PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Hyundai i10 1.2 AMT 84 PS [test drive]

Το πλέον επιτυχημένο μικρό στην ιστορία της Hyundai διανύει την τρίτη γενιά του, με την ανανέωση του να ενισχύει το ενδιαφέρον προς το «πρόσωπο» του.

Από την πρώτη στιγμή που συστήθηκε, το i10 προκάλεσε αρκετούς πονοκεφάλους στη μικρή κατηγορία που οι πρωταγωνιστές ήταν άλλοι. Μιάμιση δεκαετία αργότερα τα δεδομένα είναι εντελώς διαφορετικά και το Hyundai i10 είναι πλέον ένα δυνατό φαβορί, και μάλιστα αρκετοί από τους αντιπάλους του δεν έχουν την ίδια δυναμική.

Πολλές εταιρείες μοιάζουν να μη δίνουν πλέον ιδιαίτερη σημασία στη μικρή κατηγορία (όλο το βάρος πέφτει πλέον στα αστικά SUV), κάτι που δε συμβαίνει με τους Κορεάτες της Hyundai. Εκείνοι ανανέωσαν το i10, ενισχύοντας το παρουσιαστικό του με όλα τα απαραίτητα, έτσι ώστε να γίνει κάτι παραπάνω από σύγχρονο και ανταγωνιστικό.

Το πρώτο πράγμα που σου κάνει εντύπωση λοιπόν, δεν είναι άλλο από τα φωτιστικά σώματα LED στο εμπρός μέρος. Αυτά σχηματίζουν ένα όμορφο μοτίβο από οκτώ συνολικά dots (τέσσερα στην κάθε πλευρά), επάνω στην κυψελωτή μάσκα. Γενικά σε όλη τη σχεδίαση επικρατεί το συγκεκριμένο μοτίβο με το ιδιαίτερο πλέγμα, ενώ και στο πίσω μέρος τα φωτιστικά LED είναι εκείνα που δίνουν τον τόνο με τα γραφικά τους.

Οι διαστάσεις παρέμειναν ως είχαν, με το μήκος να μην ξεπερνά τα 3,67 μέτρα και το μεταξόνιο τα 2,43 μέτρα αντίστοιχα, επιβεβαιώνοντας πως όλες οι αλλαγές έχουν να κάνουν με το αισθητικό κομμάτι κατά κύριο λόγο. Στο μάτι σου δίνει την αίσθηση πάντως πως είναι μεγαλύτερο σε όγκο, κάτι που βεβαίως ήθελαν οι άνθρωποι της Hyundai να πετύχουν με τη σχεδιαστική φιλοσοφία «Go Big».

Και αν σε κάποιους το ανανεωμένο i10 δείχνει και πάλι λιλιπούτειο εξωτερικά, πολύ δύσκολα δεν θα τους φανεί μεγαλύτερο όταν επισκεφθούν το εσωτερικό.

Χώροι για οδηγό και συνοδηγό υπάρχουν και είναι αξιοπρεπέστατοι για μια normal παραμονή μερικών ωρών, ενώ και πίσω δύο επιβάτες θα βολευτούν με ικανοποιητικό αέρα για κεφάλια και γόνατα.

Σίγουρα και οι απαιτήσεις που μπορεί να έχει κάποιος οφείλουν να είναι ανάλογες των διαστάσεων του i10, όπως για παράδειγμα ο χώρος αποσκευών που προσφέρει 252 λίτρα με ευχάριστο περιθώριο σε ύψος.

Οι Κορεάτες εδώ έκαναν ένα τρικ με την χειροκίνητη εταζέρα που ναι μεν μοιάζει παράταιρο να τη σηκώνεις με το χέρι, ωστόσο είναι χρήσιμη, αρκεί να μην την ξεχάσεις σε όρθια θέση και σου περιορίζει το οπτικό πεδίο προς τα πίσω.

Μικροαντικείμενα εξυπηρετούνται στο εμπρός μέρος, αλλά δεν μπορείς να τα κρύψεις, με εξαίρεση το μεγάλο ντουλαπάκι του συνοδηγού, ενώ και από άποψη εργονομίας το μικρό Hyundai είναι από τα πιο εύχρηστα μοντέλα που κυκλοφορούν.

Στο πνεύμα της εποχής, το ανανεωμένο i10 διαθέτει πίνακα οργάνων και infotainment με οθόνη αφής 8 ιντσών. Δεν έχει δηλαδή να ζηλέψει σε τίποτα τα μεγαλύτερα μοντέλα, ενώ και από πλευράς ανταγωνισμού δεν θα βρεις εύκολα μικρό με τόσο έντονο το hi-tech στοιχείο.

Σε αυτό ευθύνεται βέβαια και η κορυφαία έκδοση εξοπλισμού Distinctive που είχαμε στη διάθεση μας, ωστόσο και από το βασικό πακέτο το κορεατικό μίνι είναι πλήρες (κυρίως στο θέμα συστημάτων ασφαλείας Hyundai SmartSense).

Οι επιφάνειες μπορεί να είναι σκληρές στην αφή, αλλά είναι αρκετά κομψές με όμορφο φινίρισμα και γυαλιστερή υφή, ενώ οι αεραγωγοί και οι μικρές λεπτομέρειες εκπέμπουν τη φινέτσα ενός «ακριβού» μικρού.

Πιστό πάντως στις αξίες του, δίνει την εντύπωση πως θα αντέξει στο χρόνο και σε όλες τις κακουχίες που μπορεί να αντιμετωπίσει από τις θερμοκρασίες ή τη χρήση.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Το στοιχείο ενός τέτοιου μοντέλου είναι πάντοτε η καρδιά της πόλης, και σε αυτήν μεγάλο ρόλο παίζει η ευελιξία και η ευκολία στο δρόμο. Στα χέρια μας λοιπόν είχαμε τον ιδανικό συνδυασμό για την περίσταση, με ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.2 με απόδοση 84 ίππους και αυτόματο κιβώτιο πέντε σχέσεων. Ένα σύνολο ικανό για τα 919 κιλά του i10 (+το φορτίο μας) και κυρίως αγχολυτικό για να κάνουμε τη δουλειά μας.

Μην πάει το μυαλό σας σε διπλοσύμπλεκτα DCT και επιδόσεις. Το αυτόματο κιβώτιο του i10 (είναι ένα μηχανικό αυτοματοποιημένο με ρομποτικό μηχανισμό) έχει και μια σχετική καθυστέρηση στις αλλαγές και θα «γκρινιάξει» λίγο παραπάνω στις ανηφόρες. Ωστόσο, το ρόλο του τον φέρνει σε πέρας και με το παραπάνω.

Στο ίδιο μήκος κύματος και το εύστροφο μοτέρ των 118 Nm ροπής που δεν διακρίνεται για τις επιδόσεις στην περίσταση μας (0-100 χλμ./ώρα σε 15,8 δευτερόλεπτα), ενώ σε θέματα κατανάλωσης καυσίμου πέφτει θύμα του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων με αποτέλεσμα τα 6,6 λίτρα καυσίμου ανά 100 χλμ. σε μεικτή διαδρομή να μην προκαλούν ούτε κρύο, ούτε ζέστη.

Ένα από τα δυνατά χαρτιά του i10 ήταν το πάτημα του σαν αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας, κάτι που φυσικά εξακολουθεί να ισχύει και να δίνει πόντους στο κορεατικό μικρό. Λίγο το μακρύ μεταξόνιο, κάτι ο συνδυασμός McPherson εμπρός – ημιάκαμπτος πίσω, κάτι η καλή αίσθηση του τιμονιού και το αποτέλεσμα είναι οδηγικά ευχάριστο στο σύνολο του.

Ειδικά αν δεν πιεστεί (κάτι που δε χρειάζεται να συμβεί) αφήνει θετική εντύπωση στους επιβάτες και μάλιστα στο πέρασμα από κακοτεχνίες της πόλης και λακκούβες δεν χρειάζεται να… σφίγγεις τα δόντια από το άγχος του κοπανήματος.

Καταλήγοντας θα λέγαμε πως το i10 στην ανανεωμένη του version είναι ένα σύγχρονο και όμορφο μικρό που δεν το λες αδιάφορο ούτε ξεπερασμένο. Κάθε άλλο, περισσότερο ρίχνει ματιές προς το τολμηρό και premium όπως μαρτυρά και με πιο άτυπο τρόπο η τιμή αγοράς του.

Το κορυφαίο αυτόματο Distinctive ζητά 19.140 ευρώ, με το αντίστοιχο manual να κοστίζει 18.440 ευρώ, ενώ η έκδοση Style ζητά 17.940 ευρώ.

Για τους φανατικούς υπάρχει βέβαια και το N-Line, το οποίο φλερτάρει ακόμη πιο έντονα με το «εικοσάρικο», αριθμός που κάποτε φάνταζε πολύ ακραίος για τη μικρή κατηγορία…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HYUNDAI

Hyundai i10 1.2 MPi 84hp AMT – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.197 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,0 x 75,6 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 61,7 kW (84 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 118 Nm (12,0 kgm) / 4.000 rpm
Τροφοδοσία Ψεκασμός πολλαπλών σημείων, χρονισμός με καδένα, Dual-CVVT
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 15,8 sec
Τελική ταχύτητα 171 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,6 lt/100 km
Τυποποιημένη μέση (WLTP) 5,4-6,1 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 36 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 545 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 122 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτοματοποιημένο (ρομποτικό) 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / δίσκοι (ταμπούρα μόνο στην Style)
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy, 165/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3.670 x 1.680 x 1.480 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.551/1.557 mm
Μεταξόνιο 2.425 mm
Χώρος αποσκευών 252 -1.050 lt
Απόβαρο 919-1.045 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 17.240€ (Manual), από 17.940 (Auto)

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!