι η ευρυχωρία και η άνεση αποτελούν το DNA του Honda Jazz. Αν προσθέσεις μάλιστα την έξυπνη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, τότε κάνεις και μετακόμιση…

Συγκεκριμένα ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 304 lt. Όμως με τα πίσω καθίσματα πεσμένα, η τιμή αυτή αυξάνεται στα 1.205 lt. Επιπλέον, χάρη στο έξυπνο σύστημα «Magic Seats» το έδρανο μπορεί να ανασηκωθεί για τη φόρτωση ψηλών αντικειμένων.

Εκεί όμως που το Honda Jazz e:HEV MY24 δίνει τα ρέστα του είναι στο υβριδικό σύστημα e:HEV, που συμπληρώνει τη λειτουργία του ατμοσφαιρικού βενζινοκινητήρα 1.5 i-VTEC. Το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα αποδίδει συνολικά αυξημένη ισχύς 122 ίππων και ροπή των 253 Nm και πραγματικά σε εκπλήσσει με την απόδοση του, ειδικά στο σκέλος της οικονομίας.

Είναι χαρακτηριστικό ότι με πολύ “βαρύ πόδι” εντός πόλης δεν είδαμε στον υπολογιστή ταξιδιού πάνω από 5,2 λίτρα τα 100 χλμ.  Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία του κινητήρα, αυτός διακρίνεται για την ησυχία του, ακόμα και στο όριο στρέψης του. Τα 0-100 km/h έρχονται σε 9,6 δλ., σύμφωνα με τη Honda, ενώ βελτιωμένη είναι και η λειτουργία CVT με καλές ρεπρίζ και τα γνωστά επίπεδα θορύβου.

Στον δρόμο, το Honda Jazz e:HEV, είναι κάτι περισσότερο από ένα όχημα πόλης, ειδικά αν το συγκρίνεις με αυτά. Εμπνέει εμπιστοσύνη σε συνθήκες εκτός πόλης, ταξιδεύει σβέλτα και άνετα, οι εξωτερικοί θόρυβοι δεν επηρεάζουν την ησυχία της καμπίνας, ενώ και το σετάρισμα της ανάρτησης επιτρέπει να κινηθεί γρήγορα, χωρίς ακρότητες. Πάντως, θα θέλαμε λίγο καλύτερη ηχομόνωση του κινητήρα στο ταξίδι.

Το σύστημα διεύθυνσης μεταφέρει πολύ καλή πληροφόρηση, ενώ το σύστημα πέδησης δεν θα προβληματίσει τον οδηγό του. Εξαιρετική τέλος είναι και η λειτουργία  του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, με σταθερή σχέση μετάδοσης που φέρει  την ονομασία i-MMD.  

Το Honda Jazz e:HEV MY24 δεν είναι ένα φτηνό αυτοκίνητο, αφού με τιμή εκκίνησης τα 27.500 ευρώ δεν απευθύνεται σε όλους. Και ειδικά σε αυτούς που ζυγίζουν τα χρήματα τους με βάση τον όγκο του αυτοκινήτου…

Είναι ένα αυτοκίνητο που θα πορευτεί για πολλά χρόνια με αυτόν που θα εκτιμήσει την πρακτικότητα του, τη μηχανολογική του υπεροχή και την οικονομία στο τέλος της ημέρας. Ή της δεκαετίας, αν προτιμάτε…

Τεχνικά χαρακτηριστικά   Honda Jazz 1.5 e:HEV MY24
Κινητήρας  1.498, 4-κύλινδρος, πλήρως υβριδικό σύστημα
Ισχύς, ροπή βενζινοκινητήρα107 PS (79 kW), 131 Nm
Συνδυασμένη ισχύς, ροπή 122 PS (90 kW), 253 Nm
0-100, τελική ταχύτητα9,4 δλ., 175 χλμ./ώρα
Κατανάλωση εργοστασιακή / δοκιμής4,5 / 5,6 lt/100km
Εκπομπή CO2102 γραμμ./χλμ.
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ)4.089 x 1.694 x 1.526 χλστ.
Χώρος αποσκευών304 έως 1.205 λίτρα
Τιμή πώλησης έκδοσης δοκιμήςαπό 27.500 ευρώ

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!